מתקנים סולאריים על גג העירייה צילום: אורי קריספין
מתקנים סולאריים על גג העירייה צילום: אורי קריספין

מיזם התקנת פאנלים סולאריים באשדוד: מענק של עד 15 אלף שקלים לראשונים שיצטרפו

מיזם "שמש לכולם" הנועד לקדם התקנת גגות סולאריים על גג בניינים משותפים הגיע לאשדוד. כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה? הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 6.9.22 13:31

     

עיריית אשדוד יחד עם משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה, מקדמת תוכנית להפחתת גזי חממה בעיר, באמצעות מיזם "שמש לכולם" של עמותת הפורום הישראלי לאנרגיה והקרן הקיימת לישראל. במסגרת המיזם, תושבי אשדוד נקראים להתקין פאנלים סולאריים על גגות בנייני מגוריהם.

הבניינים שיצטרפו למיזם, יקבלו מהפורום הישראלי לאנרגיה, ללא עלות: בחינת התאמת הגג, הנגשה של כל הידע הנדרש ומענה לשאלות, סיוע בבחירת חברת התקנה, סיוע בבחירת מודל המימון והענקת מענק ראשוני של עד 15,000 ש"ח (לראשונים שיצטרפו), ליווי וסיוע ביצירת ההסכמה הנדרשת של בעלי הדירות, וליווי משפטי.

"מטרת הפרויקט היא לצרף כמה שיותר תושבים שיעשו את המעבר לאנרגיה ירוקה, ע"י כך שיהיו שותפים בייצור חשמל באמצעות מערכות סולאריות ואנרגיה ירוקה שתחסוך בהוצאות חשמל", אומרים בעירייה ומציינים כי "התושבים יוכלו להרוויח כסף ממכירת האנרגיה הירוקה לחברת החשמל".

פאנלים סולאריים על גבי בניין העירייה. צילום: עיריית אשדוד

פאנלים סולאריים על גבי בניין העירייה. צילום: עיריית אשדוד

במיזם "שמש לכולם" מברכים את אשדוד על הצטרפותה למהלך, ומבהירים כי תמיכה של הרשויות המקומיות ותמרוץ מהממשלה, קריטיים לקידום גגות סולאריים בבתי תושבים. יעל כהן פארן, ח"כ לשעבר ומייסדת "הפורום הישראלי לאנרגיה": "המשבר האקלימי-סביבתי מעמיד בפני האנושות סכנות רבות. בישראל, עקב משאבי קרקע מוגבלים, יש הכרח לייצר אנרגיה מתחדשת בשטח הבנוי, אשר רובו הגדול מורכב מגגות בתי המגורים. עבור התושבים, הקמת סולארית על גג הבניין יכולה לוות הזדמנות ליצירת הכנסה עצמית לבניין, למתן מענה לעוני אנרגטי, ולתהליך קהילתי מחזק".

עלות התקנת גג סולארי הינה בהתאם לשטח הגג הפנוי. לדוגמא, על שטח גג פנוי של 300 מ"ר, עלות מוערכת למערכת סולארית תהיה 150,000 שקלים, רווח שנתי מוערך 24,000 שקלים, תשואה ממוצעת צפויה- 150,000 שקלים. גובה מענק התקנה ממוצע: 15,000 שקלים. רוצים לשמוע עוד?

המחלקה לאיכות הסביבה מזמינה אתכם לערב חשיפה ייחודי שיתקיים ביום שני 12/9/22, בשעה 18:30, בבית העולה – רח' קק"ל 90, ליד מרכז קהילתי דיונה. קישור להרשמה: https://www.coing.co/u/a9c807e1f7 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר