אוטובוס. צילום: עיריית אשדוד
אוטובוס. צילום: עיריית אשדוד

צפי לפקקים ושיבושי תנועה ביום חמישי: שביתה של נהגי האוטובוסים באשדוד וגן יבנה

שוב נהגי האוטובוסים הודיעו על שביתה כללית של התחבורה הציבורית העירונית והבין עירונית: "שרת התחבורה חייבת להבין שלנהגים אין חופשת בחירות ולהתייחס לזעקה שלנו"

פורסם בתאריך: 28.6.22 16:41

     

אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית הודיעו כי לאחר ששרת התחבורה מירב מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם, ואילו להיפגש עימם, הם ישבתו ביום חמישי הקרוב, משעה 16:00 ועד לבוקר יום שישי.

השביתה תתקיים בשורה ארוכה של ערים ברחבי הארץ ובין היתר:

אשדוד – כל התחבורה העירונית ובינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה.

גן יבנה – כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

שביתה זו מגיעה לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את צווי המניעה שניתנו ובכך נהגי ונהגות האוטובוסים יוכלו להמשיך בשביתות בעקבות התעלמותה המוחלטת של השרה מדרישות הנהגים. השביתה צפויה להתקיים ביום ה' בשעות השיא בזמן שמאות אלפי ישראליים חוזרים לביתם וכן חיילי צה"ל חוזרים לביתם לחופשת סופ"ש. צפויים פקקי תנועה קשים ביותר ועל הציבור להתכונן לכך.

הנהגים אומרים כי שרת התחבורה מסרבת להעביר פער של 20 מליון ש"ח, שיכול לפתור את בעיית הנהגים ותנאיהם הקשים עליהם הם מוחים. על פי ההחלטה, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות אשר צפויה להתקיים לאחר הסרת צוווי המניעה לשביתות על ידי בית הדין הארצי לעבודה.

ההסתדרות הלאומית מסרה: "אנחנו פונים לשרת התחבורה: ראינו איך אתם יודעים להעביר עשרות מליונים בלילה אחד לצורכי תקציב מפלגות, אבל הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים? יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופשת בחירות – אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים על עוד השרה לא מתערבת".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי: "שרת התחבורה פשוט מצפצפת על הנהגים, ובלי צופר. המצב כיום הוא ש"40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר