עופר בוהדנה. צילום: באדיבות אתר פוסטה
עופר בוהדנה. צילום: באדיבות אתר פוסטה

3 מאסרי עולם לעבריין האשדודי עופר בוהדנה: "ביצע משימה עבריינית משמעותית"

גזר הדין בתיק הפשע הכי גדול שהיה בישראל, ניתן היום כאשר נגזרו 3 מאסרי עולם על ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'ל וכן על העבריין האשדודי עופר בוהדנה, זאת לאחר שהורשעו ברצח של שלושה אזרחים חפים מפשע, בהם צעיר מאשדוד

פורסם בתאריך: 28.6.22 11:57

     

היום הגיע לסיומו תיק 512, התיק שעסק בעיקר בארגון הפשיעה של העבריין יצחק אברג'יל ובארגוני פשיעה נוספים. האירוע המרכזי שעליו נידונו התיקים הללו היה ניסיון החיסול שזכה לכינוי "הפיגוע הפלילי" ובו נרצחו 3 חפים מפשע, בהם נפתלי מגד ז"ל, צעיר מאשדוד.

במסרת גזר הדין שניתן היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגזרו 3 מאסרי עולם ועוד חמש שנות מאסר על העבריין האשדודי, עופר בוהדנה שהיה שותף מלא בהכנת הפיגוע הזה. בית המשפט קבע כי מאסרי העולם ירוצו בחופף. כמו כן, נקבע כי בהודנה יפצה את שלושת משפחות הנרצחים בסך של 15,000 ש"ח לכל אחת וזאת תוך 3 חודשים מהיום. בנוסף ישלם הנאשם פיצוי לשאר נפגעי העבירה בסכום כולל של 30.000 ש"ח וזאת תוך 3 חודשים מהיום.

בגזר הדין נכתב כי בוהדנה "היה אחד מאנשי החוליה המבצעת שעד המדינה בומבי קיבץ לצורך ביצוע התכנית העבריינית… לאור טיבה של התכנית, אגב המתנה להגעתו של רוזנשטיין לצ'יינג', המשימות השונות, בהתאם לצרכים המשתנים, חולקו בין אנשי החוליה. המשימה אותה מילא בוהדנה הייתה חשובה ומשמעותית, משימה שהיה בליבת ביצוע התכנית העבריינית".

זאב רוזנשטיין. צילום: מוטי קמחי

זאב רוזנשטיין. צילום: מוטי קמחי

בפרשה הזאת היו מעורבים מספר תושבי אשדוד, בהם יוסי (ז'וז'ו) לוי שהיה נאשם מספר 13 בתיק והלך לעולמו במהלך המשפט כשהוא בתא מעצר. גם אחד מעדי המדינה המרכזיים, שמכונה בומבי, שהיה ראש הכנופיה האשדודית והסגיר לבסוף את כולם.

הפיגוע הפלילי שזעזע את המדינה התרחש אז בשנת שנת 2003, כאשר העבריין הבכיר אז זאב רוזנשטיין, מוביל ארגון פשיעה גדול ונחשב יעד לחיסולים מצד הארגון המתחרה של העבריין יצחק אברג'יל. לאחר ניסיונות לפגוע ברוזנשטיין שלא צלחו, מחליט אברג'יל על חיסול באמצעות מטען חבלה גדול, כזה שלא יותיר לרוזנשטיין סיכוי לחיות.

איציק אברג'יל. צילום: מוטי מילרוד

על פי הנטען בפרשה 512 אברג'יל מגייס מספר עבריינים על מנת להוציא לפועל את החיסול של רוזנשטיין, בהם עופר בוהדנה מאשדוד. חברי הארגון החלו באיסוף מידע אודות תנועותיו של רוזנשטיין ושגרת יומו כדי למצוא את הזמן המתאים לגרום למותו, בהתאם להנחיותיו של אברג'יל.

הם זיהו כי הוא נוהג לבקר בצ'יינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב והוחלט לחסלו שם. על פי הנטען, ובהתבסס על עדותו של עד המדינה המכונה "בומבי" הוחלט להניח את המטען בגג הצ'יינג' ולתצפת עליו עד שרוזנשטיין יגיע אליו. לאחר שחברי חוליית החיסול השיגו מטען חבלה רב עוצמה שהכיל כארבעה ק"ג לבנות חבלה, אצבעות נפץ ורסס, לקח אותו בוהדנה והניח אותו יחד עם שלומי ואזנה על גג הצ'יינג'.

כך התבצע הדבר לדברי "בומבי": "שלומי נהג במשאית כאשר עופר בוהדנה נוסע עמו. בומבי נסע אחריהם עם הרכב של ז'וז'ו מסוג ב.מ.ו. כאשר הגיעו לאזור הצ'יינג' שלומי בנסיעה לאחור נצמד למבנה הצ'יינג'. מאחר שמדובר במשאית עם ארגז גבוה, בוהדנה הרים את שלומי על כתפיו ושלומי היה מספיק גבוה כדי להניח את המטען על גג הצ'יינג'. משם הם חזרו חזרה לאשדוד, כאשר התכנית הייתה שהחל מיום למחרת הם כולם יישבו בתצפית בהמתנה לרוזנשטיין", כך נכתב בהכרעת הדין.

כשבועיים לאחר מכן, כאשר רוזנשטיין לא הגיע, למקום הוחלט לקחת את המטען משם ולהחליף לו את המצבר על מנת להאריך את משך יכולת השימוש בו. "באותו ערב או למחרת הגענו עם אותו צוות לכיוון הצ'יינג', אני, עופר, ושלומי, הורדנו את המטען באותה צורה עם המשאית. הפעם השנייה שהיינו אמורים להוריד את המטען זה היה באותה פרוצדורה עם המשאית, לבוא, עופר ירים את שלומי, שלומי ירים את המטען". גם במקרה הזה מי שהניחו שוב את המטען המתוקן היו בוהדנה שהרים את ואזנה על כתפיו.

בוהדנה ועבריינים נוספים תצפתו על לעבר הצ'יינג' בהמתנה להגעתו של רוזנשטיין על מנת להפעיל את המטען בהתאם לתכנית.

בתאריך 11.12.03 בשעה 12:30 בערך הגיע רוזנשטיין לצ'יינג' כשהוא מלווה במבטחיו עופר ורסנו, רמי גרוסמן, חיים אמינוב וגולן יפת. בשלב הזה לחץ ואזנה על השלט ואז אירע הפיצוץ. כתוצאה מהפיצוץ נגרם מותם של שלושת הקורבנות נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי ז"ל וכן נפצעו 53 אנשים ששהו בסמוך. כולם היו חפים מפשע. מגד בן ה-19 היה בנו של בעל הצ'יינג'.

נפתלי מגד ז"ל. צילום ארכיון: "השבוע באשדוד"

נפתלי מגד ז"ל. צילום ארכיון: "השבוע באשדוד"

אנדרטה לזכרו של נפתלי מגד ז"ל. צילום: דור גפני

אנדרטה לזכרו של נפתלי מגד ז"ל. צילום: דור גפני

בומבי סיפר, כך על פי הכרעת הדין, כי לאחר האירוע שהתברר כי רוזנשטיין נשאר בחיים ושלושה אחרים נהרגו, הוא ובוהדנה נסעו לאשדוד ופגשו שם את שלומי ואזנה שהיה נראה לחוץ וסהרורי. בומבי העיד שהוא הודיע לכולם שיש לשמור על שקט, דממת אלחוט בנושא.

לאחר האירוע הזה, מימן ארגון הפשיעה של אברג'יל כרטיסי טיסה לתאילנד, למי שהיו שותפים בביצוע. לדברי בומבי, בתאילנד הם פגשו את אברג'יל וזו הייתה ההיכרות הראשונה של אברג'יל עם בוהדנה שכן לפני הפיגוע הפלילי בוהדנה לא היה חבר בארגון.

בוהדנה הכחיש כי נטל חלק באירוע בכלל, ובפרט בתצפיות בהעברת המטען או הטמנת המטען. "מעורבות? אני מכיר את בומבי הרבה זמן, אין לי שום קשר לאירוע הזה", העיד בוהדנה, "אף פעם הוא לא שיתף אותי בעניינים שלו, אף פעם הוא לא הכניס אותי לעניינים שלו, הוא לא דיבר איתי על פשע, אין לי שום קשר ליהודה הלוי, גם עדי המדינה אומרים שהם לא מכירים אותי, את יהודה הלוי שמעתי אך ורק מהתקשורת".

זירת האירוע הקשה. צילום: מוטי קמחי

זירת האירוע הקשה. צילום: מוטי קמחי

אבל "בומבי" סיפר בעדותו: "מי שהיה בכל העניין הזה של הפיגוע ביהודה הלוי היינו אני, שלומי ואזנה, אהרון סוסן, עופר בוהדנה, וז'וז'ו שהצטרף לאחר מכן. מבחינתנו אלה הקבוצה שאברג'יל ידע עוד כשהלכתי אליו, הוא יודע שאני עם ז'וז'ו מהבוקר עד הלילה, הוא ידע שאני עם עופר".

בהכרעת הדין כתבו השופטים על בוהדנה כי "לא יכול להיות ספק לגבי היותו אחד מהמבצעים בצוותא של האירוע". זאת למרות שביום האירוע לא היה בוהדנה במקום. "בוהדנה נכלל במעגל הפנימי של מבצעי העבירה, ביצע פעולות ממשיות לצורך הוצאתה לפועל של העבירה, היה בסוד התכנית העבריינית והיה מודע לפרטיה. תפקידו של בוהדנה בביצוע העבירה ותרומתו לביצועה היו מהותיים וחשובים מעין כמותם. הוא, בשיתוף ואזנה, הטמינו את מטען החבלה על גג הצ'יינג'. מדובר במעשה שהוא בליבת התוכנית העבריינית ואשר בלעדיו הוא לא היה יוצא לפועל".

לאור זאת הורשע בוהדנה בשלוש עבירות של רצח ועוד עבירות נוספות וכאמור נגזרו עליו 3 מאסרי עולם ועוד 5 שנות מאסר. גם יצחק אברג'יל הורשע במקרי הרצח הללו וכן בעבירות של עמידה בראש ארגון פשיעה ונגזרו עליו כאמור, 3 מאסרי עולם. כמו כן, הוטל על אברג'יל קנס בגובה 1.5 מיליון שקלים וכן פיצוי של 114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר