תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני
תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

פג תוקפן של הפעלת היחידות המזהמות באשדוד: המשרד להגנת הסביבה סירב להאריכו

המשרד להגנת הסביבה סירב להאריך את תוקפן של הפעלת היחידות המזהמות בתחנת הכוח אשכול שבאשדוד. ככל שיהיה צורך בהגדלת המכסה, יבוצע הליך של שמיעת עמדות הציבור והרשויות המקומיות

פורסם בתאריך: 1.9.22 22:17

     

חברת החשמל שלחה אתמול מכתב בהול למשרד להגנת הסביבה, בבקשה לאשר הפעלת 2,500 שעות נוספות של היחידות המזהמות, מעבר לאישור שקיבלו ביולי האחרון, להפעלת נקודתית של 2,000 שעות. המשרד להגנת הסביבה התנגד לבקשה, בטענה כי לא התקבלו נתונים המצדיקים פעולה זו.

כזכור, בחודש יולי האחרון ביקשה חברת חשמל מהמשרד להגנת הסביבה אישור חירום נקודתי להפעיל את היחידות המוסבות בתחנת הכוח אשכול. יחידות אלו נחשבות ליחידות מזהמות, לכן המשרד להגנת הסביבה אישר הפעלה זמנית ונקודתית שלהן לזמן מוגבל.

משך הזמן הסתיים אתמול: 31.8.22. הסכמת המשרד להגנת הסביבה להפעלת שעות נוספות של היחידות הללו היה מותנה במידע התומך בטענתה של חברת החשמל כי ההפעלה הנוספת נדרשת לצורך "שרידות המערכת", שעל החברה היה להמציא עד למועד זה, כדי  'לשכנע' את המשרד להגנת הסביבה בחיוניות המהלך. מסמכים אלו לא סופקו למשרד להגנת הסביבה, ועל כך סירובם.

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

הפעלת היחידות המזהמות, גם אלו שהופעלו באופן זמני ונקודתי, גררו ביקורות רבות מצד הנהלת העיר אשדוד, גורמי איכות הסביבה ותושבים רבים, בשל הסכנה שיחידות עלו עלולות לגרום, בייחוד לאחר שפורסם כי תחנות הכוח ומפעלי התעשייה גורמים לזיהום אוויר גבוה. על כן, המשרד הבהיר בשבועות האחרונים כי לשם קבלת החלטה בנוגע לבקשת חברת החשמל, הוא זקוק להתייחסות הציבור והרשויות המקומיות באזור. "לא ייתכן כי חברת החשמל תעביר בקשה בצהרי היום בדחיפות ובבהילות לאותו היום, כשהיא מבקשת לדלג מעל עמדה ברורה זו של המשרד שיש לפנות להתייחסות הציבור" אמרו במשרד להגנת הסביבה.

תחנת כוח אשכול. צילום: בועז רענן

תחנת כוח אשכול. צילום: בועז רענן

היחידות הקיטוריות המוסבות באשכול פועלות בניצולת נמוכה יותר, 31%-34%, והפליטות של תחמוצות חנקן גבוהות מהנדרש לפי הטכניקה המיטבית הזמינה – פליטה הגבוהה פי שלושה מהערך המרבי לפי מסמכי הייחוס. עמדת המשרד היא כי נדרשות נסיבות חריגות ביותר כדי לאפשר את הפעלתן, והמשרד כלל לא השתכנע כי אלה התקיימו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר