גיא ניאוזב עם רכב ההצלה. צילום: עיריית אשדוד
גיא ניאזוב עם רכב ההצלה. צילום: עיריית אשדוד

"אחזתי בו וחתרתי החוצה": כך הצילו הגולשים וגיא הסייר את חייו של אדם שטבע בחוף אורנים

במהלך סריקה של סיירת עיריית אשדוד לאחר שעות פעילות סוכת המציל, הבחין הסייר במקרה טביעה. בזכותו ובזכות גולשים שהיו במקום, ניצלו חייו של אדם

פורסם בתאריך: 14.7.22 11:09

     

אתמול ניצלו חייו של אדם שכמעט וטבע למוות בחוף אורנים באשדוד. בזכות גולשים שהיו במקום ויחד עם סייר מטעם עיריית אשדוד שפועל בשעות שלאחר סגירת תחנות ההצלה, הצליחו לחלץ את הטובע מהמים, והזמינו את ניידת מד"א שפינתה אותו לבה"ח במצב בינוני.

אשדוד היא הרשות היחידה שמפעילה את תכנית סיירת ההצלה גם בסיום פעילות תחנות ההצלה, במסגרתה מסיירים באמצעות רכב ההצלה של אגף החופים בגזרות החופים, במטרה לסרוק את החוף ולמנוע כניסה למים. לא אחת קרה שבמהלך הסיורים פעלו הסיירים להוציא מבלים מאזורים מסוכנים, ונתנו מענה מהיר במקרה של טביעה.

חוף אורנים, אמש. צילום: דוברות איחוד הצלה

חוף אורנים, אמש. צילום: דוברות איחוד הצלה

זו הייתה המשמרת של הסייר המשמש גם כמציל גיא ניאזוב, שהביאה להצלת חייו של אדם אמש. גיא סייר בשעות הערב המוקדמות בגזרת חוף אורנים, כשלפתע הבחין בהתגודדות של אנשים. כשעצר ראה במרחק של 100 מטר מהחוף 2 גולשים מחזיקים בתוך המים אדם. בהתאם לנוהל הוא דיווח למוקד 106, ועדכן שהוא נכנס למים וביקש להזעיק את מד"א.

גיא סיפר שהצליח להגיע לגולשים שהיו במים אך התקשו לחתור "הים היה גבוה וגלי, והגולשים המשיכו להחזיק באדם. מיד אחזתי בו והעליתי אותו לגלשן וחתרתי החוצה. ווידאתי שגם הגולשים יכולים לחתור חזרה", שחזר. הטובע היה בעירפול חושים, וגיא העניק לו עזרה ראשונה ובמקביל מד"א הגיעו לחוף ופינו אותו כשהוא במצב בינוני.

חוף אורנים, אמש. צילום: דוברות איחוד הצלה

חוף אורנים, אמש. צילום: דוברות איחוד הצלה

"אני רוצה להודות לצוות הגולשים שאחזו באדם" מסר גיא. "שיתוף הפעולה בין המצילים לגולשים הציל חיים של רבים. אל תיכנסו למים באזור לא מוכרז ובטח לא בסיום שעות ההצלה. בימים האחרונים היו מספר אירועי טביעה ומוות ברחבי הארץ, יש להימנע מכניסה בשעות שאין מצילים או פקחים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר