מבקשת להעלות לסדר היום במועצה.גלבר. צילום: אורי קריספין
מבקשת להעלות לסדר היום במועצה.גלבר. צילום: אורי קריספין

חברת המועצה הלן גלבר טוענת במכתב לראש העיר על פגיעה קשה בילדים אוטיסטים באשדוד

תלמידי חינוך מיוחד הועברו מבית ספר אחד לאחר, לאחר שהובטח להורים כי ההעברה תהיה ללא פגיעה בילדים. אלא ששבוע וחצי לאחר תחילת שנת הלימודים, כך טוענת חברת המועצה גלבר, קיימת רשימת ליקויים ארוכה הפוגעת קשות בהסתגלותם ושיגרה לראש העירייה מכתב חריף בנושא הדורש התערבות מיידית

פורסם בתאריך: 11.9.22 16:48

     

70 תלמידים אוטיסטים מאשדוד, הועברו לבית ספר אחר בתחילת השנה. לטענת חברת המועצה, הלן גלבר, חרף בקשות ההורים לתת לילדים – המאותגרים ממילא – נחיתה רכה במוסד לימודי חדש, נחרדו ההורים לגלות כי כיתות רבות ומתקני בית הספר אליו עברו, אינם מוכנים עדיין, יחד עם ליקויים נוספים.

גלבר, שקיבלה טענות על כך מהורי התלמידים, שיגרה לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מכתב הדורש את טיפולו לאלתר. "מדובר בהעברת 11 כיתות (כ-70 ילדים) כאשר העירייה שבראשותך הבטיחה להורים כי ההעברה תבוצע באופן שלא תהיה כל פגיעה בילדים האוטיסטים", כתבה גלבר במכתב. "לדאבון הלב, ההורים טוענים כי הבטחות לחוד ומעשים לחוד. ההורים אף פנו ללשכתך ונענו שהכל נבדק ובוצע, כאשר בפועל לא טופלו עד לכתיבת מכתב זה".

הליקויים עליהם מתלוננים ההורים הינם ליקויים שיאתגרו גם ילדים שאינם בחינוך מיוחד, ועל אחת כמה וכמה תלמידים אוטיסטים: כיתות עם מאוורר במקום מזגן, צמצום שעות הפעילות לשעה 15:00 במקום 16:45, מתקני חצר שטרם הותקנו, מחסור ואי בהירות בנוגע להסעות התלמידים, ועוד.

כיתה ריקה. צילום: אילן אסייג

כיתת לימוד. צילום: אילן אסייג

על הליקויים פירטה גלבר במכתבה: "מזגנים: ישנם 11 כיתות – חסרים 3 מזגנים בכיתות ובחלק מהכיתות בימים חמים נמצאים רק עם מאווררים בכיתות. מתקני חצר- הבטיחו לנציגות ההורים, בעת העברת התלמידים האוטיסטים, כי יהיו מתקני חצר בבית הספר עבור ילדיהם – ההורים טוענים כי טרם הוזמנו ובמילא לא הותקנו מתקני החצר על אף הבטחות נציג לשכתך ומנהל החינוך".

"הסעות – חברת ההסעות הודיעה שהיא מפסיקה את שרותיה לעירייה החל מתאריך 1.8.22. לתלמידים בעלי הפרעות על הספקטרום האוטיזם סופקו 9 מיניבוסים – כיום ההורים טוענים כי 6 מיניבוסים מאולתרים מחברות אחרות (שאינן קבועות) וקיים עדיין מחסור של שלושה מיניבוסים. תמוה איך עירייה שמודעת להפסקת שרותי חברת ההסעות מחודש אוגוסט לא טרחה לפתור את בעיית ההסעות מבעוד מועד. כידוע, משרד החינוך משתתף בהוצאות הסעה לתלמידי החינוך המיוחד בגילאי 3-21 לבתי הספר הרשמיים. "ההסעות מיועדות להביא את התלמידים במתכונת יום-יומית ובהתאם למערכת השעות הרשמית אל מוסדות החינוך ולהחזירם לבתיהם…"  בנוסף קובע חוזר מנכ"ל משרד החינוך כי "ההסעות מתבצעות בהתאם לשעת פתיחת הלימודים הרשמית שהיא 08:00 בבוקר".

כתוצאה מהמחסור בהסעות הילדים האוטיסטים: הלימודים מתחילים רק בשעה 09:10 במקום בשעת הלימודים בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך שהיא: "לא יאוחר מהשעה 08:00 בבוקר".

"צמצום שעות הפעילות הלימודית עד השעה 15:00 בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך – הורי התלמידים קיבלו אמש מכתב אשר מצמצם את שעות הפעילות הלימודית וכי הלימודים יסתיימו בשעה 15:00 כאשר חוזר מנכ"ל לאוכלוסיות מיוחדות קובע כי התלמידים האוטיסטים ילמדו "לפחות עד השעה  16:45".

"בבדיקה שערכתי מול משרד החינוך ועם שכנתינו העיר אשקלון בעניין שעות סיום יום הלימודים לילדים האוטיסטים מסתבר כי אשקלון עומדת בתנאי חוזר מנכ"ל והילדים בבית הספר באשקלון מסיימים בשעה 16:45."

"הגדלת שעות הלימודים בחינוך המיוחד מקבלת משנה תוקף שהרי תלמידים חשופים לאורך יום הלימודים לתקשורת חברתית תקינה המזמנת יצירת קשרי חברות עם בני גילם בליווי צוות תומך.

נדרשת התערבותך הדחופה לפעול אך ורק בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך כי שעות הלימודים יתקיימו החל משעה 08:00 ועד השעה 16:45 לכל הפחות".

"העברת השומר הקבוע של הילדים האוטיסטים למקום אחר – כאמור, שינויים ואפילו הפעוטים ביותר, עלולים לפתח מצוקה רגשית והתנהגותית. לטענת ההורים השומר היה קשוב לצרכיהם ושימש עבור אותם ילדים כמטפל. כל דרישות ההורים להשאיר את השומר ולא להעבירו לבית ספר אחר, נדחו על הסף. ההורים חששו כי שינוי בית ספר יחד עם החלפת שומר, תחמיר  את הפגיעה בילדים האוטיסטים".

"ההורים טוענים כי פנו אליך, לעו"ד כנפו, למר שמואל דוד המשמש כיועצך,  לגב' מימון מנהלת החינוך המיוחד, הן לראש המנהל אריה מימון – בדרישות אלו. אך עד לכתיבת מכתבי זה לא נעשה דבר".

בניין עיריית אשדוד. צילום: פבל

"לאור האמור, אבקש את התערבותך לעצור פגיעה קשה זו ויפה שעה אחת קודם. מדובר בילדים שכל יום שעובר והנושא לא מטופל, הפגיעה בילדים גוברת ומחמירה. תפקידה של רשות מקומית ליתן מענה ותמיכה אישית וביטחון לילדים בחינוך בכלל, ובפרט לילדי החינוך המיוחד".

"במידה והנושא לא יטופל עד לישיבת המועצה הבאה, אבקש לעלות את הנושא לסדר יום המועצה", סיכמה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר