עיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
עיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

לא פחות מ- 1,500 מ"ר: מכרז להקמת מרכז חדשנות ענק בעיר אשדוד

עיריית אשדוד פרסמה מכרז למרכז חדשנות פורץ דרך שיתווסף לפארק ההייטק באשדוד, ויתן מענה ליזמים ואנשי הייטק מהעיר ומחוצה לה. ראש העיר: "אנו משקיעים את מלוא תשומת הלב ביזמים הצעירים"

פורסם בתאריך: 11.7.22 11:08

     

בעוד שנתיים וחצי יאוכלס הבניין הראשון של פארק ההייטק באשדוד שרבים מחכים לו, ובעוד 5 שנים צפויה השלמת כל הפארק. יחד איתו, מתכננת עיריית אשדוד להקים מרכז חדשני נוסף, שמטרתו לרכז את כלל העשייה בעיר ולתת פתרונות ליזמים ועובדים מקומיים, במבנה שיעמוד על לא פחות מ-1,500 מ"ר.

המרכז שמתכננת עיריית אשדוד להקים הוא מתחם מטרופוליני נוסף, פורץ דרך, שיוכל לעמוד בכל תחרות ויאפשר לעובדי ההיי-טק מאשדוד מעטפת כוללת, כך שיוכלו להעתיק את פעילותם העסקית לעיר מבלי להצפין מידי יום לכיוון ת"א.

צוות האגף לפיתוח תעשייה באשדוד בחן דרכים להאיץ את פיתוח פארק ההייטק וכבר בתחילת השנה פנה ליזמים שמפעילים מרכזים מובילים במדינה, ובדק מה יביא אותם להקים מרכז פעילות בעיר אשדוד. לפי תשובתם, מסתבר כי על אף שלעיר אשדוד פוטנציאל עצום, הם רואים זאת כסיכון עבורם.

הדמיית פארק הייטק אשדוד: משרד אדריכלים גוטמן אסיף

הדמיית פארק הייטק אשדוד: משרד אדריכלים גוטמן אסיף

לפיכך גיבשה העירייה מודל על פיו תפנה העירייה את הקמת המרכז לחברה חיצונית. על פי מודל זה החברה אמנם לא תזכה לתמיכה משמעותית, אבל יש בה כדי למזער סיכונים באמצעות לקוח עוגן גדול, משמעותי ויציב. "בזכות המודל שבנינו, גורמים בכירים בתחום מגלים עניין ואנו מקווים כי בקרוב נקבל מרכז איכותי, גם את המשאבים, שייצר סינרגיה וייתן לנו הרבה יותר אימפקט באותו סדר גודל של עלויות", אמר אור בן שמחון, מנהל האגף לפיתוח תעשיה.

בשבוע שעבר פורסם מכרז אליו יוכלו להגיש מועמדות עד סוף חודש יולי. עם סיום המכרז, הזוכה יקבל שנה אחת לשיפוץ והכשרת המבנה, גיוס צוות, הגשת תוכנית עבודה וכמובן, גזירת הסרט ופתיחתו לציבור ב-2023.

מתנאי המכרז ניתן להבין כי מדובר במבנה שגודלו לא יפחת מ-1,500 מ"ר נטו, שיהיה חייב להיות במיקום אטרקטיבי בעיר ולהיבנות בסטנדרט גבוה. הוא יעסיק צוות של עובדים בכירים שאמורים להפעילו ובנוסף לבצע בשביל עיריית אשדוד מגוון פרויקטים אותם היא תקנה.

"שנים רבות שאשדוד חיכתה לאזור תעסוקה מודרני שייתן מענה לחברות היי-טק שרוצות להגיע וליהנות מכוח האדם שלנו, מהאיכותיים במדינת ישראל", אמר ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי. "כעת, במקביל להתהוות פארק ההייטק, שלאחרונה קיבל תאוצה, אנו משקיעים את מלוא תשומת הלב ביזמים הצעירים כך שכשיתחיל אכלוסו של פארק ההייטק, תהיה בו נוכחות גם של חברות אשר נולדו וצמחו באשדוד וכמובן היצע גדול של עובדים מקומיים".

"מרכז החדשנות הוא בדיוק מה שאנו מחפשים". יחיאל לסרי ואלי נכט. צילום: פבל

"מרכז החדשנות הוא בדיוק מה שאנו מחפשים". יחיאל לסרי ואלי נכט. צילום: פבל

סגן רה"ע עו"ד אלי נכט, הממונה על האגף לפיתוח תעשיה אמר בנושא כי: "המטרה העיקרית היא השבחת מקורות תעסוקה בעיר, ורוב מאמצנו מתרכזים בהפיכת פארק ההייטק למוקד מטרופוליני חדשני ואיכותי. יחד עם זאת הבנו כי עלינו לתת פתרון מהיר שיעזור לנו לפתח את האקוסיסטם העירוני ובכך לתת קרקע פורייה להגעתן של חברות טובות לפארק ההייטק, כך שמרכז החדשנות הוא בדיוק מה שאנו מחפשים. לפיכך, צוות האגף הונחה לגבש מודל שיאפשר ביטחון ליזמים, ומאידך, לא יחרוג ממנהגה של העירייה בכל הנוגע לתמיכה בחברות פרטיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר