חופי אשדוד. צילום: ניר רויבסקי
חופי אשדוד. צילום: ניר רויבסקי

חודש אחרי חודש: ציון "נקי מאוד" לחופי הים באשדוד

המשרד להגנת הסביבה העניק שוב לחופי אשדוד את הדירוג הגבוה ביותר במדד חוף נקי

פורסם בתאריך: 24.6.22 17:29

     

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לחודש יוני 2022, מדרג את האשדוד בצמרת החופים הנקיים בישראל בבדיקה שנערכת על בסיס חודשי. בחודשיים האחרונים פועל בחוף ט"ו פיילוט של חוף ללא פח, עד עתה ההצלחה היא גדולה.

המדד מחמיא לאשדוד גם לאור פרויקט חוף ללא פחים המופעל בחוף ט"ו וכבר זוכה להצלחה בקרב המבלים בחוף. "בתחילת הפרוייקט היה לנו חששות גדולים וכעת ניתן לומר שאלו היו חששות מיותרים. תושבי אשדוד מובילים את המהפכה הירוקה וחוף ללא פח נכון לעכשיו מהווה הצלחה גדולה, ההוכחה לכך הוא גם מדד חוף נקי שמציין את את חוף באר שבוע כנקי מאוד, "מציין מנהל חוף באר שבע יניב סבג שמוביל את הפיילוט יחד עם נדב מויאל.

יניב סבג ונדב מויאל. צילום: עיריית אשדוד

יניב סבג ונדב מויאל. צילום: עיריית אשדוד

על פי הנתונים, הרשויות החופיות שקיבלו את ציון נקי מאוד למדד חודש יוני הן הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון ממוצע "נקי מאוד") הן: רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, נתניה, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד.

חוף ללא פח. צילום: עיריית אשדוד

חוף ללא פח. צילום: עיריית אשדוד

בעיריית אשדוד מציינים כי תחזוקת רצועת החוף, המשתרעת על פני למעלה מ-10 קילומטרים, היא פועל יוצא של מדיניות ירוקה שאותה מוביל מעל עשור ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, והובילה, בין היתר, לזכייה זו השנה התשיעית ברציפות בשבעה דגלים כחולים. עוד הוסיפו, כי "מדד חוף נקי מהווה הערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מבצעים ללא כל הודעה מוקדמת מדידה של רמת הניקיון, ומדווחים על כך לרשויות לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מצב החופים. בכך, גם עולה המודעות של הציבור הרחב לצורך לשמור על הסביבה ימית וגם מתחזקת השקיפות הציבורית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר