אזור מוסדר לחניה כחול לבן באזור התעשייה באשדוד. צילום: דור גפני
אזור מוסדר לחניה כחול לבן באזור התעשייה באשדוד. צילום: דור גפני

הלן גלבר: "אבטל את החניה בתשלום באשדוד". חנוך דרך-ארליך: "הבטחות סרק"

על רקע הודעת עיריית אשדוד, כי הוחלט להקל בתשלום החניה של תושבי העיר, התפתח ויכוח בין חברים במועצת העיר. מצד אחד הלן גלבר ומהצד השני חנוך דרך ארליך

פורסם בתאריך: 3.8.22 17:31

     

השבוע פרסמה עיריית אשדוד הודעה המבשרת על חניה בחינם לתושבי העיר בשעה הראשונה ולאחר מכן 50% הנחה בתשלום.

מי שמיהרה לשפוך מים צוננים על הודעת העירייה, היא חברת המועצה הלן גלבר שטענה כי אין כאן כל בשורה זאת מאחר והעירייה צבעה לאחרונה בכחול-לבן חניות רבות שהיו בחינם, "אלפי מקומות חניה בעיר היו בחינם ומעכשיו הם יהיו בתשלום (החל מהשעה השנייה), ולכן אין כאן "בשורה", אין כאן 'הטבה' ואין כאן מתנות. יש כאן רק תרגיל חדש מבית היוצר של העירייה, להגדלת הקופה השמנה שלה", כתבה גלבר.

הלן גלבר. צילום: ישראל כהן

הלן גלבר. צילום: ישראל כהן

עוד היא ציינה שורה של ערים המאפשרות לתושביהן לחנות ללא תשלום כמו ת"א, רמת גן, ראשל"צ, "בערים הללו מציעים גם שפע של חניונים עירוניים כאלטרנטיבות נוספות. הזלזול באינטליגנציה של התושבים הוא בלתי נתפס.
ההתייחסות לתושב כאילו הוא חסר הבנה בסיסית ואפשר לקשקש לו סיפורים על הטבות ועל 'בשורה ענקית', משול לזריית חול בעיניים".

לסיום התחייבה גלבר, "ביום שאבחר לראשות העיר, גם אגרת השמירה וגם התשלום עבור חניה לתושבים יבוטלו במקביל".

מי שהגיב לפוסט הזה הוא חבר המועצה חנוך דרך-ארליך שכתב "אל תאמינו להבטחות של פוליטיקאים שהם יבטלו את תשלום החנייה לתושבים. פשוט מאוד כי זה בניגוד לחוק".

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

לדבריו, החוק קובע כי אסור לאפשר לתושבים חניה בחינם בכל העיר אלא רק באזורים מיוחדים, "כל מי שמבטיח הבטחות סרק, לגבי חנייה חינם ובשפע וצמצום פקקים ועומס תחבורתי, במקרה הטוב לא מבין כלום ובמקרה הרע משקר במצח נחושה. אגב, גם בראשון לציון אותה הביאו כדוגמה, יחול שינוי כמו באשדוד בזמן המוקדם, וגם שם, כיום, החניה מוגבלת בחלק ממרכז העיר".

חניה בתשלום

חניה בתשלום

עוד כתב דרך ארליך: "מה שהתרגלנו אליו בעבר בעיר אשדוד, חנייה בשפע, ללא תשלום ובלי הרבה פקקים – הוא נחלת העבר שלא תחזור עוד לעולם… חניה הפכה למוצר ושירות מוגבל וייחודי. בעיקר ביחס בין השטח לחנייה לכמות הרכבים.

"ואחרי הכל, עדיין, מרבית החניות בעיר אשדוד מאפשרות חנייה חינם ובזמן נתון זה, נבנים או מתוכננים להיבנות עוד 4 חניונים ציבורים.

"אני מתנצל, כחבר מועצה, שהמידע הזה לא נחשף לתושבים לפני צביעת החניות האחרונה שנעשתה, מכיוון שאם היה נעשה כך, הביקורת היתה שונה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר