הדמיה רובע קמפוס. קרדיט: בייסברג
הדמיה רובע קמפוס. קרדיט: בייסברג

בסטנדרט גבוה: חברת BUILD תקדם את תוכניות פארק הייטק באשדוד

עיריית אשדוד והועדה המחוזית החליטו לזרז את קידום תוכניות פארק ההייטק באשדוד, וערכו מכרז לביצוע עבודה שתקדם את התוכניות. חברת BUILD היא הזוכה

פורסם בתאריך: 28.6.22 12:57

     

חברת BUILD זכתה במכרז של עיריית אשדוד לקידום תוכניות פארק ההייטק באשדוד, שיוביל לזירוז בנייתו של הפארק, המתוכנן להיות אזור התעסוקה המרכזי של האזור. מהלך זה יקדם לפחות 75% משטח פארק ההייטק, ויביא לקידום בנייתו של הפארק, המתוכנן להיות אזור התעסוקה המרכזי של כל האזור.

41 חברות פנו לקבלת המכרז, וארבע מתוכן הצליחו לגבש קבוצת אנשי מקצוע (ביניהם, מתכנני ערים, אדריכלים, אדריכלי נוף, יועצי תחבורה, כלכלנים ואנשי שיווק) העומדים בסטנדרטים ובתנאי הסף שהכתיב המכרז. חברת BUILD, בשיתוף משרד האדריכלים AL/Arch, בלטה בניסיונה, בהבנה של התהליך והחזון, וזכתה במכרז.

מטרתו העיקרית של המכרז הוא כתיבת מסמך מדיניות חדש לרובע ההייטק תוך 3 חודשים, שיכתב בשיתוף מנהל ההנדסה, האגף לפיתוח תעשיה, הועדה המחוזית ונציגי בעלי הקרקעות, ובכך לייצר הסכמה אחידה על היקף הזכויות והשימושים בפארק ההייטק. בעיריית אשדוד בטוחים כי מהלך זה הוא מה  שיאפשר קידום מאסיבי ומהיר של תכניות.

ישיבת התנעה בלשכתו של סגן ראש העיר, אלי נכט. צילום: עיריית אשדוד

ישיבת התנעה בלשכתו של סגן ראש העיר, אלי נכט. צילום: עיריית אשדוד

בעלי הקרקעות בפארק  מציינים כי המסמך שפורסם כבר החל לייצר עניין בקרב חברות ויזמות נדל"ן בכירות בתחומי הקמה וניהול אזורי תעסוקת הייטק, ששטחי המשרדים שלהן בערים מאוכלסות ע"י מותגי ההייטק הבינלאומיים שכולנו מכירים בתפוסה של כמעט 100%. חברה כזאת שתחבור לבעלי הקרקעות לצורך הקמה וניהול של פרויקט רחב ידיים, תהיה בשורה משמעותית לאשדוד ולתושביה. לאחר סיום כתיבת מסמך המדיניות, העירייה יחד עם ספקים נבחרים, יפעלו לקידום מהלכים נוספים שאמורים להשפיע על איכותו של הפארק.

אלי נכט, סגן רה"ע והממונה על האגף לפיתוח תעשיה ותעסוקה: "הזמנים השתנו וכך גם מגמות השוק. ביקושים צפויים של חברות הייטק וחברות עתירות ידע, למשרדים ברובע הקמפוס, יהיו גדולים משמעותית ממה שהתב"ע הנוכחית מאפשרת להכיל, ולפיכך אנו פועלים כדי לייצר מתווה שיאפשר הקמת אזור תעסוקה גדול ומודרני אשר ימצב את אשדוד כמטרופולין המספק אקו-סיסטם אטרקטיבי למעסיקים הטובים ביותר ולתושבי העיר והסביבה".

באגף לפיתוח תעשיה ותעסוקה מדגישים את אחד מסעיפי המכרז שמבהיר כי ניסוח מתווה לניהול הפארק יהיה בסטנדרטים הנהוגים באזורי תעסוקה המארחים חברות עתירות ידע, ויתייחס לתכנון התחבורתי והנופי המתממשק עם כל האזור.

מנהל האגף לפיתוח תעשיה ותעסוקה, אור בן שמחון: "החלטות היסטוריות הכתיבו לנו מציאות שבה האזור נמצא בבעלות יזמים פרטים, ואנו כפופים לתוכנית בניין עיר שהגדירה את היקף זכויות ושימושים בזמנים בהם לא היה ניתן לחזות לאן ילך השוק. לשמחתנו, בעלי הקרקעות והיזמים הבינו את הפוטנציאל והמתינו להתאמת התוכניות למגמות העולמיות שמדברות על בניה רוויה ועירוב שימושים באזורים עם נגישות תחבורתית ופוטנציאל מטרופוליני".

בשטח הפארק כבר ניתן לראות את חברת "אלבטק" מקימה את משכנה ושטחי עבודה לחברות סטארט-אפ נוספות, ושני יזמים נוספים קרובים לקבלת היתר בניה, וזו בשורה משמחת לצעירים ולעובדים מחוץ לעיר.

הדמייה אלבטק. קרדיט: אלבטק

הדמייה אלבטק. קרדיט: אלבטק

בעוד חברת "אלבטק" מקימה את משכנה ושטחי פעילות לחברות סטארט-אפ, בקרוב יצטרפו אליה שני יזמים נוספים שאמורים לקבל היתרי בנייה בימים הקרובים,, העירייה והועדה המחוזית ממשיכה לקדם את המשך פיתוחו של פארק ההייטק של אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר