השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד
השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

צאו לדרך: 1,000 קורקינטים יוצבו ברחבי העיר אשדוד לשימוש תושבי העיר

פיילוט הנסיעה בקורקינטים שיתופיים החל בעיר אשדוד. בשלב ראשון נפרסו בה 1,000 קורקינטים לבחינת השירות, שמטרתו- צמצום השימוש בכלי רכב פרטיים, מניעת זיהום אוויר, וניידות קלה יותר בתוך העיר

פורסם בתאריך: 25.8.22 06:23

     

פיילוט לשימוש בקורקינטים שיתופיים יצא לדרך. החברות שזכו במכרז להפעלת השירות נערכות בימים אלו לפריסת הכלים ברחבי העיר, ויבחנו את השירות החדש. ככל שהמיזם יצליח, הוא יורחב בהתאם. נכון לעכשיו, 1,000 קורקינטים פרוסים ברחבי העיר לשימוש התושבים, שיוכלו להתנייד בחופשיות באמצעות הקורקינטים.

מיזם הקורקינטים השיתופיים בתוך העיר אשדוד נבע לאחר חשיבה מתמדת על יצירת פתרונות תחבורתיים לפקקים בכבישים, לזיהום האוויר שנגרם בעקבות פליטות הגז מהרכב, ומענה חשוב לניידות קלה יותר בתוך העיר- שהינו מרכיב נוסף במדיניות הכלל עירונית שהעיר אשדוד מקדמת, במטרה להרחיב את אופציות השימוש בכלי תחבורה שיתופיים ולצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים.

השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

בחודש מאי השנה פרסמה עיריית אשדוד קול קורא המזמין חברות הפעלה לשירותי תחבורה שיתופית, להציע את שירותיהם באמצעות כלי תחבורה זעירים חשמליים מסוג קורקינט חשמלי, באשדוד. בקול הקורא הוגדרו כל הפרמטרים להפעלת השירות ובהם: פריסת הכלים בכל רחבי העיר בהתאם לקביעת העירייה לכל חברה, החזקת מלאי כלים על פי מכסה שאושרה, תחזוקה והפעלת הכלים בהתאם לתקן, ניהול ותפעול של מערך הכלים בכל רחבי העיר והתחייבות לקבלת כל שינוי או עדכון עליו תודיע העירייה.

השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

בסיום המכרז, ולאחר שוועדה מקצועית מיוחדת דנה בבקשות, שלוש חברות הפעלה נבחרו להעניק את שירותי השימוש בקורקינטים באשדוד: בירד, וינד וליים, וכרגע הן נערכות לפריסת הכלים ברחבי העיר.

מנכ"ל רשות הספורט שעמד בראש צוות ההקמה ואחראי על ניהול המיזם באשדוד, ציין כי המכרז אפשר ארגון וסדר להפעלת הכלים השיתופיים, קביעת מקומות עגינה לכלים, הסדרת החובות והזכויות ומערך האכיפה כנגד מי שעובר על החוק. "בסה"כ הוקצו בשלב זה 1,000 כלים לשלושת החברות, בהתאם לחלוקה שנקבעה מראש, והשבוע נתחיל בפיילוט לבחינת השירות", אמר.

השקת חברת בירד השבוע. צילום: עיריית אשדוד

יורם אסרף ורן ברודר – מנכ"ל חברת בירד. צילום: עיריית אשדוד

בטקס ההשקה של חברת בירד שהתקיים היום ברחבת העירייה, ציין אסרף כי העירייה פעלה באופן רציף על מנת ללמוד ולהסדיר את השירות באשדוד ובמהלך תקופת ההשקה היא תעקוב אחר חברות ההפעלה והשימוש הציבורי בכלים השיתופיים, על מנת למדוד את מידת ההצלחה. "ככל שהמיזם יצליח ויעמוד בתנאי הזיכיון וככל שיהיה צורך נרחיב אותו בהתאם. העיקר שהציבור ישכיל לעשות שימוש נכון ובטוח בכלים הללו" אמר והודה לכל השותפים ברשות הספורט, בעירייה ובלשכת המנכ"ל בהסדרת השירות שהציבור הרחב זקוק לו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר