חברת "אדמה" מעניקה מלגות במכללת סמי שמעון. צילום: ODREY פבל טולצינסקי
חברת "אדמה" מעניקה מלגות במכללת סמי שמעון. צילום: ODREY פבל טולצינסקי

דואגת לדור העתיד: חברת "אדמה" מעניקה מלגות לסטודנטים באשדוד

חברת "אדמה" העניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים להנדסה כימית במכללת האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון באשדוד

פורסם בתאריך: 19.6.22 10:47

     

ביום חמישי בשבוע שעבר התקיים טקס מרגש בו העניקה חברת "אדמה" מלגות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית ב- SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, קמפוס אשדוד. מזה שנים חברת ״אדמה״ דואגת לדור העתיד של מהנדסי הכימיה באשדוד ומעניקה מדי שנה מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים. החברה שמה לה למטרה לעודד את הסטודנטים להמשיך בלימודיהם, להצטיין ולהפוך למהנדסות ומהנדסי כימיה מובילים.

במחלקה לומדים גם סטודנטיות וסטודנטים לתואר שני, עם תזה בהנדסה ירוקה. המחלקה להנדסה כימית הינה המחלקה הראשונה מבין המכללות שקיבלה אישור לתואר שני עם תזה. הדבר מעיד, שחברי וחברות הסגל עוסקים במחקר מתקדם ואיכותי.

הטקס הוקדש למיכה פירקסקי, ישראל תמיר, אליהו תאומים וצבי צור, זכרונם לברכה, מייסדי חברת ״אדמה״ (אגן ומכתשים לשעבר). במעמד זה הזכירו כבכל שנה את היזמים פורצי הדרך שהקימו את החברה.

חברת "אדמה" מעניקה מלגות במכללת סמי שמעון. צילום: ODREY פבל טולצינסקי

חברת "אדמה" מעניקה מלגות במכללת סמי שמעון. צילום: ODREY פבל טולצינסקי

המלגות הוענקו על ידי אביהו דייגי, מנהל מפעל אדמה אגן, פרופ' שמעון לויצקי – נשיא מכללת  SCE, פרופ' שלמה מארק, דיקן קמפוס אשדוד וד״ר מיכל שחר גולדנברג, ראשת המחלקה להנדסה כימית באשדוד. את המלגה על הצטיינות בלימודים קיבלו הסטודנטים עדן אווסקר ודימיטרי יורגנסון  משנה ג' ותומר ששון ורעות בן דיין משנה ב'. כמו כן מלגת נחישות והתמדה הוענקה לסטודנט שלומי דאבוש משנה ג'.

אביהו דייגי, מנהל מפעל אדמה אגן, בירך את הסטודנטים המצטיינים ואמר: "מעל עשור שחברת "אדמה" מעניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, מלגות על שם ולזכר מייסדי החברה.

אנחנו רואים אחריות וחשיבות גדולה בדור העתיד של הכימאים ומהנדסי הכימיה בישראל ובעיקר באזור שלנו בו ממוקם מפעל אגן. אנחנו משקיעים ומעורבים במגוון תכניות גם באשדוד וגם בב"ש ומשתפים פעולה יחד עם מוסדות האקדמיה ומנהל החינוך. אנו מאמינים בחיזוק ושימור הקשר עם מוסדות האקדמיה, מתוך הבנה כי בזכות שותפות זו נצליח להוביל להעצמה של תחום המדעים ולפתח את דור המהנדסים ואנשי המקצוע הבאים של מדינת ישראל" ואיחל לכולם הצלחה בהמשך.

פרופ' שמעון לויצקי,  נשיא מכללת SCE: "תחום ההנדסה הכימית מגלם בתוכו את ראשיתם של כל התהליכים באמצעותם מתפתחת תעשייה וכלכלה, על כן חשיבותם של מהנדסים כימיים מצטיינים חשובה עד מאוד כדי להמשיך ולהצעיד את העולם קדימה. הוכחה לחשיבות זו קיבלנו כולנו בשנים האחרונות עם גיוסם של מיטב החוקרים בתחום ההנדסה הכימית על מנת לפתור את המשבר העולמי שהביאה איתה מגיפת הקורונה. על כן, אנו שמחים להמשיך במסורת רב-שנתית ולהיפגש שוב עם שותפינו בחברת אדמה אשר מעניקה היום מלגות לסטודנטים המצטיינים במחלקה להנדסה כימית. אנחנו מעריכים ומוקירים את אדמה על חשיפת הסטודנטים שלנו לתעשייה, לטכנולוגיות מתקדמות ולצבירת ניסיון בעבודה מעניינת וחשובה.  רבים מהבוגרים שלנו כבר נקלטו בחברה ומייצגים את המכללה בכבוד. אנו מעריכים את המעורבות של החברה בהכשרת הבוגרים בהנדסה כימית ומקווים כי שיתוף פעולה זה יימשך גם בעתיד".

מכללת סמי שמעון. קרדיט: המכללה

מכללת סמי שמעון. קרדיט: המכללה

בתוך כך, חברת אדמה משקיעה גם בתיכוני אשדוד. בנוסף לתרומה לסטודנטים בסמי שמעון, חברת אדמה פתחה בפרויקט להכנת תלמידי כימיה בתיכוני אשדוד לקראת תחרות האולימפיאדה העולמית של הכימיה. כמו כן, שיתוף פעולה קיים באירוע "הכימיתון – האקתון" בתחום הכימיה, אשר יתקיים בפעם השנייה בספטמבר הקרוב לאחר הפסקה של שנתיים בהן לא התקיים בשל מגבלות הקורונה. באירוע ה"כימיתון", "אדמה" והמחלקה להנדסה כימית, יציבו אתגרים בפני קבוצות של תלמידי כימיה מתיכוני אשדוד, ובעזרת סטודנטים מהמחלקה ומהמכללה, יפתחו וימציאו פתרונות יצירתיים ומגוונים לאתגרים שיוצגו בפניהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר