ועדת מל"ח וביטחון בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
ועדת מל"ח וביטחון בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

המסכות יחזרו בקרוב? בעיר אשדוד נערכים לכל תרחיש

בוועדת מל"ח וביטחון שנערכה השבוע בראשות ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, ביקש לסרי לשמור על ערנות וכוננות, על רקע העלייה בתחלואה וחופשת הקיץ הקרבה

פורסם בתאריך: 22.6.22 09:43

     

ראש העיר יחיאל לסרי ערך השבוע את ועדת המל"ח והביטחון השנייה לשנת 2022, ובה שמע סקירות ודיווחים על הנעשה בעיר בתחומי הביטחון והמוכנות לחירום, ונתן הנחיות להמשך השנה. על סדר יום הישיבה עמדו שלושה נושאים עיקריים: חופשת הקיץ, מגפת הקורונה ונושאי ביטחון. בישיבה נכחו נציגי גופי הביטחון וההצלה, ראשי המכלולים, נציג ציבור, מנהל אגף הביטחון וצוות עובדי האגף.

את הישיבה פתח אריה איטח – מנהל אגף הביטחון, ונתן בין היתר סקירה על מודל הניהול החדש של פיקוד העורף לשעת חירום בתקופת קורונה, באמצעות יעדים ורמות שירות בהתאם לצבעי הרמזור. עוד הסביר איטח על חשיבות השימוש בעובדי עירייה ומתנדבים בחירום והתייחס למערך המתנדבים העירוני שהינו מדד משמעותי בחיזוק חוסנה של העיר. איטח ציין כי מתוכננים מספר תרגילים במהלך השנה לבחינת יכולות תפקודיות בחירום ורמת מוכנות לאירועים נבחרים.

ד"ר יחיאל לסרי. צילום ארכיון: שמואל דוד

"ככל הנראה המסכות יחזרו בקרוב" דר' יחיאל לסרי. צילום ארכיון: שמואל דוד

בנוסף, עלה איטח את האתגרים המונחים על סדר היום גם בימים של שגרה, כדוגמת השהייה בפארקים עירונים, חופי הרחצה, איוש מתקני שיטור קהילתי, אכיפה אופניים חשמליים, קורקינטים ועוד.

בהמשך הישיבה ראש העיר שמע סקירות ודיווחים משאר הגופים, ביניהם סקירה על הטיפול בסוגיית האבטחה בגני הילדים, לאור אירועי הסכינאות שהשתוללו בתקופת הרמדאן. דוד להבה, האחראי על מוסדות החינוך, ציין את שיתוף הפעולה המוצלח עם המנהלים, העובדים ומערך המתנדבים שהורידו את מפלס החרדה בקרב ההורים.

בסיכום הישיבה ציין לסרי כי יש נושאים המחייבים בנוסף את תשומת לב הציבור. "הסלמה עלולה להגיע בכל רגע וללא התראה מוקדמת", אמר. "יש לשמור על ערנות וכוננות לאור יציאת מוסדות החינוך לחופשת הקיץ ואירועי הקיץ שמושכים קהל רב". ובנושא הקורונה ועל רקע עליית נתוני ההדבקה, ציין לסרי כי "ככל הנראה ועל פי החלטת משרד הבריאות, המסכות יחזרו בקרוב".

לסיום הודה לסרי למנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי על יישום תוכנית ההתנדבות והחלוקה למשימות, ולאגף הביטחון על ניהול מערך הביטחון העירוני והמענה המיידי שניתן בעת האחרונה בעת משבר הסכינאות. בתוך בך בירך לתפקיד את מנהל מחלקת חירום הנכנס -ארז זעפרני שהחליף את מר סמי אביר שפרש לגמלאות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר