אהרון טולדנו ז"ל

"בעל לב ענק": הלך לעולמו פעיל הציבור האשדודי, אהרון טולדנו

טולדנו שהיה פעיל ציבור ותיק ומוכר בעיר הלך לעולמו בגיל 80. רבים זוכרים אותו כמי שתרם רבות בתחום הספורט בעיר ובעיקר בתחום הכדוריד. הלוויתו נערכה היום בצהריים

פורסם בתאריך: 28.8.22 19:29

     

אהרון טולדנו, פעיל ציבור ותיק ומוכר כמי שעסק רבות בתחום הספורט ואפילו הניח את היסודות לענף הכדוריד המקומי, הלך לעולמו והוא בן 80.

הלוויתו נערכה היום בצהריים באשדוד ומאות מחבריו, מכריו ומשפחתו ליוו אותו בדרכו באחרונה. הוא הותיר אחריו 4 בנות ונכדים.

"אבא היה איש מאוד חם ומאוד דואג", מספרת בתו אתי עובדיה, "הוא מאוד דאג לגיבוש של הבנות בעיקר אחרי שאמא נפטרה. בכל יום שישי היינו נפגשים בקלמה, הוא ואנחנו הבנות והנכדים. כולל ביום שישי שעבר".

טולדנו חוגג 80 בחודש מאי השנה

אהרון טולדנו נולד בטנג'יר לפני כ-80 שנה, בשנת 62 עלה לישראל, בתחילה באילת ולאחר מכן קיבל עבודה כמנהל חברת השיט צים דיזינגוף ואז עבר להתגורר באשדוד. במשך מספר שנים הוא אף ניהל, בשליחות המדינה, את צים מרסיי. הוא עבד בחברת השיט עד לפנסיה ולאחר מכן המשיך להעניק לה שירותים.

אבל הפעילות הציבורית היא בדמו והוא החל להתנדב בסוכנות היהודית ובשל שליטתו במספר שפות האו היה מסייע בקליטת עולים חדשים במקומות עבודה ואף קיבל על כך בשנת 2013 תעודת הצטיינות מהסוכנות היהודית. "הנושא של העלייה קרוב ללבי", אמר אז טולדנו ל"כאן דרום", "אני זוכר איך אנחנו הגענו לארץ בתחילת שנות ה-60 מטנג'יר, לא היה קל. אני יודע מה עובר על אנשים שמגיעים למקום חדש, על כל המשתמע מכך ומאוד רוצה לסייע ככל הניתן".

אהרון טולדנו והתעודה שקיבל מהסוכנות היהודית

הוא עסק כאמור, רבות בתחום הספורט גם בקבוצת הכדורגל הפועל אשדוד, אך בעיקר בתחום הכדוריד. בהודעה שפרסמה היום הפועל אשדוד נכתב: "אגודת הפועל אשדוד מרכינה את ראשה עם לכתו של אהרון טולדנו זכרונו לברכה. אדם, בעל לב ענק ואישיות חזקה, אשר תרם רבות לענף הכדוריד בעיר אשדוד. בזכות פועלו, ניהולו וליוויו הצמוד, במשך שנים ארוכות, הניח את היסודות להצלחה אותה אנו חווים כיום. יהי זכרו ברוך לעולמי עד".

אוהד של כדורסל נשים

אהרון טולדנו וגביע של הפועל אשדוד בכדוריד

טולדנו, היה איש של עשייה ציבורית, הוא גם היה פעיל במפלגת העבודה וחבר במסדר הבונים החופשיים.

ב-23 במאי ציינה המשפחה שלו את יום ההולדת ה-80 שלו והוא חגג יחד עם בנותיו ונכדיו.

המשפחה יושבת שבעה ברחוב כרמל 7, רובע י"א.

טולדנו עם הלבוש המסורתי של הבונים החופשיים


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר