הענקת הפרס לעיריית אשדוד. צילום: אגרומשוב
ימית הוניקמן וסילבי שרפי מקבלות את האות בשם עיריית אשדוד. צילום: אגרומשוב

תחרות 'גרינטן' היוקרתית קבעה: העיר אשדוד ברשימת 10 הערים הירוקות בישראל

העיר אשדוד בין עשרת הערים הירוקות ביותר בישראל, כך קבעה התחרות היוקרתית והחשובה ביותר לאיכות הסביבה בארץ. ההיבטים שנבדקו בועדה: עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, אנרגיה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית

פורסם בתאריך: 7.9.22 21:38

     

תחרות green ten לשנת 2022 התקיימה אתמול לאחר שרתמה את הרשויות המקומיות, הארגונים והמוסדות השונים להשתתפות במאמצי שימור ערכי הסביבה. העיר אשדוד, שחרטה על דגלה את נושא איכות הסביבה, הקיימות והמלחמה במשבר האקלים, זכתה להיכנס לרשימת עשרת הערים הירוקות בישראל.

בתחרות, שנערכה זו השנה ה-15, בחנה ועדה מיוחדת מטעם 'קלינטק' בחודשים האחרונים, את הרשויות השונות שנרשמו לתחרות בכלל ההיבטים, לרבות דוחות חשמל, צריכת מים, שימוש באנרגיה סולארית וכו' לצד מסמכים של המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בראש ועדת השיפוט עמד יואל וייל, מנכ"ל M&S ניהול וקיימות בע"מ, ויחד איתו נכללו בוועדה גם ראש מועצה אזורית חוף אשקלון לשעבר יאיר פרג'ון, היועץ לענייני סביבה וטיפול בפסולת דני מורגנשטרן, משה כהן בעל תואר שני בלימודי הסביבה, פרופסור אבנר עדין מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית ירושלים וגיורא פרויד, סגן עורך משוב.

פאנלים סולאריים על גבי בניין העירייה. צילום: עיריית אשדוד

בין הערים הירוקות בישראל. פאנלים סולאריים על גג בניין עיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

"הפרסים שהעיר מקבלת מחמיאים לנו מאוד, אך יותר מכל אנחנו שמחים על התקדמות העיר בתחום הקיימות ויישום תוכניות קצרות וארוכת טווח שיהפכו אותה לירוקה הרבה יותר", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "אנו מודים על הבחירה, נמשיך לפעול אל במקביל אנחנו ממשיכים לפעול מול האתגרים העומדים בפנינו בהפחתת זיהום האוויר, ביצירת סביבה ימית ויבשתית טובה יותר".

בעירייה אומרים כי קדמה לכך עבודת עומק של מנהלת מחלקת קיימות ואיכות הסביבה ימית הוניקמן, ומנהלת מדור חקלאות עירונית וקהילה סילבי שרפי, שכללה את הכנתה של חוברת מקצועית מקיפה בת 60 עמודים בדבר פעולות העירייה בתחום איכות הסביבה וקיימות.

עוד נמסר מהעירייה: "בחוברת צוין כי העשייה העירונית בתחום הקיימות מתחילה כבר בגילאי הגן, והיא חולשת על כל תחומי החיים: ממערכת החינוך דרך החופים, התחבורה, הגינות הקהילתיות אשר מנוהלות על ידי קהילות מתנדבים, פיתוח תוכניות סביבתיות בשיתוף העיריה, ושיתופי פעולה נרחבים ומשמעותיים עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה. ההישג מתעצם נוכח היותה של אשדוד עיר המתמודדת עם אתגרים סביבתיים רבים ובהם נמל ותעשייה, אגירה, נחל וים, ותשתיות לאומיות רבות באזור תעשייה דוגמת תחנת כח, בתי זיקוק, תחנה לקליטת גז טבעי ועוד. כל אלו מחייבים את הרשות לחשוב, לנהל ולתכנן אחרת, להוביל תהליכי התייעלות כלכלית ושימוש חכם, יעיל ומקיים במשאבי הסביבה תוך חשיבה על הדורות הבאים"

קו החוף של אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

קו החוף של אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ועידת 'קלינטק' הינה האירוע המרכזי של ישראל לאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות ירוקות, בניה ירוקה ותחבורה ירוקה. סוגיות הנמצאות על סדר היום העולמי נוכח ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים והתקיימה במסגרת תערוכת אגרומשוב – האירוע החקלאי הבינלאומי הגדול בישראל.

מנכ"ל אגרומשוב, חיים אלוש, ציין: "העולם כולו מתמודד עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הרשויות, המפעלים והחברות הגדולות לפעול לעצירת טירוף התחממות כדור הארץ למען איכות הסביבה. אני מברך את אשדוד, קריית גת, חוף אשקלון ובאר טוביה על ההישג הגדול".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר