מצעד הגאווה, אשדוד 2021. צילום: ירון קליין

לקראת מצעד הגאווה באשדוד: העירייה מובילה בשיפור היחס לקהילת הלהט"ב

לרגל חודש הגאווה ולקראת מצעד הגאווה שיתקיים באשדוד ב-23 לחודש, מפרסמת האגודה למען הלהט"ב את המדד השנתי ולפיו עיריית אשדוד במקום העשירי עם השיפור הגדול ביותר ביחס ללהט"ב בכל הארץ

פורסם בתאריך: 7.6.22 15:22

     

עיריית אשדוד, דורגה במקום העשירי מבין הרשויות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג. בנתונים מתפרסמים במסגרת חודש הגאווה וכן לקראת מצעד הגאווה שיתקיים באשדוד ב-23 ביוני.

העירייה הציגה את השיפור הגדול ביותר ביחס ללהט"ב מכל הרשויות שנמדדו עם עלייה של 220% (עלייה של 49 נקודות) מהציון שקיבלה בשנה שעברה. העירייה מקיימת לאורך השנה אירועי תרבות והעשרה המקדמים את שיח הלהט"ב במרחב הציבורי והעירייה מפעילה ומקדמת קבוצות חינוך ופורומים רשמיים לקידום אוכלוסיית הלהט"ב בנושאי בריאות, רווחה ונוער.

יניב קקון עם נשיא המדינה ורעייתו. צילום: בית הנשיא

העירייה קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה וכן קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה (איגי), בתמיכה ומימון של העירייה.

המדד שמתפרסם בחודש הגאווה, בדק את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. מהמדד עולה כי בשנה האחרונה נמצא שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות שנמדדו עבור חברי הקהילה הגאה, כשעיריות תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי קהילת הלהט"ב בשנה האחרונה. בנוסף, לראשונה- גם עיריות פתח תקווה ואשדוד בעשרת המקומות הראשונים.

"אות ההוקרה שניתן לאשדוד במעמד נשיא המדינה הוא אמירה חשובה לקידום הסובלנות, האהבה והחיים יחד", אמר יניב קקון המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת אשדודים שקיבל בשם העיר את אות ההוקרה, "נמשיך לפעול למען עיר בה לכולנו יש מקום. ואהבת לרעך כמוך לפני כל דבר אחר. תודה מכל הלב לכל השותפים והשותפות בפורום הגאווה העירוני. ההוקרה הזו היא של כולנו. ממשיכים לעשות טוב יחד".

מצעד הגאווה אשדוד 2019. צילום: פבל

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום ובכל חלקי הארץ מכלל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטית בישראל וככזו נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויון בכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל 2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום וזאת בזכות פעילים מקומיים, ראשי עיר מכל גווני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מי שתומך בזכיותינו. הימים האחרונים בהם השנאה שוב מראה את פניה ובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא. יש לכולנו עוד דרך לעשות, כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מן השורש כל התייחסות פוגענית, לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חיים משותפים מלאים וכמובן למגר אפליה במקומות בהם היא עודה קיימת. ובכל זאת – יש לכולנו, בוודאי בחודש המיוחד הזה, גם סיבות טובות לשמחה ולשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקון ולהתקדמות ובזכות הקהילה הגאה, שגם היא הופכת אותנו לחברה טובה יותר, תומכת יותר וצודקת יותר. תודה לכולכם, וחג גאווה שמח!".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר