הנשים האמיצות. יוצאות לאור. צילום: עמותת מאירים
הנשים האמיצות. יוצאות לאור. צילום: עמותת מאירים

אמיצות: נשים יוצאות מקלט מאשדוד יצאו עם ילדיהן לנופש משפחות

80 נשים יוצאות מקלט מסניף אשדוד, יחד עם ילדיהן, השתתפו בנופש המשפחות השנתי המסורתי של עמותת מאירים ותוכנית "יוצאות לאור". יזהר נבון - מנכ"ל עמותת מאירים: "הנופש מאפשר להן ולילדיהן אתנחתא מחייהן המורכבים"

פורסם בתאריך: 24.7.22 23:29

     

בסוף השבוע האחרון התקיים נופש המשפחות השנתי של תוכנית "יוצאות לאור" מטעם עמותת מאירים. כ-80 נשים וילדיהן מסניף "יוצאות לאור אשדוד" נהנו מטיול בן יומיים שכלל סיור בתצפית "כתף שאול", זמן בריכה, ארוחת על האש, פעילות "ווטר טאג'" ולינה בקיבוץ מזרע.

לנופש תוכנן אירוע מיוחד- טקס מרגש שבו חולקו תעודות לנשים שנמצאות כמה שנים בפרויקט "תוכנית בוגרות", במסגרתו הן הופכות להיות מנטוריות של הנשים הצעירות. אחת מנשות "יוצאות לאור" סיפרה כי: "הסדנה הכלכלית שהעבירו לנו מטעם עמותת מאירים לי עזרה להתחבר ליועץ משכנתאות שהעמותה תיווכה לי, וכך אני יוצאת לדרך עם הגשמת חלום של רכישת בית באופן עצמאי ומלא לי ולילדיי".

תוכנית "יוצאות לאור" הפועלת באשדוד, הוקמה לפני 6 שנים על ידי עמותת מאירים, במטרה לתת מענה לנשים יוצאות מקלט וילדיהן ברגע היציאה מהמקלט, אל חיים עצמאיים, מלאים באתגרים אישיים, חברתיים, כלכליים ובירוקרטיים. מדובר בנשים אמיצות שהחליטו לשבור את מעגל האלימות, עזבו חיים מוכרים, עבודה, חברים ומשפחה, והחלו בתהליך לשיקום חייהן וחיי ילדיהן. עם יציאתן מהמקלט הן צריכות ליווי בכל התחומים: מציאת עבודה, ניהול תקציב, סיוע לילדים, בניית מערך תמיכה והתמודדות עם בן הזוג לשעבר שלרוב עדיין נמצא בתמונה. התוכנית מעניקה תמיכה ורשת קהילתית לנשים ולילדיהן הנמצאים בסיכון, על מנת שלא ישובו אל מעגל האלימות ולסייע להן במסע המאתגר בדרך לעצמאות מלאה וחיים חדשים נטולי אלימות.

קיט פינוקים של נשות יוצאות לאור. צילום: עמותת מאירים

קיט פינוקים של נשות יוצאות לאור. צילום: עמותת מאירים

כלל הנשים שהשתתפו בנופש השנתי קיבלו כל אחת מהן קיט אישי ומפנק הכולל מגבת גוף, מגבת פנים, ערכת טיפוח עם מיטב תמרוקים וקוסמטיקה וכן "ערכת משפחה" הכוללת הפעלות לילדים, משחקים ומתנות.

יזהר נבון – מנכ"ל עמותת מאירים מספר על נופש המשפחות המרגש של תוכנית "יוצאות לאור": "לראות נשים אמיצות שאוספות את השברים ובוחרות לצאת מן החושך אל האור זה הדבר הכי מרגש שיש בעיניי. בסוף השבוע האחרון, נשות התוכנית "יוצאות לאור" נהנו מנופש משפחות מרגש ששזר בתוכו טיולים, שלל אטרקציות, חלוקת תעודות, אוכל משובח, מקומות לינה מדהימים, מתנות ופינוקים גם יחד. היה לנו רצון עז להוציא אותן מהשגרה היומיומית והסיזיפית שהיא לא פשוטה עבורן בלשון המעטה. היה משמח לראות את כולן מחייכות, משתתפות ונהנות. הנופש הזה הוא אירוע שנתי שכולן מחכות לו כל השנה והוא פשוט מאפשר להן ולילדיהן אתנחתא מחייהן המורכבים. היה מדהים לראות את כולן מחייכות ומרוצות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר