מוטי מלכא בפסטיבל מדיטרנה. צילום: דוד אסייג
מוטי מלכא בפסטיבל מדיטרנה. צילום: דוד אסייג

"מכרנו 15 אלף כרטיסים, זה נפלא": מוטי מלכא מסכם בסיפוק רב את פסטיבל מדיטרנה

אחרי שהסתיים פסטיבל "מדיטרנה", מהארוכים והגדולים בישראל, מתפנה המנכ"ל והמייסד מוטי מלכא לספר איך נערכו למקרה של גל קורונה, מהיכן הוא הביא את ההרכב המרוקאי שכיכב בפסטיבל והאם כבר החלו התוכניות לפסטיבל מדיטרנה מספר 10 בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 24.6.22 17:16

     

מספר ימים לאחר סיום פסטיבל מדיטרנה, הרשה לעצמו מוטי מלכא, המייסד ומנכ"ל הפסטיבל קצת לנשום וליהנות מההצלחה של הפסטיבל.

את השמחה הזאת הוא רצה לחלוק דווקא עם העובדים שלו שלהם הוא זוקף את ההצלחה, הוא לקח סלסילה, מילא אותה בסוכריות ועבר בין המשרדים והחל לזרוק סוכריות תוך שהוא מודה לכל אחד מהם באופן אישי על ההצלחה. "אני מאחלת לך שתחלום הרבה חלומות ואנחנו נגשים", אמרה לו אחת העובדות.

"גאווה גדולה מאוד להיות חבר לעבודה שלכם, עשיתם פסטיבל מדהים", הוא אמר להם, "15 אלף כרטיסים לא כולל האלפים שהגיעו ליריד אוכל. תודה רבה לכם, כבוד גדול".

שורה של אמנים, כולם על טהרת הים התיכון הופיעו בפטיסבל הזה מהארוכים, אם לא הארוך ביותר, בישראל. היום שם על הבמות בין היתר, זמרת הפאדו הפורטוגזית שרה קורייה, נגן הפלמנקו אנטוניו ריי, להקת קומפנייה מיוון וגם ישראלים מכל הגוונים החל מזיו יחזקאל, דרך יסמין מועלם ומירי מסיקה ועד גידי גוב ויהודה פוליקר.

גידי גוב ויהודה פוליקר. צילום: דוד אסייג

שרה קורייה. צילום: דוד אסייג

"היה פסטיבל נפלא", מסכם מלכא, "אחרי שנתיים חזרנו לפסטיבל מדיטרנה במכונתו המלאה כולל אמנים מחו"ל, כולל יריד האוכל וכולל הקולנוע ולשמחתנו הרבה הקהל נענה לאיכויות של הפסטיבל ונמכרו 15 אלף כרטיסים לצד האלפים שהגיעו ליריד האוכל המוזיקלי ברחבת המשכן. התגובות המרגשות מאוד מאוד של הקהל, גם מאשדוד וגם מחוץ לאשדוד".

יריד האוכל. צילום: דוד אסייג

בזמן התכנון לא חששת מגל חדש של קורונה?
"בתחילת הדרך נערכנו לאופציה, ולכן בכל חוזים עם המלונות והאמנים מחו"ל והטיסות שריינו גם פיסקה שבהינתן שהקורונה תחזור אנחנו היינו מוגנים ומוסדרים למקרה של ביטול. אבל לשמחתנו לא בוטל שום דבר וכל התוכנית האמנותית בוצעה במלואה ואני שמח שהקורונה לא הייתה בסביבה".

מלכא אומר שהפסטיבל הזה מגשים את החזון שלו לגעת בכל מדינה ובכל תרבות ים תיכונית, "הסיפור הגדול הוא התמהיל של המדינות והתרבויות. הדבר הגדול הוא שהפסטיבל הגשים את החזון של להביא מוזיקה, קולנוע וטעמים מתרבויות וממדינות הים התיכון והצלחנו שזה לא רק בחזון אלא גם במעשה. התמהיל המגוון בא לידי ביטוי והקהל היה מרוצה ובא בהמוניו. התגובה הנפוצה הייתה: 'מוטי, זה חוץ לארץ'. זה כיף גדול".

הקהל באמפי בפסטיבל מדיטרנה. צילום: דוד אסייג

השנה היה אמור להתקיים הפסטיבל העשירי, אבל מגיפת הקורונה מנעה לגמרי את קיומו של הפסטיבל בשנת 2020 ולכן השנה התקיים הפסטיבל התשיעי.

איך דמיינת את הפסטיבל כשייסדת אותו לפני עשור?
"כשבאתי עם הרעיון של הפסטיבל מדיטרנה בשנת 2013 החזון היה ברור של להביא קולנוע, מוזיקה, אמנו וקולינריה מתרבויות וממדינות הים התיכון וכשהקונצרט הוא ברור אז הביצוע הוא יחסית קל. ברוך השם יש הרבה מאוד מדינות לחופי הים התיכון ואי אפשר להביא את כל המדינות בפסטיבל אחד אז על פני שנים אנחנו מצליחים להביא כמעט את כל המדינות".

אז למרות כמות הכוכבים ואמנים הגדולה, אין ספק שהכוכבים הגדולים של הפסטיבל היו ההרכב המרוקאי "עיסאווה" שבאו מהעיר אסווירה (מוגאדור). עם כלים אותנטיים ועשרות תלבושות הם ידעו לשמח את הקהל ולהקפיץ אותו כאשר הסתובבו בין המשתתפים ביריד האוכל וגם כאשר עשו סיבוב בשוק העירוני ביום רביעי.

עיסאווה בשוק. צילום: דוד אסייג

"אני אחת לזמן יוצא לפסטיבלים ברחבי העולם כדי לראות הרכבים ובאחד הפסטיבלים במרוקו ראיתי את ההרכב הזה והיה ברור לי שזאת תהיה אטרקציה נפלאה להביא אותם", מספר מלכא על ההרכב המיוחד, "גם ההברקה הזאת של להביא אותם גם בשוק העירונ, הייתה נפלאה, הייהת התרחשות יפיפיה, הם הסתובבו בין הקהל ושרו ניגנו בין הקהל. זאת התרומה של הביקורים שלנו כשאנחנו יוצאים לראות אמנים והרכבים".

איך הם הגיבו?
"הם לא ידעו את נפשם, הם התמוגגו מקבלת הפנים ומהחיבור עם הקהל ומהאהבה הגדולה שקהל הרעיף עליהם. הם התרגשו ששגריר מרוקו בישראל הגיע לכבד אותם. הם הגיעו לפה בחיוך ויצאו בחיוך".

מוטי מלכא ושגריר מרוקו. צילום: דוד אסייג

התחלת לעבוד כבר על הפסטיבל של השנה הבאה?
"אנחנו עכשיו בימים הקרובים על עונת המנויים החדשה של המשכן ובעוד חודש וחצי אנחנו מתחילים עם לעבוד על פסטיבל מדיטרנה 2023. ואחנו כבר עובדים במקביל על אושפיזין מוזיקלי, שיתקיים בחול המועד סוכות".

יש תוכנית מיוחדת למדיטרנה מספר 10?
"בינתיים לא, אבל ברור שצריך לעשות חגיגה יותר גדולה ונחשוב על רעיונות שיביא לידי ביטוי את שנת העשור של הפסטיבל. אני מאמין שנמצא רעיונות מרתקים שיעשירו את הפסטיבל העשירי. זה ברור שיהיה פסטיבל גדול יותר".

"לסיום" אומר מלכא, "זה הזמן לומר תודה לכל השותפים במלאכה: מפעל הפיס, עיריית אשדוד, משרד התרבות וכמובן לצוות מטה הפסטיבל המסור והמקצועי מאוד – המנהל האמנותי דודו ז'רז'בסקי ושאר חברי הצוות והמפיקים אבי חן, אלינור, סיגל ראש. המפיק של יריד האוכל אלי לוי שנתן תצוגת תכלית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר