מזל דאי ז"ל ועמודים צבעוניים במרכז ב'. צילום: שי נקש
מזל דאי ז"ל ועמודים צבעוניים במרכז ב'. צילום: שי נקש

סורגות על עמוד: מיזם יצירה יחודי באשדוד שהוקדש לזכרה של מזל דאי ז"ל

ביום שישי הקרוב תתקיים השקת מיזם "מביאים רוח טובה" במסגרתו 15 סורגות מהעיר אשדוד קישטו את העמודים בהתנדבות מלאה, לכבוד זכרה של תושבת העיר מזל דאי ז"ל, עבורה הוקדש האירוע

פורסם בתאריך: 13.7.22 17:42

     

מיזם "מביאים רוח טובה" הושק בעיר אשדוד, במסגרתו עיטרו סורגות תושבות העיר אשדוד עמודים ברובע ב' באשדוד. מיזם היצירה הייחודי הוקדש לזכרה של מזל דאי ז"ל, שנפטרה בחודש אפריל בשנה שעברה.

אירוע ההשקה החגיגי יתקיים ביום שישי ה-15.7, שם יושק פרויקט "מביאים רוח טובה". במסגרת הפרויקט לקחו חלק בהתנדבות מלאה 15 סורגות תושבות העיר אשדוד. את הפרויקט יזם "מרחב יצירה אשדוד", יחד עם החברה העירונית לתרבות ופנאי בתמיכת מפעל הפיס.

אוצרת התערוכה סיגל מאור. צילום: שי נקש

אוצרת התערוכה סיגל מאור. צילום: שי נקש

הסורגות יצרו אמנות על העמודים ברובע ב', ובחלק מן היצירות נשזרו שיריהן של המשוררות המקומיות של העיר אשדוד- ביניהן, מירה קדוש, סמדר שרת, אינה קצב, ורדה גינזך, יונית וולפשטיין, שישתתפו גם הן באירוע ההשקה החגיגי ויקריאו משיריהן.

את הפרויקט הובילה בהצלחה רבה האמנית המקומית סיגל מאור, שגייסה את הסורגות, הדריכה אותן וליוותה אותן לאורך כל התהליך. הפרויקט זכה לשיתוף פעולה פורה ממנהלת מיזם תרבות בקהילה, מרכז קהילתי תקוותינו, מינהלת הרובע, ואורי סבח העומד בראשה.

האוצרת סיגל מאור והסורגת סיסי סודאי במרכז ב' -צילום: שי נקש

האוצרת סיגל מאור והסורגת סיסי סודאי במרכז ב'. צילום: שי נקש

המיזם היצירתי הוקדש כאמור לזכרה של מזל דאי ז"ל. למזל ז"ל הייתה חנות סדקית מיתולוגית ברובע ב' בעיר, ורבות מנשות העיר למדו ממנה את רזי הסריגה. מזל ז"ל הייתה ניצולת שואת יהודי לוב. היא השתקעה בעיר אשדוד בשנת 1967, והקימה בעיר משפחה ענפה ומוכרת. בשנים האחרונות לפני מותה הרבתה להשתתף באירועי "זיכרון בסלון" שם שיתפה על סיפור הישרדותה כדי להעביר לדורות הבאים.

רונן הרוניין. צילום: George Gherson

רונן הרוניין. צילום: George Gherson

השקת האירוע שפתוח לציבור הרחב תתקיים ביום שישי, 15 ביולי 2022, בשעה 12:00.

ומה בתכנית? כיבוד וברכות, ולאחר מכן מופע קבלת שבת חגיגי עם הזמר מאור מויאל בשירים ובפיוטים לכבוד השבת, על הגיטרה: רונן הרוניאן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר