איקאה. צילום מתוך גוגל סטריט וויו
איקאה. צילום מתוך גוגל סטריט וויו

האם איקאה מתרחקת מאשדוד בגלל הארנונה? "בראשל"צ היא משלמת 344 ש"ח למטר"

איקאה טוענת ש-205 ש"ח למ"ר ארנונה זה יקר לה, מנגד בעיריית אשדוד טוענים כי היא משלמת בראשל"צ 344 ש"ח למ"ר ובבאר שבע יותר מ-300 ש"ח למ"ר. "אשקלון תשמח לקבל את הסניף החדש של איקאה", מזהירה הלן גלבר

פורסם בתאריך: 9.11.22 14:38

     

בימים האחרונים סוערת העיר אשדוד בגלל הפרסומים אודות הכוונה של ענקית הריהוט השוודית "איקאה" לחזור בה מכוונתה לפתוח סניף חדש באשדוד וזאת בשל מחירי הארנונה  שלכאורה הם גבוהים.

לפי הטענה של איקאה, העירייה דורשת מהם לשלם 205 ש"ח למ"ר, זאת בניגוד לסניף בנתניה שם משלמת החברה 81 ש"ח בלבד למ"ר.

אלא שבעירייה טוענים כי איקאה זורה חול בעיני הציבור ומציגה רק את הסכום אותו היא משלמת בסניף בנתניה כי זה היה הסניף הראשון שפתחה בארץ ולכן למדינה היה אינטרס לבוא לקראתה.

עיריית אשדוד

עיריית אשדוד

בעירייה טוענים כי איקאה משלמת בבאר שבע סכום של 302 ש"ח למ"ר וכי הוגשה השגה על ידי איקאה ואם ההשגה תתקבל היא תשלם 287 ש"ח. ואילו בראשון לציון משלמת איקאה 344 ש"ח למ"ר.

יחד עם זאת ועל מנת לפתור את המשבר עם איקאה, זאת מאחר ואין כלל סיווג מתאים לעסקים בסדר גודל של איקאה, הסמיך רה"ע ד"ר יחיאל לסרי את סגנו שמעון כצנלסון לפעול לשינוי צו הארונוה כך שיבטיח את פתיחת הסניף באשדוד. "עיריית אשדוד מקדמת בברכה כל עסק חדש בעיר ותפעל כאמור למציאת פתרון ראוי והולם", אומרים בעירייה.

חברת המועצה העיר, הלן גלבר, תקפה את העירייה על כך ואמרה כי ניתן להגיע לפתרון כבר עכשיו: "עיריית אשדוד שוב מאחורי מילים ומספרים מנסה 'להיראות' טוב ציבורית אך בפועל אם תמשיך כך, איקאה לא תהיה באשדוד. באר טוביה ואשקלון ישמחו לקבל את הסניף החדש. קריאתי המקורית היא להיות חכמים ולהגיע לפשרה מקובלת לשני הצדדים", מסרה גלבר.

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

ובנוגע למספרים שהציגו בעירייה היא מסרה: "שוב העיריה מטעה כהרגלה והפעם בנוגע למחיר הארנונה שגובה עירית באר שבע מאיקאה. בדיקה שערכתי מול מנהלת עסקים בבאר שבע עולה כי הם גובים מאיקאה 148 שח למ"ר. באופן יצירתי הם חלקו את החיובים לאולמות תצוגה, אחסנה ומסחר. נדרשו להיות חכמים וכך עשו.

"בצו הארנונה של העיר אשדוד בסיווג אולמות תצוגה יש לגבות 116 שח לממ"ר בלבד. אך העיריה במקום להיכנס לחדר עד שיצא עשן לבן- ולפצל את חיובי הארנונה לפי סיווגים , היא ממשיכה כהרגלה להבריח מקורות תעסוקה, ממשיכה לפגוע בעסקים שהם אלה שמיצרים הכנסה לעיר. אני קוראת לראש העיר להתערב לתפוס את השור בקרניו , לפני שיהיה מאוחר מידי . למצוא פתרון גם אם הוא זמני שהרי עד שהסניף יבנה בפועל אפשר יהיה למצוא פתרון עתידי בדומה לנתניה דרך צו הארנונה. אסור בתכלית האיסור לותר על ההזדמנות ושוב לפספס את איקאה בדומה לפספוס שנעשה עם צעירי אשדוד שעוזבים את העיר. (בכל שנה עוזבים כ7000 צעירים) ויפה שעה אחת קודם", מסרה גלבר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר