כיכר השמש הוארה בכחול. צילום: יורם שמש
כיכר השמש הוארה בכחול. צילום: יורם שמש

חודש המודעות לסרטן הערמונית: אשדוד האירה כיכרות בכחול

השנה יציינו בישראל את חודש המודעות לסרטן הערמונית. עמותת "חיים עם סרטן הערמונית" רתמה אליה רשויות מכל הארץ, שיעוררו מודעות. עיריית אשדוד בחרה להאיר כיכרות בכחול: "קוראים לציבור הגברים לערוך את הבדיקות המתאימות"

פורסם בתאריך: 8.11.22 16:23

     

חודש נובמבר הוא חודש המודעות לסרטן הערמונית בחלק מהעולם, וגם בישראל, וזו תהיה הפעם הראשונה שבישראל יעלו קמפיין הסברתי, שנועד לנושא זה – הגילוי המוקדם של סרטן הערמונית. על היוזמה חתומה עמותת חיים עם סרטן הערמונית אשר רתמה אליה רשויות מכל הארץ. בעיר אשדוד בחרו להאיר את כיכר המפרשים וכיכר עין השמש בצבע כחול שמלווה את הקמפיין.

הנתונים בישראל מלמדים כי סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב הגברים, ובשנה אחת מאובחנים בו כ-2,700 גברים (נכון ל-2018), כשמספר הנפטרים ממנו הוא כ-450 איש בשנה.

עמותת "חיים עם סרטן הערמונית", אשר הוקמה בשנת 2008 ע"י חולים וחולים לשעבר בסרטן הערמונית, וחברים, פועלת בהתנדבות, על מנת להעלות את המודעות לסרטן הקטלני ולעודד גברים להיבדק, בדיוק כפי שנשים מתבקשות להיבדק לגילוי סרטן השד. "מתוקף היכרותנו עם הסבל והבעיות שהמחלה מביאה בעקבותיה, ומתוך ניסיוננו האישי והידע שצברנו, אנו הפעילים בעמותה, לקחנו על עצמנו לתמוך בחולים בסרטן הערמונית, חדשים וותיקים, ברחבי הארץ, במטרה להקל עליהם את ההתמודדות עם המחלה הקשה הזו", אומר מר איצי באר – יו"ר העמותה.

כיכר השמש הוארה בכחול. צילום: יורם שמש

כיכר השמש הוארה בכחול. צילום: יורם שמש

הקמפיין החדש שיצא לדרך החודש, הינו הקמפיין הראשון שנעשה בישראל לטובת הסברה להגדלת המודעות לגילוי המוקדם של המחלה. "גילויה המוקדם של המחלה עשוי להביא לריפויה המוחלט, ולחסוך סבל רב לחולים וממון משמעותי למערכות הבריאות", אמרו בעמותה. "אנו בעמותה הראשונים שמרימים את הכפפה".

כחלק מהקמפיין, הרשויות בישראל נקראו להאיר מבני ציבור ואתרים מרכזיים, בצבעי תכלת ו/או כחול, כצבע הלוגו של העמותה, ועיריית אשדוד נרתמה כמובן לקמפיין. "כל יוזמה וכל פעולה שעניינה סיוע להגברת המודעות בנושאי בריאות, מתקבלת בברכה ואנו קוראים לציבור הגברים לאמץ את המלצת הקמפיין ולערוך את הבדיקות המתאימות" מסרו מעיריית אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר