אלכס פנוב. צילום: עדי זלק וינר
אלכס פנוב. צילום: עדי זלק וינר

בתנועת אשדודים מצטרפים למחאה על זיהום האוויר הצפוי: "פגיעה חמורה בבריאות הציבור"

חבר התנועה, אלכס פנוב, פנה במכתב לראש עיריית אשדוד ודרש להתנגד להפעלת היחידות המזהמות בתחנת הכוח באשדוד. בהמשך למכתבו, יו"ר התנועה והמשנה לראש העיר יניב קקון, יחד עם ראש העירייה, יעלו הצעה משותפת לסדר בנושא זה, בישיבת המועצה הקרובה

פורסם בתאריך: 24.7.22 21:47

     

על רקע בקשת חברת החשמל להפעיל הפעלה ממושכת של יחידות מזהמות בתחנת הכוח באשדוד על מנת לצמצם את הוצאות החשמל, פנה חבר תנועת אשדודים, אלכס פנוב, לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי בבקשה שיתנגד להפעלתן.

כזכור, לפני כשבועיים פנו רשות החשמל וחברת חשמל אל המשרד להגנת הסביבה, בבקשה להפעיל 10,000 שעות הפעלה, לארבע היחידות המוסבות בתחנת הכוח 'אשכול' שבאשדוד, עד לסוף שנת 2022, במטרה להפחית שימוש בפחם, וזאת לצורך הוזלת עלויות תפעול משק החשמל, וכתוצאה מכך יוזל תעריף החשמל.

במשרד האנרגיה התנגדו לבקשה וביקשו מהם לחשוב על חלופה אחרת, אך לבינתיים, אישרו באופן זמני ונקודתי תוספת של 2,000 שעות, היקף המוערך בכ-3-4 שבועות של הפעלה, ובתנאי שיחידות אלו יועמסו אחרונות בסדר ההעמסה המבוסס על גז, לרבות יחידות מסוג פיקר, כדי להקטין את פליטת מזהמי אוויר ככל הניתן במצב זה.

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

חבר תנועת אשדודים, אלכס פנוב, מתנגד נחרצות לנושא. היום הוא שיגר לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מכתב בו הוא דורש לסכל את הפעולה הזו, למען רווחת הציבור באשדוד. כחלק מנימוקו כתב "על פי נתונים מוסמכים שהגיע אלינו, באזור התעשייה הצפוני בעיר שלנו, חלה בשנת 2021 עליה משמעותית ביותר בפליטת חומרים מוכרים או חשודים כמסרטנים. באזור התעשייה בצפון אשדוד נפלטו בשנת 2021 יותר חומרים מוכרים או חשודים כמסרטנים מאשר במפרץ חיפה!" כתב פנוב במכתבו, לאחר שציין את מפת תחלואת הסרטן בשנים האחרונות בערים אשדוד ואשקלון, כשאשדוד היא שיאנית תחלואת הסרטן בקרב גברים, בכל סוגי הסרטן, ביחס לממוצע הארצי.

"על רקע נתונים קשים אלו, הגיע אליי לאחרונה מידע לפיו עלולה להתרחש בסבירות גבוהה הרעה נוספת באיכות האוויר באזור. על פי מידע זה, שחלקו פורסם כבר בכלי התקשורת, בעקבות משבר האנרגיה העולמי שהביא לעלייה של ממש במחירי הפחם, משרד האנרגיה ורשות החשמל מחפשים דרך להוזיל את מחירי החשמל, וזאת על חשבון איכות האוויר ובריאותם של תושבי האזור שלנו". עוד הוסיף וכתב כי "משרד האנרגיה ורשות החשמל מבקשים להסיר את המגבלות שקבע המשרד להגנת הסביבה ולהרחיב את ייצור החשמל בטורבינות גז ישנות ומזהמות אלו על אף הזיהום הרב הנוסף שייפלט מהן, תוך פגיעה חמורה בבריאות הציבור ברשויות שאתם בראשן".

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

בנסיבות אלו מצאתי לנכון לפנות אליכם בדחיפות ולבקש את מעורבותכם במציאת פתרון לסוגיה באופן שימנע החמרה באיכות האוויר ובבריאותם של תושבי העיר שלנו והסביבה. אני סבור כי יש להתנגד בתקיפות למאמצים אלו של משרד האנרגיה ורשות החשמל, שתביא לפגיעה של ממש בתושבי אזור אשדוד ואשקלון. יתרה מזו, דרישה זו של משרד האנרגיה מצטרפת למאמצי משרד האוצר לעקר מתוכן את חוק אוויר נקי ואת סמכויות המשרד להגנת הסביבה להגביל את פליטת המזהמים המסוכנים לאוויר, כפי שנחשף שוב בדיוני התקציב האחרונים, תוך סיכון חמור לכלל אזרחי ישראל כולם".

"אשר על כן אבקשכם כי תפנו בדחיפות למשרד האנרגיה, לרשות החשמל ולמשרד להגנת הסביבה, על מנת לסכל את הכוונה להגביר את השימוש ביחידות הייצור המזהמות האמורות לעיל. בדרך זו ניתן יהיה למנוע פגיעה מיותרת נוספת באיכות האוויר ובבריאותם של תושבי האזור ובעקיפין – לשרת גם את הציבור הישראלי כולו", סיכם.

יניב קקון: "תנועת אשדודים מתנגדת להפעלת תחנות הכוח". צילום: פבל

יניב קקון: "תנועת אשדודים מתנגדת להפעלת תחנות הכוח". צילום: פבל

גם יניב קקון, יו"ר תנועת אשדודים והמשנה לראש העיר, תמך במכתבו של פנוב, וציין כי "תנועת אשדודים מתנגדת להפעלת תחנות הכוח. לאחר פנייתו של חבר תנועת אשדודים אלכס פנוב בנושא לראש העיר. בעצה אחת עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי תעלה בישיבת המועצה הקרובה הצעה משותפת לסדר, להתנגדות להפעלתן, למניעת הזיהום ולרווחת כלל תושבי אשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר