SCE קמפוס אשדוד. צילום: מכללת SCE
SCE קמפוס אשדוד. צילום: מכללת SCE

כשעיצוב והנדסה נפגשים: תואר ראשון בתקשורת חזותית ב- SCE אשדוד

sce המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון פותחת לראשונה באשדוד מסלול לימודים חדש לתואר ראשון בתקשורת חזותית, "מדובר ביתרון שיקדם את האזור הן בתחום התרבות והן בתחום תעשיות נוספות שצפויות לצמוח בעיר"

פורסם בתאריך: 13.7.22 10:09

     

המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון תפתח החל משנת הלימודים הבאה מסלול לימודים חדש לתואר ראשון בתקשורת חזותית B.Des. עד כה לא היה מסלול לימודים בתואר זה באזור, פרט לאזור המרכז וצפונה לו, לפיכך זוהי בשורה עבור סטודנטים מהאזור המעוניינים להישאר קרוב לבית ובמקביל לרכוש השכלה גבוהה בתחום הקרוב לליבם, ולהשתלב בתחומי העיצוב השונים בתעשייה הישראלית.

מטרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת חזותית B.Des היא להצמיח את הדור הבא של המעצבים בישראל, מעצבים בעלי ידע טכנולוגי ואמנותי כאחד, מעצבים יצירתיים בעלי מעוף, גמישות מחשבתית ומוטיבציה אישית. בוגרי התואר יוכלו להשתלב כמעצבים בתעשיות הטכנולוגיות המתקדמות, במערכות החינוך והתרבות, בחברות מובילות, גופי תקשורת, משרדי פרסום, תעשיות דיגיטליות, הייטק ועוד.

תערוכת סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית. צילום: אורן קרידי

תערוכת סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית. צילום: אורן קרידי

את תוכנית הלימודים בקמפוס ירכז המעצב והאנימטור יוסי גוון, שעד לאחרונה ניהל את איגוד מקצועות האנימציה ובמסגרת תפקידיו שימש בתפקידי ארט דיירקטור בחברות תקשורת ואנימציה בינלואמיות. "המחלקה החדשה לתקשורת חזותית תפתח את שעריה כשנה לאחר תחילת מסלול הלימודים בבאר שבע ותרחיב את מגוון האפשרויות של הצעירים בדרום שמעוניינים בלימודי תקשורת חזותית שלא היו קיימים לפני. מדובר בבשורה גדולה וחשובה לאלו שאינם מעוניינים לעבור למרכז לצורך לימודים אלו, שם עד עתה נמצאו עיקר ההזדמנויות בתחום", אומר יוסי.

בנוסף ציין יוסי כי קיים יתרון מובהק ללימודים אלו במכללת שהתמחותה בלימודים הנדסאים, "היכולת של המחלקה לעשות חיבורים בין תחומי ההנדסה השונים הקיימים במכללה היא יוצאת דופן, מהבחינה הזו שהיא מאפשרת לסטודנטים להיחשף לחיבורים האמיתיים הקיימים בתעשייה בין טכנולוגיות חדשות לעיצובי תקשורת חזותית. המחלקה לתקשורת חזותית במכללה תוכל להתרכז גם ב'כאן ועכשיו' אבל גם לכוון את הבוגרים לעתיד הצפוי להם בתעשיות שונות ומגוונות. מדובר ביתרון שיקדם את האזור הן בתחום התרבות והן בתחום תעשיות נוספות שצפויות לצמוח בעיר".

המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, צילום: יובל קנר

המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, צילום: יובל קנר

תוכנית הלימודים תתפרש על פני 4 שנים והיא מבוססת על הבנת תפקידי המעצב בעידן של טכנולוגיות מואצות, פורמטים ותכנים משתנים. הלימודים מעניקים בסיס אמנותי רחב הכולל: רישום, איור, ווידיאו-ארט, עיצוב בתנועה, אנימציה ועיצוב אינטראקטיבי. קורסי הליבה יתמקדו בעיקר במדיית המסכים השונים – הסמארטפון, הטלוויזיה, המחשב והקולנוע, ובשימוש בקומפוזיציה סטטית ודינמית המשלבת תמונה, טקסט, צבע, תנועה וסאונד לכדי יחידה אחת שלמה, בעלת סמנטיקה תקשורתית. שכר הלימוד יהיה אוניברסיטאי והענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה הגבוהה (מל"ג).

מסלול לימודים זהה בתקשורת חזותית נפתח בשנה שעברה בקמפוס בבאר שבע, שם לומדת שחר אוגלבו, בת 21 מאשדוד. שחר סיפרה כי השכלה גבוהה בתחום האמנות באשדוד הייתה חסרה עד היום, וכי היא שמחה על פתיחת מחלקת התקשורת החזותית גם בקמפוס סמי שמעון באשדוד.

"מקום שמאפשר לימודים ברמה גבוהה אבל גם יחס אישי". מכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: יח"צ

"מקום שמאפשר לימודים ברמה גבוהה אבל גם יחס אישי", מכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: יח"צ

"העובדה שיש מקום שמאפשר לימודים ברמה גבוהה אבל גם יחס אישי יוסיף המון לתחום המקצועות שאפשר ללמוד ולהשכלה הגבוהה בעיר", אמרה, והוסיפה כי העובדה שמדובר במחלקה חדשה מוסיפה לתחושת החלוציות ואף מהווה יתרון, "במהלך השנה הראשונה אני מרגישה שהתפתחתי מלא, וגם זכיתי להיות חלק מדור שמפתח את תחום התקשורת החזותית בנגב. העובדה שאנחנו מחזור ראשון במכללה גורמת גם לנו וגם למכללה את השאיפה להוכיח את הכוח של הסטודנטים והרמה הגבוהה פה. כשנרשמתי לא צפיתי שכבר במהלך השנה הראשונה שלי העבודות שלנו כסטודנטים יוצגו בכל כך הרבה הזדמנויות גם במכללה וגם בתערוכות חיצוניות".

פרופ' יהודה חדד, רקטור SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון: "המחלקה החדשה לתקשורת חזותית B.Des הם חלק ממהלך כולל ללימוד מקצועות העיצוב והאדריכלות ב-SCE. התכנית תענה על הצורך ההולך וגובר ללימודי תקשורת חזותית ואומנות העיצוב, ותיתן מענה לאלפי הצעירים המבקשים להתמחות בתחומים אלו, ונאלצים כיום לחפש מענה לכך במרכז הארץ ובצפונה. לתפיסתנו השכלה גבוהה היא נקודת הפתיחה במסלול הקריירה ופתיחת דלת לעולם התעסוקה. כיום, יותר ויותר צעירים מבינים את החשיבות הרבה של לימודים גבוהים ובחירת המקצוע המתאים והנכון עבורם. עלינו החובה לאפשר להם את ההזדמנות והנגישות להשכלה גבוהה איכותית שתפתח עבור הצעירים את הדרך לקרירה מצליחה ומספקת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר