בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג
בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

רק חמלה: בית החולים אסותא אשדוד בהכשרה ראשונה מסוגה בבה"ח בישראל

בית חולים אסותא אשדוד יפעיל הכשרה ייחודית בנושא חמלה עבור הצוותים הרפואיים באסותא אשדוד. זוהי הפעם הראשונה שהכשרה מסוג זה תילמד בבית חולים בישראל

פורסם בתאריך: 19.7.22 09:38

     

בית החולים אסותא החליט על הכשרה פורצת דרך, שתילמד בפעם הראשונה בבית חולים בישראל: הכשרה בנושא חמלה.

בעקבות העומס בבתי החולים בשנים האחרונות ומשבר הקורונה שהתווסף לו, צוותי רפואה רבים התקשו להתמודד עם רמת החמלה שצריכה להתלוות לטיפול הרפואי. עקב כך, החליטו בבית החולים אסותא באשדוד, להפעיל הכשרה ראשונה מסוגה בבתי חולים בישראל, שתלמד את הצוותים הרפואיים על חמלה.

אין ספק שמעבר לטיפול הרפואי שניתן לחולה, החמלה הינה תכונת אופי חיונית להמשך הטיפול. בלעדיה קשה להכיל את כמות החולים הקיצונית שקיימת בבתי החולים, בייחוד זו שהייתה בתקופת הקורונה, ובתקופות אחרות של לחץ.

ענבל עמית, אחות ראשית בית החולים הציבורי אסותא. צילום: דוברות אסותא

ענבל עמית, אחות ראשית בית החולים הציבורי אסותא. צילום: דוברות אסותא

בשנים האחרונות וכאמור בעיקר בתקופת הקורונה, חוו הצוותים הרפואיים בכל העולם עומסים קיצוניים שבכוחם להשפיע על רמת החמלה המופנית כלפי המטופלים, דבר שעלול להשפיע לרעה הן על המטפלים והן על המטופלים. התוכנית שנפתחה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד פועלת בשיתוף אנשי מקצוע ובין הנושאים שילמדו: מה היא חמלה, חמלה עצמית, טכניקות לחמלה עצמית ולמטופל ועוד.

חמלה מוגדרת כ "מודעות עמוקה לסבל של עצמי ושל אחרים, ולצדה רצון ומאמץ להקל על סבל זה" (Gilbert, 2005). המילה הלטינית  compassion חמלה – היא צירוף  של "Com"  ו" Passion" שפירושו "לסבול עִם", ומדגיש את ההשתתפות במפגש עם סבל.

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

"חמלה וחמלה עצמית עוזרות לנו להכיל חווית סבל של האחר או של עצמנו", אמרה ענבל עמית, אחות ראשית בית החולים הציבורי אסותא אשדוד. "ההכשרה שלנו, נותנת כלים יחודיים כיצד לטפל באחרים מבלי לשכוח את עצמנו", והוסיפה כי "לאחר שנתיים שמערכת הבריאות כולה מתמודדת עם אירוע משמעותי, הקורונה, אנחנו ממליצות לארגוני בריאות נוספים להתעסק בנושא חמלה עצמית של הצוותים כדי לשמור עליהם ולשמר אותם כמטפלים טובים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר