שת"פ של נמל אשדוד ונמל ברצלונה. צילום: ג'רארד פרנקואסה קאפדבילה
שת"פ של נמל אשדוד ונמל ברצלונה. צילום: ג'רארד פרנקואסה קאפדבילה

טכנולוגיה ישראלית בברצלונה: נמל אשדוד ונמל ברצלונה בשיתוף פעולה בנושא חדשנות

נמל אשדוד ונמל ברצלונה חתמו על שת"פ במסגרתו יוכלו סטרטפיסטים מתכנית החממה של נמל אשדוד לקיים פיילוטים בנמל ברצלונה, לאחר שעברו תהליך דומה בנמל אשדוד. נשיא נמל ברצלונה, דמיה קלבט: "עלינו לברך על בואם של החדשנות והטכנולוגיות החדשות"

פורסם בתאריך: 15.9.22 09:30

     

ביום שני השבוע (12.9) יצאה משלחת מנמל אשדוד אל נמל ברצלונה- בהובלת יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן-בכור ובהשתתפות סטארטאפים מובילים מחממת החדשנות של הנמל, ושם חתמו על הסכם שיתוף פעולה בנושא חדשנות.

במסגרת ההסכם, יוכלו סטארטפיסטים מתכנית החממה של נמל אשדוד, לקיים פיילוט של המיזמים שלהם בנמל ברצלונה, וזאת לאחר שהפיילוט התקיים גם בנמל אשדוד. האפשרות לקיים פיילוט בנמל זה – אחד מהנמלים הגדולים ביותר באירופה – מהווה תנאי שטח מעולים, יחד עם ליווי של סוכן חדשנות מטעם הנמל, לצד הרחבה של הזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות בנמל ברצלונה.

'שגרירות' דומה כבר החלה לפעול בנמל ניוארק שבארה"ב, בשיתוף רשות הנמל והרכבות של ניו-יורק וניו-ג'רזי שתקציבה השנתי הינו כ-8 מיליארד דולר. במהלך שיתוף פעולה זה, 5 סטארטאפים הפועלים בחממה הטכנולוגית של נמל אשדוד, החלו פיילוט בנמל ניוארק שבארה"ב.

המנופים בנמל אשדוד. צילום: פבל

המנופים בנמל אשדוד. צילום: פבל

בין הסטרטאפים שהשתתפו במשלחת והציגו את המיזמים שלהם בפני הנהלת נמל ברצלונה, ניתן למצוא את שתי חברות הסייבר 2.0 CYBER המפתחת טכנולוגיה למניעת התפשטות התקפות סייבר בתוך הרשת הארגונית ו- CYBERVIEW אשר פיתחה פלטפורמת ניהול אבטחת מידע באופן שוטף ואפקטיבי, Airwayz האחראית על מערכת הפעלה ששולטת בצי רחפנים ומאפשרת פיקוח יעיל, EnWize המפתחת טכנולוגיה של מציאות רבודה ומדומה לאימון צוותי התפעול המסייעת למניעת טעויות וליצירת סביבת עבודה בטוחה, Captain's Eye אשר מציעה רשת מצלמות ועיבוד תמונה מתקדמות אשר מסייעות לזיהוי וטיפול מהיר בתאונות ואיומים ביטחוניים, ושבעה סטארטאפים ישראליים נוספים.

נמל אשדוד. מפיצים חדשנות ישראלית מעבר לים. צילום: תומר שגב

נמל אשדוד. מפיצים חדשנות ישראלית מעבר לים. צילום: תומר שגב

"חברת נמל אשדוד ממשיכה לפעול במרץ להרחבת שיתופי פעולה בנושא חדשנות עם הנמלים המובילים בעולם", אמרה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור. "יש לחדשנות הישראלית שאנחנו מטפחים בחממות הטכנולוגיות שלנו הרבה מה להציע במגוון של תחומים שיהפכו את עולם הספנות והנמלים יעיל יותר, החל מתחום הלוגיסטיקה והשינוע, ועד מערכות בקרה ואנרגיה ירוקה. הרחבת הפעילות של הסטרטאפים אל נמלים מובילים מרחבי העולם הנה אבן דרך חשובה להעמקת הקשרים הבינלאומיים, הטכנולוגיים, והכלכליים של הסטרטאפים והמיזמים שלהם, וכמו כן של נמל אשדוד ומדינת ישראל כולה בתור אומת הסטרטאפ. בתור הנמל הלאומי של ישראל, אנחנו גאים לטפח את הפצת החדשנות הישראלית מעבר לים".

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נשיא נמל ברצלונה, דמיה קלבט, בירך על שיתוף הפעולה בין הנמלים ואמר כי: ״זה כבוד גדול עבור נמל ברצלונה ועבורי כנשיא להיות כאן היום, יחד עם עוד שחקן מפתח בים התיכון, כשאנחנו מחפשים פתרונות ייחודיים לאתגרים המשותפים שלנו. חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית יוצרות פרדיגמה חדשה בכל מגזרי המשק, וזה לא פוסח על הנמלים. בנמל ברצלונה אנו משוכנעים שעלינו לברך על בואם של החדשנות והטכנולוגיות החדשות. כלים כמו ביג דאטה, בלוקצ'יין, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים, יאפשרו לנו להתייעל ולשפר את הקיימות והתחרותיות שלנו. עלינו לעשות זאת בשיתוף פעולה עם נמלים אחרים בעולם ועם המגזר הפרטי, ע״י עידוד סטרטאפים ויזמות עסקית. בים התיכון יש תנאים הולמים לפיתוח רשת של נמלים חכמים. באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית ואירוח חממות של חדשנות בנמלים, נוכל להגדיל את הצמיחה ולהעסיק עוד עובדים״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר