תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני
תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

"עיצרו את ההחלטה": ראש עיריית אשדוד על הפעלת יחידות מזהמות בתחנת הכוח "אשכול"

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שיגר מכתב לשרת האנרגיה, בדרישה לעצור את ההחלטה להפעלת יחידות מזהמות."ההחלטה משקפת בחירה לסכן את בריאות הציבור כאמצעי להפחתת עלויות ייצור חשמל"

פורסם בתאריך: 27.7.22 11:11

     

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, שלח מכתב לשרת האנרגיה, קארין אלהרר, ולתמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, המבקש לבטל או להקפיא את ההחלטה להפעיל יחידות מזהמות בתחנת הכוח "אשכול", שעשויות להוות סכנה חמורה לבריאות הציבור.

כזכור, לפני מספר שבועות ביקשה חברת חשמל ממשרד האנרגיה לאשר הפעלת ארבע יחידות לייצור חשמל, הנמצאות בתחנת הכוח "אשכול", ומונעות בגז. נימוקה היה שפעולה זו תסייע להפחתת עלויות יצור חשמל וכפועל יוצא, תסייע להפחתת עלויות תעריף החשמל. חברת החשמל ביקשה הפעלת 10,000 שעות, משרד האנרגיה חשש מהפעלה ממושכת, וביקש מחברת חשמל למצוא חלופה אחרת, אך במקביל, אישר באופן זמני הפעלה של 2,000 שעות, למרות שפליטת החומרים המזהמים בפעולה זו, גדולה באופן משמעותי מזו הקיימת בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות לייצור חשמל.

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

בעיריית אשדוד החליטו לצאת נגד ההחלטה, ולמנוע בכל מחיר את הפעלת היחידות המזהמות. ראש העיר כאמור שלח מכתב לשרת האנרגיה, בו פירט את הסכנות בהפעלת היחידות. בנוסף, הביע תמיהה מדוע לא עירבו את העירייה בהחלטה שכזו. "כאשר יש ציבור ספציפי שההחלטה עלולה לפגוע בבריאותו, ראוי ומתבקש לערב בהחלטה את הרשות המקומית שאמונה על האינטרסים של ציבור זה. ראוי לשמוע את עמדתה של הרשות בטרם קבלת החלטה בנושא".


עוד כתב לסרי כי השיקול לחסוך בעלויות חשמל על גביי בריאותם של תושבים איננו שיקול ראוי. "מחירי החשמל הם כמובן נושא חשוב, ויש לסייע לציבור בצריכת חשמל במחירים הולמים, אולם סיוע בהורדת עלויות, במחיר הגברת התחלואה בקרב הציבור, או אפילו בגרימת סיכון לכך, אינו פתרון מתקבל על הדעת".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד

במכתבו כאמור, דרש ראש העיר להקפיא את ההחלטה, עד לקיום ישיבה מסודרת עם נציגי הרשות המקומית, במהלכה יוצג כל המידע והמשמעויות הסביבתיות והבריאותיות הנובעות מהחלטה זו. "רק לאחר קיום ישיבה ושמיעת עמדת העירייה יהיה ניתן לבחון מחדש את ההחלטה", סיכם, והוסיף כי אם ימשיכו להתקיים החלטות אשר יובילו להרעה באיכות האוויר בסביבת אשדוד, העירייה לא תשב מנגד, ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה, ציבוריים, שלטוניים ומשפטיים, כדי למנוע את הסכנה מתושבי העיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר