סיגריות מוברחות. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

עובדי דיוטי פרי בנמל אשדוד חשודים בהברחה של סיגריות במאות אלפי ש"ח. כך עבדה התוכנית

שלושה עובדי דיוטי פרי מנמל אשדוד בהווה ובעבר, אחד מהם סגן מנהל, נעצרו בחשד לביצוע מאות הברחות של סיגריות בשווי מאות אלפי שקלים. אחד מהם אישר כי בוצעו 30 הברחות בשנה החולפת

פורסם בתאריך: 4.8.22 16:04

     

דוד ברקוביץ מגן יבנה, ארטיום גורביץ ויצחק פונס מאשדוד, נעצרו בחשד לביצוע מאות הברחות של סיגריות פטורות ממס שהיו מיועדות לאניות סוחר הפוקדות את נמל אשדוד בשווי מאות אלפי שקלים.

מבקשת המעצר עולה כי כנגד השלושה מתנהלת חקירה על ידי מדור הסמים והלבנת הון במכס אשדוד. ההברחה בוצעה באמצעות שימוש באפשרות של אוניות שונות העוגנות בנמל לרכוש ציוד המוגדר כ"צידה", ללא מסים.

על פי החשד, יצחק פונס, המשמש כמשווק ומספק סחורות פטורות ממס לאניות הפוקדות את נמל אשדוד, הגיש בקשה לבית מכס אשדוד לספק לאנייה שעגנה בנמל 58 פקטים של סיגריות. אלא שבדיקת חוקרי המכס העלתה כי בפועל סופקו לאנייה רק 10 פקטים, ואילו 48 הפקטים הנותרים הוברחו, על פי החשד, על ידי ארטיום גורביץ, עובד לשעבר בדיוטי פרי בנמל אשדוד, אשר מחזיק באישור כניסה לנמל.

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

ממצאי חקירת האירוע העלו חשד כי השניים היו מעורבים באירועי הברחה רבים של סיגריות מנמל אשדוד בארבע השנים האחרונות שבוצעו יחד עם דוד ברקוביץ, שבעבר היה סגן מנהל חנות דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בנמל אשדוד. ברקוביץ, על פי החשד היה "המוח" מאחורי התוכנית והוא ניהל, ארגן והכריע בקבלת ההחלטות.

על פי החשד, התוכנית עבדה כך שפונס הציג מצג שווא ביחס לסיגריות שהוזמנו על ידי צוותי האניות ומוסיף עליהן עוד עשרות פקטים שכמובן אל היו עולות לאונייה אלא מועברות לגורביץ והוא היה מבריח את הסיגריות מהנמל. ברקוביץ, היה מי ששיווק ומכר את הסיגריות ללקוחות שונים.

סך מס הקנייה והמע"מ שנגרעו על פי החשד מקופת המדינה במסגרת פעילותם של השלושה מוערך במאות אלפי שקלים.

בחקירתו אמר ברקוביץ' כי הוא מכיר את גורביץ' שעבד תחתיו בדיוטי פרי אך אינו מכיר את פונס. ברשותו נמצא אישור כניסה לדיג בנמל, אך מאחר ואישור כזה יש רק לעבודי נמל, הוא נשאל על שם מי הוצא האישור, אך הוא סרב לומר.

גורביץ' הכחיש מעורבות בביצוע ההברחות ואמר כי הוא מכיר את פונס, היכרות שטחית ואמר כי אישור הכניסה לנמל הופק על ידי בעלים של סירת דיג.

פונס, מסר גירסה בחקירתו, ולדברי החוקרים הוא קשר את עצמו ואת שני החשודים האחרים לאירועי ההברחה. הוא אישר עוד בחקירתו כי בשנה החולפת בוצעו 30 אירועי הברחה.

סיגריות מוברחות. צילום ארכיון: רשות המסים

כבוד השופטת מירב עמר כהן מבית משפט השלום קריית גת הורתה בין היתר על הארכת מעצרם של ברקוביץ וגורביץ עד ליום 4.8.22, ולאחר מכן על מעצר בית עד ליום ה-8.8.22. על יצחק פונס הוטל בין היתר מעצר בית עד ליום ה-6.8.22.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר