בניין אלתא. צילום: דור גפני
בניין אלתא. צילום: דור גפני

200 מיליון דולר: מטוסים חכמים שפותחו באלתא באשדוד נמכרו למדינה באירופה

מפעל אלתא אשדוד מבית התעשייה האווירית ייצר מטוסים חכמים שנמכרו בעסקה של מעל 200 מיליון דולר. סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא: "מטוסי המודיעין המפותחים באלתא נותנים ללקוחותנו יתרון מבצעי מהותי ומהווים נכס אסטרטגי"

פורסם בתאריך: 24.7.22 09:33

     

התעשייה האווירית חתמה על חוזה בהיקף של מעל 200 מיליון דולר, במסגרתה תספק מטוסי מודיעין למדינה באירופה החברה בארגון נאט"ו. מטוסים אלו משמשים לגילוי, התראה ואיסוף מידע מודיעיני אסטרטגי.

מטוסי המודיעין החכמים, פותחו בחטיבת אלתא הממוקמת בעיר אשדוד. החטיבה היא בית המכ"ם והמודיעין של ישראל, ונחשבת למובילה עולמית בתחום. מטוסי המודיעין של התעשייה האווירית פועלים בישראל ובמדינות רבות בעולם ונחשבים למערכות בעלות חשיבות אסטרטגית.

התעשייה האווירית הינה מהחברות הבודדות בעולם אשר לרשותן יכולת פיתוח טכנולוגיות ייחודיות אלו. פריצת הדרך של החברה בתחום מטוסי המודיעין מתאפשרת הודות לטכנולוגית מזעור מערכות החישה ולצדה, פיתוח אלגוריתמיקה ויישומי תוכנה מבוססי בינה מלאכותית -AI & ML, שעל בסיסם פותחו מערכות מודיעין ברמת ביצועים גבוהה ביותר, המשולבות על מטוסי מנהלים. קודם לכן, יושמו מרבית מטוסי המודיעין בעולם על מטוסי תובלה גדולים או מטוסי נוסעים.

לאלתא מבית התעשייה האווירית ישנם ארבעה קווי מוצר עיקריים בתחום מטוסי המודיעין. ביניהם AEW&C -מטוס התראה מוקדמת ובקרה אווירית המבוסס על מכ"ם וזע"ט (זיהוי עמית/ טורף) בעלי יכולת סריקה אלקטרונית AESA, מערכת מודיעין אותות, מערכות תקשורת והגנה עצמית, המשולבים יחד במערכת- על ליצירת תמונה אווירית וימית והפצתה, שליטה וניהול קרבות אוויר ותקיפה על-ידי הכוונת מטוסי הקרב. מוצר מוביל בתחום זה הוא ה-CAEW שמבוסס על מטוס מנהלים, הנושא מערכות מכ"ם וזע"ט AESA בעלות כיסוי היקפי מלא של 360°. בשנים האחרונות, חתמה אלתא על הסכמי שיתוף פעולה עם חברת אמבראר הברזילאית לפיתוח ולשיווק פתרונות נוספים של מטוסי AEW&C.

מטוס נוסף הינו  AGS  – מטוס מודיעין ובקרת אוויר-קרקע לסריקת שטחים נרחבים, המבוסס על מכ"ם GMTI/SAR בטכנולוגית AESA, מערכות סיגינט (אלינט וקומינט), תקשוב והגנה עצמית, המשולבים יחד במערכת על אחת. המערכת, מבוססת בינה מלאכותית – AI and ML, הבונה תמונת זירה רחבה מטווח גדול, בכל תנאי מזג אוויר וראות, מייצרת ומפיצה נתוני מטרות בזמן אמת לצרכנים המבצעיים השונים. מוצר מוביל בתחום זה הוא ה"אורון", המוצע בשוק הבינ"ל כ- MARS2 שמבוסס על פלטפורמת מטוס מנהלים ומשלב מכ"ם AESA דיגיטלי בעל יכולות פורצות דרך, סיגינט חדשני ומערכת היתוך מידע Multi-INT מתקדמת.

מטוס מודיעין CAEW. צילום: התעשייה האווירית

מטוס מודיעין CAEW. צילום: התעשייה האווירית

מטוס MPA – מטוס סיור ולוחמה ימית המשלב מכ"ם חיפוש ומעקב AESA עם סיגינט ומערכת תצפית EO/IR, במטרה לגבש תמונת זירה ימית מקיפה למשימות חיפוש והצלה, שיטור ימי, ניטור סביבה, לוחמת שטח ולוחמה נגד צוללות. מערכות אלו משולבות על מטוסי מנהלים או נוסעים ומהוות מרכיב מרכזי בפעילות המבצעית של משמר החופים ושל חילות הים בעולם. משפחת מכ"מי הסיור ימי של אלתא ה-2022-ELM זוכה להערכה כמובילה עולמית ומשולבת במאות מטוסי סיור ימי.

הרביעי הוא SIGINT – מטוס מודיעין לניטור הספקטרום האלקטרו-מגנטי, לגילוי ולאיכון מדויקים של קורנים ורשתות תקשורת וליצירת מפה אלקטרו-מגנטית רב-תחומית של הזירה. אלתא פיתחה וסיפקה לצה"ל מטוסי סיגינט מתקדמים על מטוסי מנהלים וכן מערכות סיגינט מוטסות שסופקו למדינות ברחבי העולם.

"התעשייה האווירית ממשיכה להוכיח, פעם אחר פעם, את יכולותיה המובילות ופורצות הדרך, שזוכות לביקוש נרחב ולהערכה רבה בכל קצוות העולם". אמר מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי. "גם העסקה הנוכחית, שבמרכזה מטוסי מודיעין מתקדמים, היא דוגמה נוספת לעוצמתן של הטכנולוגיות הייחודיות שלנו שמהוות מרכיב אסטרטגי חשוב לכל צבא המצטייד בהן".

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן: "מטוסי המודיעין המפותחים באלתא נותנים ללקוחותנו יתרון מבצעי מהותי ומהווים נכס אסטרטגי. אנו נרגשים לזכות בחוזה הזה ולספק לאחת ממדינות נאט"ו את הטכנולוגיות המתקדמות שלנו. אלתא ממשיכה להגיע לפריצות דרך חשובות ביכולות של מטוסים למשימות מיוחדות הודות להשקעה מתמשכת בטכנולוגיית המכ"ם החישה והמודיעין, ותוך שילוב אלגוריתמים מתקדמים המבוססים על בינה מלאכותית. המחויבות המתמשכת שלנו ללקוחותינו לספק טכנולוגיה פורצת דרך, בעלות יכולות גילוי וסיווג מתקדמות, תאפשר הצלחה גם במשימות המורכבות ביותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר