עמרם כנפו. צילום: אורי קריספין

כנפו: סיימתי את הפרק המוניציפאלי בחיי, לא אתמודד שוב בבחירות לעירייה

חבר המועצה עמרם כנפו, שנאלץ לעזוב את תפקידו כממלא מקום ראש העירייה עקב העמדתו לדין, אומר שמיצה את עצמו במישור המקומי והוא מעוניין "לעלות לליגה הלאומית". בדרך יש לו משפט לעבור - הפרקליטות הציגה בו באחרונה עמדה נוקשה ולפיה כל נבחר ציבור מנוע מלעסוק בנדל”ן ברשות המקומית שבה הוא מכהן

פורסם בתאריך: 27.10.17 14:22

     

באחרונה חלה התפתחות במשפטם של הנאשמים בפרשת השחיתות לכאורה בעיריית אשדוד: הפרקליטות והסנגורים הביעו נכונות להיכנס להליך של גישור פלילי בניסיון להגיע להסכמות. הליך כזה לא בטוח שיצלח – הפערים נראים משמעותיים.

בתוך כך, התובע במשפט עו”ד שלום שיפר מפרקליטות מחוז דרום סיפק אמירה מעניינת בדיון שנערך לפני כחודש: “כתב האישום מבוסס ראשית על התזה המשפטית שלחבר מועצה אסור לעסוק בנדל”ן בעיר שלו”. האמירה הזאת צריכה להציב תמרור אזהרה בפני חברי מועצה באשר הם, ויש הטוענים שהיא כוללנית מדי ופוגעת בחופש העיסוק.

הדברים נאמרו לאחר שפרופ’ רון שפירא, סנגורו של חבר המועצה לשעבר יצחק דרי, שטח את תגובתם לכתב האישום. כזכור, במרכז הפרשה ישנם אישומים בגין יחסי תן-קח בין נבחרי ציבור בעיריית אשדוד ובין יזמי נדל”ן וקבלנים. עם כמה מהיזמים והקבלנים בפרשה כבר נחתמו הסדרי טיעון.

הנאשם מספר אחת עמרם כנפו, יו”ר ש”ס באשדוד, ששימש עד להגשת כתב האישום החמור נגדו בתפקיד ממלא מקומו של ד”ר יחיאל לסרי, ממשיך לטעון לחפותו. בין השאר הוא מואשם שקיבל שוחד מאנשי עסקים בתחום הנדל”ן בתמורה לקידום פרויקטים שלהם באשדוד מתוקף תפקידיו ומעמדו בעירייה ובמוסדותיה.

“לקחו בן אדם באמצע החיים שלו, באמצע העשייה שלו, ועל תיאוריות פילוסופיות הגישו נגדי כתב אישום”, אמר ל”כאן דרום” לאחר הדיון. “זה מקומם, מרתיח, אני עובד על עצמי להתאפק. אני מקווה שאנשים בפרקליטות יתעשתו וירדו מהעץ הגבוה שעליו טיפסו. מה עשיתם לי? הייתי האזרח הכי הגון, וכל מה שעשיתי דיווחתי עליו, שילמתי מיסים כדת וכדין. מה רצו? שאני אעבוד מאכער? שאני אעבוד בשחור? הרי אם לא הייתי מדווח, לא היה להם כלום”, הוסיף כנפו.

מה קורה איתך בבחירות הקרובות בעוד שנה?

“אני לא רואה את עצמי מתמודד. בכלל לא. גם אם מחר בבוקר בית המשפט קובע, בעזרת השם, שאני זכאי, אני לא אתמודד. זאת הקדנציה האחרונה שלי במוניציפאלי. אם תגיע בהמשך הצעה להשתלב במישור הארצי, אני אשמח. אני חושב שארבע קדנציות לנבחר ציבור ברמה המקומית זה טו מאץ’. מיציתי”.

בארצי מה השאיפה?

“חבר כנסת ואחרי זה, אם יסתדר, להיות שר או תפקיד בכיר אחר. זה תלוי בהרבה דברים. וכמובן רק בש”ס, זה הבית שלי, אני חלק בלתי נפרד מהתנועה מתחילתה”.

 

מי היורש שלך במישור המקומי?

“מוקדם מדי”.

יש מי שאומר שאתה מעדיף את חיים אמסילי.

“מי שמחליט הוא יו”ר התנועה אריה דרעי. אם הוא יתייעץ וישאל אותי, נשקול ונראה מה האלטרנטיבות. לכל אחד ברשת ש”ס היום יש מעלות וחסרונות. ניסו כל מיני גורמים לנהל תעמולה ולחלק את עור הדוב עוד לפני שצדו אותו, והיום הם מתוסכלי אכזבות”.

שר הפנים אריה דרעי בפגישה עם לסרי באשדוד. צילום: דוברות ש"ס

מהניסיון הפוליטי שלך, מי ירוץ מול לסרי?

“כצנלסון ובסימן שאלה גם גלבר, השאלה אם היא תרוץ עד הסוף. תראה, באשדוד יש 19 אחוז מהמצביעים שהם אנטי באופן קבוע, יש עוד בין 15 אחוז ל-25 אחוז שיכולים לשחק, הם נתונים להשפעה, זה מה שמכנים לפעמים ‘הבוחר החופשי’. כך שיש בערך 40 אחוז שיכולים לנוע לכאן או לכאן. השאר נמצאים בגושים הגדולים. כך שאם גיבשתי רוב במועצת העיר, הסיכוי שאהיה ראש עיר הוא המצוין ביותר”.

לדעתך לסרי ינצח?

“אין לי ספק, והניצחון יהיה גדול יותר מבפעם הקודמת. אם בפעם שעברה הוא קיבל 53 אחוז, לדעתי הפעם הוא יתקרב ל-60 אחוז”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר