מכינת מצפן באמית י' אשדוד. צילום: נעם טחן
מכינת מצפן באמית י' אשדוד. צילום: נעם טחן

"מעבירים את האחריות והסמכות לתלמידים": מכינת 'מצפן' בבה"ס אמית י' באשדוד

מכינת "מצפן" בבה"ס אמית י' באשדוד יצאה לדרך. במסגרת המכינה צפויים להתקיים פעילויות לאורך השנה, במטרה להוביל את התלמידים לחיים בוגרים, עצמאיים וערכיים. רכז חברה וחיבורים ברשת אמית: "אמית י' אשדוד הוא מפורצי הדרך של תהליך זה ואט אט הוא יתרחב לכלל מוסדות הרשת"

פורסם בתאריך: 8.11.22 09:32

     

מכינת "מצפן" של בית החינוך אמית י' אשדוד יצאה לדרך. את שם המכינה "מצפן", בחרו התלמידים, אשר יובילו את המכינה יחד עם הצוות החינוכי.  מדובר במכינה שתפעל בתוך בית הספר, ללא נוכחות חובה, מתוך מטרה להיות המצפן שיוביל את התלמידים לחיים בוגרים יותר, עצמאים יותר, ערכים יותר, ציוניים יותר, יוזמים יותר, סבלניים יותר, ויצירת מסוגלות לקבל את דעותיו של האחר.

במפגש הפותח של המכינה, השתתפו התלמידים יחד עם 'מכיניסטים' אמיתיים באירוע של מכינות 'דרך ארץ' בניצנה – שם שוחחו על ערכים, חשיבות דברים מסוימים עבור כל אחד, התנגשויות של ערכים, ועל דרכים בהן ניתן ליישב התנגשויות אלו מבלי להגיע לידי פילוג, תוך שיח ער ובוגר. בהמשך נטלו חלק בפאנל בחירות בהשתתפות עמיחי שיקלי (הליכוד), נעמה לזימי (העבודה), משה טור פז (יש עתיד) ומוסי רז (מרצ).

במסגרת המכינה צפויים להתקיים שלל פעילויות שיתפרסו לאורך השנה, ביניהם: למידת השפה הערבית, טיולים רגליים להכרת הארץ, מפגשים עם בוגרי מכינות, סדנאות ניווט, מפגשים עם לוחמי צה"ל ויחידות מובחרות בבסיסים, הרצאות במגוון תחומים, מפגשים תורניים, שיח עם אנשים השונים מסולם הערכים האישי ועוד.

אחת החניכות במכינה, הילה ביזאווי, הופתעה לטובה מהתהליך וסיפרה כי "נחשפתי לעולם שלא הכרתי. עכשיו אני צריכה להחליט אם אני הולכת לחצי שנה או לשנה מכינה".

חניכה נוספת, דניאל ביטון, שהשתתפה במעגל שיח על אמונה ועולם הערכים האישי שלה, סיפרה "בהתחלה הרגשתי שמתנפלים עלי, אבל כשהתחלנו לדבר הם הקשיבו ונפתחו וגם אני הקשבתי יותר למה שהם אמרו. היה דיון מכבד ומעניין מאוד".

ירון כרמי. צילום: דוברות אמית

"מרגש לראות איך החלום של מכינה קורם עור וגידים". ירון כרמי. צילום: דוברות אמית

"מרגש לראות איך החלום של מכינה קורם עור וגידים", אמר ירון כרמי, מנהל בית החינוך אמית י' אשדוד. "מדהים לראות את שיתוף הפעולה של התלמידים והתלמידות עם הצוות. אין לנו ספק שהבוגרים שלנו ילמדו להיות טובים יותר, עצמאיים יותר, חושבים יותר, תורניים יותר – ובסופו של דבר ימצאו את עצמם במסגרות המשך".

דוד שמחון, רכז חברה וחיבורים ברשת אמית: "התוכנית מעבירה את האחריות והסמכות על התהליך החינוכי לידי התלמידים ובכך התלמידים הופכים לעמיתים ושותפים. אמית י' אשדוד הוא מפורצי הדרך של תהליך זה ואט אט הוא יתרחב לכלל מוסדות הרשת".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר