יזמים ויזמיות שהשתתפו באקסלרטור. צילום: לירון מולדובן
יזמים ויזמיות שהשתתפו באקסלרטור. צילום: לירון מולדובן

רובוט יעיל פי 3 מאדם: המיזמים באקסלרטור של אסותא אשדוד וחברת אדמה

באירוע סיום האקסלרטור ליזמות רפואית של חברת אדמה והמרכז הרפואי אסותא הציגו 11 מיזמים רפואיים, כמה מהם כבר במשא ומתן לפיתוח המוצר

פורסם בתאריך: 14.7.22 08:14

     

11 מיזמים רפואיים הוצגו בבית החולים אסותא אשדוד, באירוע סיום האקסלרטור ליזמות רפואית של חברת אדמה ובית החולים אסותא.

תכנית האקסלרטור- האצה לסטארט-אפים בתחום הרפואה הושקה לראשונה לפני שנתיים, בשיא משבר הקורונה, על ידי אדמה, מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, ובית החולים אסותא אשדוד. מטרתה הייתה לקדם רעיונות לשיפור וייעול השירותים למטופלי בית החולים ומתן מענה לאתגרים יום-יומיים בתחום הרפואה.

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

התוכנית מנוהלת על ידי דר' יוסי רוזנבלום, המנהל של eHealth Ventures, כוללת 2 מסלולים מרכזיים: ליווי ליוזמות עסקיות (מוצרים או שירותים) וליווי ליוזמות פנים ארגוניות במטרה לשפר תהליכים בתוך בית החולים. בתוך בכך, קיבלו היזמים ליווי והדרכה ממנטורים ומומחים מעולמות הבריאות והטכנולוגיה ומחברת אדמה שיסייעו להם בבניית מודל עסקי, אסטרטגיה שיווקית, פניה למשקיעים וגיוס הון.

עד היום, סיימו את האקסלרטור למעלה מ-25 מיזמים בתחום הרפואה במסגרת שני מחזורים שנפתחו, ולאור ההצלחה, בימים אלו נפתחה ההרשמה למחזור השלישי של התכנית.

בין המיזמים שסיימו את המחזור הנוכחי  TransMed של ד"ר ערן מרקוביץ, המתמחה במחלקה לרפואה דחופה באסותא, שפיתח רובוט אוטונומי לניוד מטופלים ברחבי בית החולים באופן יעיל פי 3 מגורם אנושי. גם מיזם Cx-AI של ד"ר עופר שמר מיחידת רצפת האגן, המאפשר שימוש במערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שמקצרת זמני בדיקה ומאפשרת זיהוי מהיר של סרטן צוואר הרחם ואחרים.

אקסלרטור ברפואה: מימין - דר' קובי ענבר, דר קרולין אוחיון ודר' גיל לוי אסותא. צילום: לירון מולדובן

אקסלרטור ברפואה: מימין – דר' קובי ענבר, דר קרולין אוחיון ודר' גיל לוי אסותא. צילום: לירון מולדובן

במהלך השנה נפגשו היזמים עם גופים עסקיים ומשקיעים במטרה ליצור חיבורים ושיתופי פעולה עסקיים. חלק מהמיזמים אף החלו בשבועות האחרונים במשא ומתן עסקי להרחבת הפעילות. ביניהם המיזם B-Epi של שרה סברו-כהן, מנהלת פיתוח מקצועי ומחקר במטה הסיעוד באסותא, המציע מתקן הזרקה קומפקטי שזמין להצלת חיים במקרה של התקף אלרגי, קיבל הצעה עסקית לפיתוח המוצר. גם המיזם, LabMe, של ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה במו"מ עם משקיע . המיזם מנגיש למטופל הודעות ועדכונים רפואיים ומקצר משמעותית את פרק הזמן של קבלת תוצאות הבדיקה.

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

"הצלחת המחזור השני היא העדות לחשיבות התכנית עבור המטופלים ועבור בית החולים", אמר אביהו דייגי, מנהל אתר אדמה אגן. "כחברה שמעודדת ומקדמת פיתוחים טכנולוגיים, שיתוף הפעולה בין אדמה לאסותא אשדוד והקמת תוכנית האצה לדור הבא של היזמים הוא צעד טבעי וחלק מהערכים שלנו. במשך שנים מהווה העיר אשדוד שותפה שלנו בפעילות העסקית והקהילתית, ואנו שמחים להמשיך ולתמוך ביוזמות ופיתוחים חדשניים שיוצאים מהעיר ועשויים לעזור לעולם כולו".

גם דר' ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד בירך על הצגת המיזמים ואמר: "אני מברך את חברת אדמה הפועלת עם בית החולים לקדם רעיונות ויוזמות שבכוחן להשפיע על עתיד כולנו. בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ע"ש סמסון חרט על דגלו מצוינות רפואית וחדשנות לצד מתן יחס אישי ומקצועי לכל הבאים לשעריו. האקסלרטור מסייע לקידום ופיתוח ההון האנושי שלנו וכך זאת בהתאם לחזון בית החולים".

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

עו"ד אלי נכט, סגן ראש עיריית אשדוד: "בית החולים אסותא הינו אחד העוגנים הכלכליים והקהילתיים של אשדוד, ואנו בעירייה שמחים כי יחד עם חברת אדמה-אגן, אחת החברות המובילות במשק, נוצר שיתוף פעולה פורה המקדם חדשנות ויזמות בעיר. לא רק ששיתוף פעולה זה הינו כדאי לגופים עצמם, אלא תרומתו ניכרת לעיר, לישראל ולאיכות חיי האנשים בכלל. אני משוכנע שרק יוזמות מעין אלו יכולות להוביל שינוי בעולם כיום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר