הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

אכיפה שיוויונית או כלום: למה רק לעסקים בסיטי ובגן העיר באשדוד נאסר להוציא דוכנים החוצה?

בעלי עסקים בסיטי ובגן העיר באשדוד עודכנו על חוק עזר עירוני חדש בנוגע להוצאת דוכנים מחוץ לחנות. חברת המועצה הלן גלבר שיגרה מכתב לראש העיר בטענה לאכיפה בלתי שיוויונית ובקשה לביטול החוק

פורסם בתאריך: 29.8.22 19:24

     

על בעלי עסקים ברובע הסיטי ובגן העיר באשדוד מעתה יאסר להוציא את מרכולתם מחוץ לחנות, עקב חוק עזר עירוני חדש. במכתב שקיבלו בעלי העסקים ברובעים אלו השבוע, נכתב כי מרכולתם פוגעת ברחוב וגורמת לעומס ולערבוביה חזותית. "על מנת לאפשר תקופת התארגנות והסתגלות למדיניות האמורה, ניתנת לכם בזאת ארכה עד ליום ה-31.10.22 לסילוק כל המתקנים מהרחוב", נכתב בהודעה.

ובכן, מדוע רק ברובע זה? חברת המועצה הלן גלבר זועמת על המהלך הלא שיוויוני לטענתה, ואומרת כי עצם שליחת ההודעה הזו לבעלי עסקים מסוימים בלבד, מריחה כמו אפליה וחוסר שיוויון באכיפה. כך גם כתבה במכתב ששיגרה לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי היום (שני) שבו ביקשה לקבל תשובות על החלטה זו.

"אמש פנו אליי מספר סוחרים בסיטי בדבר ההודעה שבנדון", כתבה גלבר במכתבה. "מדובר בשינוי מדיניות שהעירייה מבקשת לבצע ברחובות מסוימים לעניין חוק עזר לאשדוד (שימור רחובות). מדובר במדיניות אשר יוצרת הפליה לא הוגנת, לא מידתית ולא אחידה ברחבי העיר, הפוגעת בפרנסתם של בעלי מסחר מסוימים הנמצאים ברחובות מסוימים, ואינה עומדת בעקרונות השוויון והמנהל התקין".

המכתב שקיבלו בעלי העסקים באשדוד על עדכון חוק העזר החדש

המכתב שקיבלו בעלי העסקים באשדוד על עדכון חוק העזר החדש

על פי חוק העזר, בסמכותו של ראש העיר לתת היתר להוצאת דוכנים, או לקביעת תנאים אחרים בנושא, לפי שיקול דעתו. לפיכך צירפה גלבר במכתב את השאלה: "האם זו החלטה שלך לשנות את המדיניות ולבטל את ההיתר להעמדה בחזית החנויות בהתאם לתנאי חוק עזר שימור רחובות, ביחס לשני הרחובות שבנדון?"

רק בעלי מסעדות יוכלו להוציא מתקנים מחוץ לחנות. מתחם גן העיר באשדוד. צילום: יח"צ

רק בעלי מסעדות יוכלו להוציא מתקנים מחוץ לחנות. מתחם גן העיר באשדוד. צילום: יח"צ

"מן הראוי היה כי שינוי המדיניות יובא לדיון בפניי מועצת העיר בטרם תצא ההודעה לתושבים", הוסיפה במכתב, ועל תמיהתה על סימון רובעים מסוימים ואחרים לא, כתבה: "אבקש לדעת מה הסיבה להפלייה ולשינוי המדיניות ביחס לרחובות אלה על פני הרחובות בכל רחבי העיר? לאור האמור, אבקשך לעלות את הנושא לסדר יום המועצה ולפעול לביטול החלטה לא מידתית זו", סיכמה.


גם בדף הפייסבוק שלה העלתה גלבר את האפלייה בנושא. בפוסט שפרסמה נכתב: "ישנם מרכזים מסחריים ברובעים אחרים שבהם המצב באמת בלתי נסבל, ולעוברי אורח אין מקום לעבור במדרכה בגלל סחורה שמוצגת עליה. למה העירייה לא שולחת מכתב כזה לבעלי עסקים ברובע ז' וברובע ג' למשל? ראיתם איך נראים שם המרכזונים? במרכז רובע א' אי אפשר לעבור בפסאז' בגלל חסימת המעבר ע"י בעלי העסקים. במרכז רובע ב' עוברי אורח צריכים לפעמים לרדת לכביש, כי המדרכה בצד של רחוב יוספטל חסומה ע"י דוכנים ועגלות. לא ברורה ההחלטה להיטפל רק לעסקים באזור מסוים, שדווקא בו יש מדרכות מרווחות ומספיק מקום להצבת דוכן מחוץ לחנות. יש לנהוג אל בעלי העסקים ביתר כבוד, ולא להתייחס אליהם רק כאל פרה חולבת. האכיפה חשובה. אך עליה להיות שיוויונית בכל העיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר