יוחאי אלקיים ז"ל
יוחאי אלקיים ז"ל

הנצחה ראויה: משפחתו של הגיבור יוחאי אלקיים ז"ל במימון המונים להקמת חדר כושר לזכרו

ארבע שנים לאחר מותו הטראגי של יוחאי אלקיים שטבע למוות כאשר הציל את חייה את אישה שלא הכיר, עלה הרעיון להקים חדר כושר לזכרו של יוחאי שהיה בעצמו מאמן כושר. חדר הכושר יוקם בישיבה התיכונית בה מכשירים את התלמידים לשירות משמעותי בצה"ל. משפחת אלקיים מבקשת מהציבור להשתתף במיזם ההנצחה הזה

פורסם בתאריך: 22.8.22 11:23

     

בימים אלו מסתיימת בנייתו של מבנה חדש ומפואר לישיבה התיכונית באשדוד, בה התלמידים מתחנכים לציונות, תורה ודרך ארץ, ובוגריה מתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל.

ראש הישיבה הגה רעיון להקים עבור התלמידים חדר כושר במבנה החדש, כשהמטרה היא לאפשר להם פעילות של "נפש בריאה בגוף בריא" ולאפשר גם לתלמידי הכיתות הגבוהות לשמור על כושר לקראת גיוסם לצה"ל. כשהפעילות בחדר הכושר תלווה בהשגחה של מדריכי חינוך גופני בישיבה.

"כשמשפחתו של יוחאי שמעו על הרעיון, הוא מיד התחבר להם ליוחאי, מאחר שמלבד היותו מדריך כושר, יוחאי היה ציוני ושירת שירות משמעותי כלוחם. חדר הכושר בבית החינוך הזה הוא מקום ראוי ביותר להנצחת מורשתו הציונית של יוחאי, עשייתו והקרבתו למען האחר בחייו וגם במותו", נכתב בדף הגיוס.

יוחאי אלקיים ז"ל

יוחאי אלקיים ז"ל

את סיפור הגבורה של יוחאי אלקיים, אין כמעט צורך לספר, כי נדמה שכולם כבר מכירים אותו. אבל לטובת מי שלא, אלה קורות חייומתוך דף הגיוס: יוחאי נולד בשנת 1990 באשדוד והיה בחור ישיבה בנערותו, אשר חלם להתגייס לשירות קרבי והקדיש את זמנו לאימוני כושר לקראת הגיוס במסגרת ארגון "אחריי". בהגיעו לגיל 18, יוחאי שירת כלוחם וחובש קרבי בגדוד דוכיפת בחטיבת כפיר, שם שירת גם במילואים עד יום מותו.

כשהשתחרר התנדב במסגרת "אורות בקהילה": קבוצה שהקימו בוגרי "אחריי" באשדוד למען הקהילה בעיר. יוחאי הוכשר והתמקצע כמאמן כושר ובכך עסק לפרנסתו. הוא היה מאמן אישי אהוב ומוכר, כזה שלא רק אימן פיזית את מתאמניו – אלא שימש עבורם כמנטור ומדריך העצמה. תוך כדי עיסוקו, אסף לא מעט בני נוער לקראת גיוסם לצה"ל, הדריך ואימן אותם בהתנדבות, כך שלמעשה יצר מעין ארגון "אחריי" של איש אחד.

יוחאי היה מלח הארץ, איש חסד ונתינה אשר קיים את המשפט "ואהבת לרעך כמוך" בכל הווייתו.

לפני 4 שנים, בח' אלול תשע"ח 19.8.2018, יוחאי התאמן יחד עם חבר בחוף המצודה באשדוד. צעירה שנקלעה למצוקה בים זעקה לעזרה, הים היה סוער מאוד. יוחאי וחברו יניר הצילו את הצעירה, אך יוחאי ,למרות כישוריו והיכרותו הטובה עם הים, טבע למוות. בן 28 היה במותו, והותיר אחריו את זוגתו אווה, לה עמד להינשא, את הוריו, משפחתו ומאות חברים ומכרים שחסרים אותו כל יום.

ההורים של יוחאי ז"ל ליד השלט של המצפה שהוקם לזכרו של יוחאי

עלות הקמת חדר הכושר – רכישת הציוד והתקנתו – מוערכת בכ-150 אלף ש"ח, ומשפחתו של יוחאי, מבקשים את תמיכתכם. היו שותפים למימוש שתי מטרות נעלות: הקמה של חדר כושר לנוער, וגם הנצחתו של יוחאי.

אז איך אפשר לסייע? יש מספר אופציות:

  • תרומה בכרטיס אשראי (לחצו כאן) ולקבל קבלה אישית לתרומה מוכרת לצרכי מס הכנסה.
  • תרומה דרך PayBox לחצו כאן
  • לתרומה באופן אחר ניתן לפנות בהודעה ל: 050-7853309

רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר