טליה ליאון, מעורבות חברתית בכלביה. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד
טליה ליאון, מעורבות חברתית בכלביה. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד

חיות או לא להיות: שירות לאומי בכלביה באשדוד

הכלביה העירונית באשדוד ועמותת עמינדב מציעות שירות לאומי בכלביה העירונית, ומזמינות גם מתנדבים נוספים שאוהבים בעלי חיים לחוויה התנדבותית מרגשת ומספקת

פורסם בתאריך: 1.8.22 10:43

     

הכלביה העירונית באשדוד ועמותת עמינדב- דרכה ניתן לבצע שירות לאומי, משתפות פעולה ויחד מזמינות צעירים וצעירות לקחת את האהבה שלהם לבעלי חיים, ולעשות איתה משהו טוב: לסייע בכלביה העירונית, החל מטיפול יומיומי בחתולי רחוב מאושפזים, עזרה לכלבנית, סיוע לרופאים הווטרינרים בביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות, העלאת מודעות הציבור ופרסום בעלי חיים המיועדים לאימוץ ועוד.

כבר מאז שנת 2016, השנה בה קמה הכלבייה העירונית באשדוד, היתה הכלביה למקום קהילתי שמשך אליו לא מעט מתנדבים מכל הלב, ביניהם פנסיונרים, חיילים, נשים וגברים כאחד, אוהבי חתולים ואוהבי כלבים ובני נוער שפעלו במסגרת פרויקט מעורבות חברתית של בתי הספר. כולם תרמו ותורמים מזמנם ומכוחם ונותנים את כל הלב עבור בעלי החיים החוסים בכלבייה.

תכנית מגשימים של עמותת עמינדב הינה תכנית ותיקה שתומכת ומקדמת צעירים וצעירות שזקוקים למענה ייחודי ולמעטפת תומכת בשנת השירות הלאומי שלהם. במסגרת התוכנית מקבלים הצעירים ליווי צמוד, אישי וקבוצתי, והתאמות המאפשרות להם להגיע להישגים, להתכונן לעולם התעסוקה ולסיים בהצלחה שלב חשוב זה בחייהם. קהל היעד בתכנית הם צעירים וצעירות בגילאי 18-27, בעלי פטור משירות צבאי.

שובל אבוחצירא,שירות לאומי בכלביה. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד

שובל אבוחצירא,שירות לאומי בכלביה. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד

השירות הלאומי בכלביה הינו שירות מעשיר ומספק. כיום מבצעים שירות לאומי בכלבייה שני מתנדבים- שובל אבוחצירה ורותם לוינסון שעובדים מהלב ונותנים את הנשמה עבור בעלי החיים. מתנדבי עבר בשירות הלאומי- טל לוינגר ושי לי בירנבאום כעת נמנים עם צוות הכלבייה.

בשנים האחרונות מספר בעלי החיים החוסים בכלבייה עלה בצורה משמעותית. אלפי כלבים, חתולים, ציפורים, מכרסמים וחיות בר, נכנסים בדלתות הכלבייה העירונית בכל שנה, וזו מהווה להם מקלט עירוני ומרפאת חירום לטיפול בבעלי החיים השונים. הסיבה העיקרית לכך היא תופעת נטישות כלבים שהלכה גם בעקבות הקורונה, ובעקבות בעלים שנמנעים לעקר ולסרס את כלביהם וכתוצאה מכך יש התרבות בלתי מבוקרת ונטישת גורים לרחוב, הן של חתולים והן של כלבים.

רותם לוינסון. מעורבות חברתית. צילום: עיריית אשקלון, הכלביה העירונית

רותם לוינסון. מעורבות חברתית. צילום: עיריית אשדוד, הכלביה העירונית

"העבודה בכלבייה היא אינסופית וכל זוג ידיים עובדות מסייע לנו לעזור לבעלי החיים הזקוקים לנו" מציינת ד"ר דנית כהן, הווטרינרית בשירות הווטרינרי העירוני. "העבודה היא קשה, זה ברור, יש קושי פיזי וגם מנטאלי לצוות הכלבייה ולמתנדבים שלה. אנחנו פוגשים מקרים של בעלי חיים פצועים, חולים, כאובים ועצובים. אנחנו עדים לנטישות ולהתעללות, אבל כולנו נאחזים בסיפורים עם סוף טוב, באימוצים שמצליחים, כלבים וחתולים שמוצאים משפחות מדהימות, בעלי חיים שהגיעו גוססים וחוזרים לרחוב/לטבע אחרי שהצלנו אותם. יש אוירה טובה ועבודה צוות וזה מה שמאפשר לכולנו לקום בבוקר עם חיוך" היא אומרת.

טליה ליאון, מעורבות חברתית. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד

טליה ליאון, מעורבות חברתית. צילום: הכלביה העירונית, עיריית אשדוד

אם גם אתם אוהבים בעלי חיים, ורוצים לעשות מזה שירות לאומי, או להתנדב בזמנכם הפנוי- איש הקשר לרישום לתכנית שירות הלאומי היא הודיה דנוס, רכזת אזור אשדוד והסביבה, 054-2112869, לפרטים נוספים לצעירים מעל גיל 18: 08-9238512.

גם בני נוער המעוניינים להתנדב בכלבייה, יוכלו לעשות זאת במסגרת המעורבות החברתית. ניתן לעשות זאת בתחילת שנת הלימודים, ברישום מוקדם אצל רכז המעורבות החברתית בבית ספרם.

הכלבייה פתוחה בכל יום בין השעות 8:00-16:00 , וביום ג' עד 18:0, ברחוב  העופרת 10, אשדוד. . למענה טלפוני ואפשרות לאמץ: 08-9238512.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר