כיתה ריקה. צילום: אילן אסייג
כיתה ריקה. צילום: אילן אסייג

חבר המועצה אופיר לסרי לעיריית אשדוד: הציגו תכנית להסבת אקדמאיים להוראה תוך 120 ימים

חבר המועצה אופיר לסרי שלח אתמול הצעה לסדר יום לעיריית אשדוד, בדרישה להקים מסלול הסבה להוראה לאקדמאיים שיוכשרו תוך שנה אחת

פורסם בתאריך: 19.7.22 11:02

     

חבר המועצה אופיר לסרי הציג אתמול (שני) לעיריית אשדוד הצעה לסדר יום שמטרתה להגדיל את כמות המורים באשדוד על ידי הכשרת מורים אקדמאיים להוראה בתחומים שונים, פרויקט שנעשה כבר בערים שונות במדינה. לטענתו "אם זה קיים בערים אחרות, אין סיבה שלא יהיה קיים אצלנו באשדוד".

על רקע המחסור במורים במוסדות החינוך באשדוד ובישראל כולה, פועל חבר המועצה עו"ד אופיר לסרי על מנת להגביר נוכחות מורים אקדמאיים באשדוד, ולטפל במחסור המורים ההולך וגדל.

כזכור, בחודש שעבר הגיש חבר המועצה שאילתה למועצת העיר במטרה לבדוק מה הכמות המדויקת של צוותי ההוראה החסרים בבתי הספר ובגנים. בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר טענה העירייה כי מספרים מדויקים של אנשי חינוך החסרים במוסדות החינוך נמצאים בידי משרד החינוך, ולא בידי העירייה. עם זאת, נכתב בתשובה לשאלתו כי "בבתי הספר היסודיים לא קיים מחסור במורים, למעט חוסר קל במורים לאנגלית ומדעים". לגביי בתי הספר העל יסודיים כתבו כי "המחסור במורים בעל יסודי עומד על מספרים בודדים בלבד וכי מנהלי בית הספר עוסקים בסוגיית הגיוס במשך כל השנה ובפרט בחופשת הקיץ".

ישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

ישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

עוד כתבה העירייה כי היא נוקטת בפעולות על מנת לשמר את צוותי ההוראה, ביניהן: השקעות כספיות גדולות לצרכי הכשרה ולמען מוטיבציית המורה לתפקיד ולעשייה, מימון וקידום קהילות מורים על חשבון העירייה, בקבוצות ייעודיות שונות. בנוסף מקיימת העירייה קבוצות מנהיגות והכשרה מטעם אוניברסיטת תל אביב להכנת עתודה ניהולית, ומנהלת קהילות וקבוצות שונות למען העצמת המורים והמנהלים.

לתשובת העירייה הגיב לסרי כי "תשובת ראש מינהל החינוך היא כללית ולא ממצה, המצב בשטח הוא אחרת מהנתונים היבשים, היה מצופה שאקבל נתונים מפורטים יותר ביחס לסוגיית העזיבה והחוסר בצוותי חינוך, ע״פ ראש מינהל החינוך הרושם הוא שאנו נטולי בעיות וזו עמדה מדאיגה"

"ביחס לדרכי הפעולה לשימור צוותי הוראה, התשובה שניתנה לא מתייחסת לפרויקטים ממשיים, אני סבור כי בעיר בסדר גודל כמו אשדוד עם למעלה מ- 60,000 תלמידים ו- 625 מוסדות חינוך מצופה כי תהיינה תכניות יעודיות להבאת מורים ומנהלים ושימורם בתוככי המערכת". לעניין זה הגיש לסרי הצעה לסדר יום במסגרתה  דרש שיוקם מרכז להסבת והכשרת אקדמאים להוראה בעיר אשדוד בשיתוף מכללות ומוסדות להכשרת מורים.

נוקטת בפעולות לשימור צוותי ההוראה. צילום: עיריית אשדוד

נוקטת בפעולות לשימור צוותי ההוראה. צילום: עיריית אשדוד

בהצעתו לסדר שנשלחה אתמול (שני, 18.7) כתב לסרי כי "המסקנה המתבקשת היא כי על הרשויות המקומיות לקחת את המושכות לידיהם ולפעול ליצירת תשתית פיסית ואנושית של אנשי הוראה בני המקום, דור העתיד, ובמקרה שלנו, אנו בעיר אשדוד נציע לבני עירנו האקדמאים מסלול הכשרה והסבה למקצוע חינוך והוראה (קבלת תעודת הוראה תוך שנת לימוד אחת) בשיתוף עם אחת מהמכללות הארציות לחינוך (מכללת לוינסקי, סמינר הקיבוצים, אחוה, מכללת הרצוג בית ברל 'וכו) בליווי הרשות המקומית, אשר מדברת את השפה העירונית מבחינת המטרות שאנו מבקשים להשיג, בנוסף נציע לבני העיר הטבות ומענקים, לרבות מענק חלקי או מלא של הלימודים והכל כדי לסייע להם בתהליך ההסבה לתחום החינוך וההוראה בעיר אשדוד. יודגש כי חלק מהערים במדינה החלו להפעיל מרכזים להסבת אקדמאים להוראה (קבלת תעודת הוראה תוך שנה אחת) למשל בת ים א"ת, וכן הלאה, כאשר בסיס המטרה שהוגדרה היא תכנית לאקדמאים המעוניינים להשתלב במערך ההוראה של החינוך היסודי והעל יסודי בעירם, לחולל שינוי, להשפיע, ולהוביל מצוינות חינוכית".

עו"ד אופיר לסרי. פועל למען הטיפול במחסור במורים במערכת החינוך. צילום: פוטו רפי

עו"ד אופיר לסרי. פועל למען הטיפול במחסור במורים במערכת החינוך. צילום: פוטו רפי

בהצעתו דרש לסרי כי "על ראש מינהל החינוך להציג תוך 120 ימים תכנית להקמת המרכז האמור, לרבות, יצירת קשר עם מכללות לחינוך ובדיקת היתכנות ליצירת שת"פ לטובת הקמתו. כמו כן, תוגש הצעה ל'סל הטבות' ומענקים אפשרי לצורך עידוד אקדמאים בני העיר אשדוד לעשות הסבה לחינוך במסגרת המתוארת לעיל, ובתנאי שישתלבו ויעבדו במערכת החינוך ברחבי העיר בפרק זמן מינימלי של שלוש שנים".

בנוסף דרש לסרי כי "העירייה תפעל להקמת מאגרי מידע של: עובדים מקצועיים ממפעלי עתירי ידע תושבי העיר שיש להם עניין להצטרף למעגל ההוראה בעיר בתחומי מקצועות המתמטיקה, פיזיקה, אנגלית ויתר המקצועות הטכנולוגיים, ושל סטודנטים הלומדים במוסדות האקדמיים ברחבי המדינה תושבי העיר בעיקר במקצועות שבהם חסרים מורי הוראה ואשר מעוניינים להשתלב במסגרת התמחותם בבתי ספר בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר