משמרות של בין 8 ל-12 שעות
משמרות של בין 8 ל-12 שעות

בין 8 ל-12 שעות משמרת: משבר מתמחים? לא בבה"ח אסותא אשדוד

בזמן שמשבר המתמחים במדינה מחריף, בה"ח אסותא באשדוד מציין 5 שנים להקמתו, ומסביר איך קרה שאצלו עובדים המתמחים במשמרות של בין 8 ל-12 שעות בלבד בכל משמרת, מאז ומתמיד

פורסם בתאריך: 7.9.22 20:15

     

משבר המתמחים במדינה מחריף, ובעוד שהם מתחננים לקיצור המשמרת שעומדת כיום על 26 שעות, בבה"ח אסותא באשדוד מקפידים על משמרות של בין 8 ל-12 שעות בלבד. אז למה שם זה כן אפשרי?

בית החולים אסותא חוגג השנה 5 שנים להקמתו, ונוסף על כך שהוא בית החולים הציבורי הראשון שנבנה בישראל בעשורים האחרונים, הוא גם מביא איתו בשורה ענקית לכל מי שחשב לוותר על חלומו להיות רופא. "המודל הזה אומנם עשוי לעבוד בעוד מחלקות ובעוד בתי חולים", אומר דר' ארז בירנבוים, מנהל בית החולים, "אבל התנאי הראשון לכך הוא כמות מספקת של מתמחים. זו המשוכה הראשונה עימה צריכה להתמודד המערכת בטרם תרחיב אותו. לצערי, כרגע זה מאוד מאתגר", הסביר.

"מדובר ביוזמה מבורכת של מנהלת המלר"ד שלנו, ד"ר דברה ווסט, יוזמה שדרשה התאמות, תכנון מודלים שונים והסכמות בין מספר גורמים. נוצרה תבנית שהיא הכל תוצרת אסותא אשדוד", הוסיף דר' בירנבוים.

"נוצרה תבנית שהיא הכל תוצרת אסותא אשדוד". דר' ארז בירנבוים מנהל אסותא. צילום:

"נוצרה תבנית שהיא הכל תוצרת אסותא אשדוד". דר' ארז בירנבוים מנהל אסותא

ד"ר דברה ווסט, מנהלת המרל"ד (מרכז לרפואה דחופה) ויוזמת המהלך, עמדה על כך שעם פתיחת בית החולים יאומצו 2 תנאים: הראשון – לא תהיינה משמרות של 26 שעות, בין אם מדובר ברופא בכיר ובין אם מדובר במתמחה והדבר השני, שבוודאי אינו פחות חשוב, הימצאות של רופא בכיר ומומחה 24/7 במיון. בבית החולים החליטו לאמץ את היוזמה המבורכת ואף קבעו שתתקיים התאמה בין משמרות הרופאים למשמרות צוותי הסיעוד.

תבור אנושי, ראש אגף משאבי אנוש מסביר כיצד מתבצעת המשמרת בפועל: "משמרות המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) הן 8 עד 12 שעות בלבד, ולא יותר. המשמרת הראשונה מתחילה ב 07:00, שנייה ב 15:00, והאחרונה ב 23:00, תמיד יש חפיפה של שעה בין משמרת אחת לקודמתה, לא זו אף זו, המשמרות של כלל הרופאים מקבילה למשמרות צוותי הסיעוד. המשמעות היא אחת – הרצף הטיפולי לא רק שלא נפגע הוא גם אופטימלי".

מתמחים באסותא אשדוד. צילום:

מתמחים באסותא אשדוד

יתר על כן, בבית החולים אסותא מקפידים שהמתמחים יבצעו חלק גדול מהתורנויות שלהם במחלקות ההתמחות שלהם, בשונה מבתי חולים אחרים- בהם המתמחים בנוירולוגיה, כירורגיה או אורטופדיה לדוגמא, מעבירים חלק גדול מהמשמרת שלהם במרל"ד. באסותא אשדוד, רק מתמחי המרל"ד עושים תורנויות במרל"ד, והמתמחים במחלקות השונות עושים משמרות במחלקות האם. על מנת לאפשר זאת, יש צוות של 20 מתמחים ומתמחות ברפואה דחופה שמאיישים את המחלקה 24/7.

"אנחנו מאמינים שכל מחלקה צריכה את המתמחים שלה שיתמחו קודם כל במחלקות שלהם- זה אחד היתרונות הגדולים אצלנו", ציינה ד"ר דברה ווסט. "מציאות שתורמת הן למטופל והן למטפל. המטופל צריך מתמחה שמרבית התמקצעותו וניסיונו הן בבעיה ממנה הוא סובל ולא מתמחה ממחלקה אחרת".

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר