סניף הדואר ברובע י"א. צילום: רבקה יניב
סניף הדואר ברובע י"א. צילום: רבקה יניב

"דואר ישראל מתעמר בתושבים": סגירת סניף הדואר ברובע י"א באשדוד מעוררת זעם רב

בדואר ישראל החליטו לסגור את הסניף היחיד שפועל ברובע י"א ומשרת עשרות אלפי תושבים, הדבר מקומם את התושבים ו"כאן דרום" יצא להביא את הקולות. "אני לא יודע איפה אוכל לקבל את הפנסיה שלי", אומר גמלאי בן 69, תושב השכונה

פורסם בתאריך: 5.8.22 12:07

     

הודעת דואר ישראל השבוע שסניף הדואר היחיד ברובע י"א באשדוד יפסיק לפעול בסוף החודש עוררה תגובות נזעמות של תושבי הרובע. הסניף, שנמצא בו גם בנק הדואר, שהוא הבנק היחיד שפועל ברובע, נפתח בתחילת שנות השבעים והוא משרת כ-25 אלף תושבים המתגוררים ברובע ואלפי תושבים נוספים מהרבעים הסמוכים כמו: י"ב ו-ט"ו.

"כאן דרום" יצא למרכזון המסחרי בו ממוקם הסניף המדובר ושמע את תגובות התושבים. להלן מספר תגובות מייצגות:

"דואר ישראל חוסך מיליונים על גב התושבים", אמרה מרגלית טוויטו (72) גמלאית משירות המדינה, "הוא  כבר חצה את כל הגבולות. מתעמרים בתושבים. זאת פגיעה בשירות חיוני לציבור. לא הכל זה רק כסף. שוכחים בממשלה ובמשרד התקשורת, שיש גם אנשים".

מנהלת סניף של אחת מקופות החולים ברובע, שביקשה שלא לנקוב בשמה סיפרה: "אנחנו משתמשים בשירותי הסניף כדי לשלוח דואר, דואר רשום וחבילות וגם בשירותי בנק הדואר, שנמצא בסניף הדואר הזה. אני מפקידה לפחות פעמיים בשבוע את הכספים שאנחנו גובים מהלקוחות, בין היתר עבור תרופות. מיקומו של סניף הדואר במרכזון המסחרי הקרוב, נוח ואינו מצריך נסיעה או חניה. עכשיו נצטרך לכתת רגלינו, או יותר מדויק מכוניתנו, לבנק הדואר בסניף מרוחק".

סניף הדואר ברובע י"א. צילום: רבקה יניב

סניף הדואר ברובע י"א. צילום: רבקה יניב

ויש לקוחות של הסניף כמו רחמים כהן (69) גמלאי של אחד המפעלים התעשיתיים בעיר, שהוא משתמש בשירותי הסניף בכל חודש כדי לקבל את הפנסיה שלו, "אני לא יודע איפה אוכל לקבל אותה עכשיו", הוא אומר, "בכל מקרה אצטרך לנסוע לשם באוטובוס או אולי, בגלל ששינו כבר פעמיים את קווי האוטובוסים, בשניים". אישה בשנות ה-30 לחייה, אחרי לידה סיפה כי "חשבון הבנק שלי מעוקל ולכן אני משלמת בסניף הדואר הזה את התשלומים עבור חשמל, ארנונה לעירייה, גז ועוד".

תושבי הרובע והלקוחות ממש זועמים על כך. "פורסם כי דואר ישראל נמצא על סף פשיטת רגל ומנסה להקטין נזקים, אבל בינתיים הלקוחות סובלים", אומר יהודה מסאס (58) בעל עסק למכירת מזון. אילן, עובד זר מסרילנקה שמטפל בקשיש סעודי, מספר באנגלית שהוא מעביר כל חודש, באמצעות בנק הדואר שבסניף, כסף לאשתו ושני ילדיו "עכשיו אני לא יודע איפה אני אעשה את זה", הוא אומר.

למותר לציין שסניף הדואר מעניק שירותים נוספים כמו העברת בעלות על רכב והגשת בקשות למשרדי ממשלה כמו למשל בקשה לתו נכה לרכב,  למי שאין לו גישה לאינטרנט. לא רק שכל השירותים הללו לא יהיו זמינים לתושבי הרובע, במרחק סביר, מי שעוד ייפגעו הם מאות תושבים שיש להם תיבות דואר בתשלום בסניף המדובר. להם מציע דואר ישראל תא דואר חלופי בסניף רובע הסיטי העמוס לעייפה ושבקרבתו יש מצוקת חניה גדולה. בהודעה לשוכרי תיבות הדואר נמסר כי עם סגירת הסניף בי"א יישמר הדואר, שיגיע לתיבות הדואר שייסגרו, בסניף הדואר בסיטי עד סוף ספטמבר.

"פתחתי תא דואר לפני כ-20 שנה כי אני מקבל חומר מקצועי ודברי דואר גדולים", מספר גבריאל בן בסט (65) בעלים של משרד מהנדסים, "בעבר הם נעלמו מתיבת הדואר בביתי כי היו לוקחים אותם. אולי מדובר בילדים שראו בכך תעלול אבל זה חיבל לי בעבודה. לא יאומן שאצטרך עכשיו להגיע לסניף הדואר בסיטי עם כל מה שכרוך בכך", הוא אומר. דובי פרנקל (60) עובד משרד ממשלתי היה ציני: "פעם היה לדואר סמל מוצדק של צבי. לנוכח התנהלותו בשנים האחרונות היו צריכים להחליף את הסמל לצב, מה שלא עשו, והמבין יבין, ועכשיו  במצב הנוכחי איני בטוח שיכול להיות לו בכלל סמל, או שיש סמל להתעללות בתושבים?", הוא תוהה.

לדברי חברת המועצה הלן גלבר, שגרה ברובע י"א, "דואר הוא שירות חיוני ברמה יומיומית ואסור בתכלית האיסור לסגור, כי אחרי זה איפה ייפתח? ומי מבטיח שכך יקרה?מדובר ברובע הכולל כ-25 אלף תושבים ומתן שירות גם לרבעים הסמוכים. אני קוראת לראש העיר להיכנס לעובי הקורה בטרם נעמוד מול מציאות עגומה ביותר".

סניף דואר. צילום אייל קרן

סניף דואר. צילום ארכיון: אייל קרן

דובר עיריית אשדוד, אדי בן חמו, מסר כי מדובר במהלך של שר התקשורת, שרוצה להפריט את הדואר בכל הארץ. יש לצין שמגמותיו של שר התקשורת יועז הנדל היו גלויות, בהן להעביר את כולם לשימוש בדואר אלקטרוני. מעיון בפרוטוקולי הכנסת עולה כי בפברואר השנה השיב השר הנדל על שאילתות בנושא סגירת סניפי דואר ברחבי המדינה. הוא אמר כי  "המצב הפיננסי של דואר ישראל לא מרשים מידי וצריך לטפל בזה. לא רק האיתנות הפיננסית, גם השירות צריך להשתפר משמעותית. כחלק מזה אנחנו יוצאים לתהליך הפרטה. 40% מהדואר יונפקו ואח"כ כלל החברה תופרט. אנחנו בתחילת התהליך, ואני מניח שברגע שתהיה תחרות והפרטה זה ישפר את השירות…אנחנו עושים זאת מתוך שמירה על חובת האוניברסליות, השירותים וגם שתהיה חברה שמחזיקה את עצמה. אין ברירה אחרת. היה צריך לעשות את זה כבר מזמן". 

תגובת דוברת דואר ישראל גל לבנון לוי: "התושבים ימשיכו לקבל את שירותי 'דואר ישראל' ביחידות דואר ברחבי העיר מהן 4 יחידות שנמצאות בסמוך לשכונה, בבתי עסק רבים שבאמצעותם ניתן לקבל חבילות ובאמצעות שירותים דיגיטליים ושירותים 'עד הבית' שמאפשרים ליהנות ממגוון שירותים ומוצרים מבלי להגיע לסניף".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר