נכט עם בונינה והצוותים
נכט עם בונינה והצוותים

"דחיפה לפארק ההייטק": המנכ"לית היוצאת של "גוגל הרוסית" נפגשה עם סגן רה"ע אשדוד

לאחר שעזבה את רוסיה בשל המלחמה עם אוקראינה, אלנה בונינה המנכ"לית היוצאת של יאנדקס, המכונה "גוגל הרוסית", נפגשה עם סגן רה"ע אלי נכט בעניין פעילות חברה בישראל. על הפרק - פארק ההייטק באשדוד

פורסם בתאריך: 9.6.22 15:34

     

”קיבלתי החלטה להעביר את מטה יאנדקס הגלובלית לתל אביב ולהביא ארצה מאות רבות של מפתחים, מהנדסים ואנשי טכנולוגיה“, זהו נוסח הפניה שהועברה לרוה"מ, שר האוצר ושרת הפנים ע"י ארקדי וולוז' מייסד יאנדקס.

הדברים שכתב וולוז' באים על רקע המלחמה באוקראינה והסנקציות שמטילות מדינות העולם על רוסיה. הדבר הביא לעזיבת בכירים רבים את ענקית ההיטק יאנדקס זו שמכונה "גוגל הרוסית". הבכירים והעובדים הרבים עברו לישראל ומבקשים להשתקע בה על מנת לפצל את הפעילות בין יאנדקס רוסיה ליאנדקס ישראל או אפילו להעביר את מטה החברה מרוסיה לישראל.

פניה זו של וולוז' הגיעה גם לפתחו של סגן רה"ע אשדוד, עו"ד אלי נכט, אשר מיהר לפעול בנושא ותוך מספר ימים קיים פגישה בלשכתו עם המנכ"ליתה יוצאת של החברה, אלנה בונינה, צוותה, וצוות האגף לפיתוח תעשיה ותעסוקה בעיריית אשדוד.

בלשכתו של נכט אומרים כי בונינה, אשר אף היא הודיעה על פרישתה מהחברה והעתקת מגוריה לישראל, מחפשת בימים אלה את המקום אשר יארח את פעילותה המורחבת של החברה בישראל.

בפגישה הציג לה מנהל האגף, אור בן שמחון, את האקוסיסטם האשדודי אשר לדבריו הוא המתאים ביותר לפעילות החברה בעיקר עקב קהילת ההייטק חזקה המכילה את המסה המשמעותית ביותר במדינת ישראל של עובדי הייטק יוצאי בריה"מ.

"קיימנו אמש פגישה בלשכתי אשר לוותה בסיור בפארק ההייטק ובמבנה המיועד למרכז החדשנות אותו אנו מקימים אשר יכול להוות פתרון זמני לאירוח פעילות חברה כמו יאנדקס עד התקדמותו של הפארק", מסר נכט, "באשדוד עובדים אלפי עובדי הייטק מיוממים אשר בשבילם עבודה 'ליד הבית' בחברה כמו יאנדקס היא בגדר חלום, ואין ספק שהגעת חברה בסדר גודל כזה תהווה קטליזטור ודחיפה רצינית למאמצי האגף להפוך את פארק ההייטק לפנינה התעסוקתית של הנפה".

נכט מוסיך כי ניכר כי לאחרונה העלתה עיריית אשדוד הילוך בכל מה שנוגע לטיפול בפארק ההייטק כאשר בין היתר, נבחרה השבוע קבוצת אנשי מקצוע בכירים כדי לכתוב תוך 5 חודשים מסמך מדיניות לפארק ההייטק. פרסומו של המסמך אמור לתת אור ירוק ליזמים אשר יושבים על הגדר, לביצוע מהלכים אשר אמורים להוות שוברי שיוויון בתחרות בין פארקי התעסוקה המתהווים באזור.

בונינה בלשכתו של נכט

בונינה בלשכתו של נכט

הגעתה של דמות בכירה בזירה הבין לאומית כמו בונינה לבניין עיריית אשדוד היא לא עניין של מה בכך ומראה נדיר מאוד במחוזותנו; שכן נהוג שעיריות הן ה"עולות לרגל" למשרדי בכירי ענקיות הטכנולוגיה אותן הן מבקשות למשוך.

יאנדקס, חברת הטכנולוגיה הגדולה ברוסיה, מעסיקה כיום בתל אביב כ-450 עובדים ומעל ל-18 אלף נוספים ברחבי העולם, רובם ברוסיה ומדינות בריה"מ לשעבר.
החברה נסחרת בשווי של 32 מילארד דולר ועוסקת במגוון תחומים החל ממנוע חיפוש, תוכנת מפות, שירותי אימייל, שירותי מוזיקה בענן ואפיל פיתוח מכונית ואטונומית. מותגיה המוכרים ביותר של החברה בישראל הם מוניות יאנגו, שירות המשלוחים יאנגו דלי, שירות המוזיקה יאנדקס מיוזיק וגם הקורקינטים של WIND; בנוסף ישנה פעילות בשם "פרקטיקום" שנועדה להכשיר אנשי הייטק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר