חדר שנאים. אילוסטרציה
חדר שנאים. אילוסטרציה

"מדובר בביזיון": 14 דיירים באשדוד משלמים מחיר של ויכוח בין הקבלן לחברת החשמל

רוכשי דירות בפרויקט תמ"א 38 באשדוד ממתינים כבר חצי שנה לאיכלוס בגלל עיכוב בחיבור החשמל לדירות. הקבלן מאשים את חברת החשמל ומנגד חברת החשמל מאשימה את הקבלן

פורסם בתאריך: 28.6.22 15:28

     

הבניין ברחוב המעפילים 11 ברובע ב' באשדוד עומד מוכן לאחר שעבר את פרויקט תמ"א 38, ונבנו בו 14 דירות חדשות. אלא שרוכשי הדירות החדשות אינם יכולים להיכנס לדירות מאחר והדירות אינן מחוברות לחשמל. במצב הזה גורם להם לנזקים כספיים מאחר וחלקם משלמים שכירויות כפולות.

הדירות שהיו כבר קיימות בבניין ועברו רק שיפוץ, מחוברות לחשמל באמצעות חדר השנאים הקיים. הבעיה היא רק לדירות החדשות, שלהם טרם בוצע חיבור מחדר השנאים החדש מאחר וחברת החשמל מעכבת את חיבורו.

על פי הקבלן, חברת החשמל גרמה לעיכובים עוד מתחילת התהליך. תחילה טענו בחברת החשמל כי אין צורך בבניית חדר שנאים חדש, אך בהמשך ביקשו שכן ייבנה אחד כזה, דבר שעיכב את קבלת טופס 4 בהמשך (טופס אישור אכלוס). גם באספקת לוחות החשמל הקומתיים היה עיכוב – חברת החשמל מסרה אותם שנה לאחר שהוזמנו על ידי הקבלן.  הקבלן טוען כי גם כעת כאמור, בתום הבנייה ולקראת האכלוס, חברת החשמל מעכבת שוב את הדיירים. חדר השנאים נמסר לפני כחצי שנה לחברת החשמל על מנת לחברו לדירות, אך החיבור אינו מתבצע, אומר הקבלן.

פרויקט תמ"א 38 באשדוד. צילום אילוסטרציה: דור גפני

רוכשי הדירות החדשות נמצאים מתוסכלים לאחר שעברה חצי שנה מאז התקבל טופס 4, אך אינם יכולים להיכנס לדירות. "יש לנו מפתחות אבל אסור לנו להיכנס כי אין חשמל", סיפר מני, אחד מרוכשי הדירות. "אני משלם 5500 ש"ח שכירות ועוד 5000 ש"ח משכנתא עבור הדירה שרכשתי, יש לנו מפתחות אבל אסור לנו להיכנס כי אין חשמל. אם לא תהיה ברירה, אכנס גם בלי חשמל".

גם מיכאל, שרכש בבניין דירה להשקעה טוען כי "מדובר בביזיון. חברת החשמל לא מדברת איתנו, אין לנו מושג למה לא מחברים את הדירות לחשמל. בינתיים אני משלם משכנתא ולא יכול לכסות אותה עם השכירות של הדירה שקניתי".

בא כוחו של הקבלן שלח מכתב חריף להנהלת חברת חשמל, ושלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד, מגבה גם הוא וטוען כי המקרה מוכר להם. לדבריו, חברת החשמל מתעדפת חיבור לחשמל של מבני ציבור על חשבון דירות מגורים. "חברת החשמל צריכה לדעת להיערך גם לחיבור חשמל למבני ציבור וגם לדירות ואסור להגיע למצב של עיכוב איכלוס. מצד שני שמו של הקבלן מוחתם בגלל עיכוב איכלוס והוא גם זה שיצטרך אולי לשאת בפיצוי על העיכוב, למרות שהוא אינו אשם וזה לא תלוי בו. המצב מכעיס עוד יותר כשאנו עושים הכל כדי להקל על רוכשי דירות וכולם צריכים להפשיל שרוולים כדי לצמצם את הפער בין היצע והביקוש ולמנוע התייקרות דירות. אז הנה יש לנו 14 דירות שלא מאוכלסות בגלל שחברת החשמל לא מחברת אותן".

שלומי בן עזרי, מנכ"ל איגוד הקבלנים. צילום: יח"צ

שלומי בן עזרי, מנכ"ל איגוד הקבלנים. צילום: יח"צ

הקבלן יפים פיינשמידט מגיב לנושא ומספר כי "טופס 4 וחדר השנאים נמסר לפני חצי שנה לחברת החשמל כדי שתחבר אותו לדירות. כואב לי על הדיירים".

מנגד, חברת החשמל טוענת כי הקבלן הוא זה שאחראי לעיכוב בחיברו הדירות החשמל. "תחנת השנאים ההכרחית להזנת החשמל למעפילים 11 נבנתה ע"י היזם והתקבלה בחברת החשמל בדצמבר 2021. עד עצם היום הזה היזם לא השלים את חובותיו החוזיות ועדיין לא חתם מול חברת החשמל על חוזה למכירת תחנת השנאים", מסבירים בחברת החשמל, "הפנייה האחרונה מטעמנו ליזם בנושא מתאריך 10/05. למרות שעדיין לא נחתם חוזה למכירת חדר השנאים לחברת החשמל ולפנים משורת הדין ועקב מצוקת הדיירים, חברת החשמל התקדמה עם ביצוע העבודות לחשמול חדר השנאים וחיבור הדירות החדשות. יש להדגיש שלא נוכל לחבר בפועל את הדירות כל עוד היזם לא ישלים את חוזה מכירת חדר השנאים מול החברה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר