האקר. צילום אילוסטרציה: Freepik.com

עוקץ של 600 אלף ש"ח: צעיר מאשדוד חשוד בהונאה על רקע סחר ב-NFT

מעצרו של צעיר מאשדוד הוארך היום ב-4 ימים זאת בעקבות חשד שהונה אדם אחר במאות אלפי ש"ח. נכון לעכשיו הוא מסרב למסור את הסיסמאות של הטלפון שלו

פורסם בתאריך: 4.7.22 20:05

     

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 חשפה היום חשד למקרה הונאה על רקע סחר ב-NFT ועצרה את החשוד במעשה.

תחילתה של הפרשה עם קבלת תלונה של אדם שביקש לבצע רכישה של תמונה באמצעות סחר ב-NFT (זכות וירטואלית על יצירה מסוימת). החשוד באמצעות פעולת פישינג שביצע באתר, פנה אל הקורבן ושלח לו "דף נחיתה" אשר באמצעותו יוכל הרוכש לרכוש את מבוקשו.

להב 433. צילום: ניר קידר

להב 433. צילום: ניר קידר

לאחר שהרוכש התמים הזין באתר את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו הבחין כי החשוד העביר מחשבונו מטבעות דיגיטליים מסוג את'ריום בשווי של 600 אלף ש"ח, כמובן מבלי לספק את הסחורה. חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בשיתוף חוקרי סייבר במחוז צפון הצליחו להתחקות אחר פעולותיו של החשוד אשר הזמין באמצעות צד ג' "דף נחיתה" אותו שלח לקורבן ובאמצעותו קיבל לידיו את פרטי הארנק הדיגיטלי של הקורבן וגנב ממנו את הכסף האמור.

הבוקר, הגיעו שוטרי היחידה לביצוע של החשוד באשדוד, ועצרו אותו. מחקירתו של החשוד, בן 25, עולה כי הוא עשה שימוש באמצעות שרת שנמצא בחו"ל. נכון לעכשיו יש בידי המשטרה, קורבן אחד אך ישנן אינדיקציות לקורבנות נוספים. במשטרה ניסו להיכנס לטלפון הסלולרי שלו, אך הוא סירב לתת להם את הסיסמאות.

בהתאם להתפתחות בחקירה הובא החשוד לבית משפט השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרו, כאשר המשטרה דורשת להאריך את מעצרו ב-8 ימים. נציג המשטרה בדיון אמר כי המטרה חוקרת את התיק הזה מתחילת השנה וכי הבוקר בעקבות המעצר, החשד נגדו התחזק משמעותית.

עו"ד איליה דביירין. צילום: יובל אוחיון

עו"ד איליה דביירין. צילום: יובל אוחיון

סנגורו, עו"ד איליה דביירין אמר בדיון כי למרשו אין רקע במחשבים. השופט ארז מלמד קיבל את בקשת המשטרה בחלקה והאריך את מעצרו של החשוד ב-4 ימים.

סנגורו של החשוד, עו"ד איליה דביירין מסר כי "מדובר בלוחם גולני ללא עבר פלילי שאמור להתחיל ללמוד בקרוב באחת המכללות ומכחיש כל קשר לפרשה. היחידה החוקרת ביקשה 8 ימים ובית המשפט נעתר רק ל-4 ימים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר