עיריית אשדוד
עיריית אשדוד

בפעם חמישית ברציפות: אשדוד במקום הראשון בחינוך מבין הרשויות הגדולות בישראל

שקלול המדדים החשובים, ובהם אחוזי הזכאים לבגרות והניגשים לחמש יחידות בגרות באנגלית ובמתמטיקה, הציב את אשדוד שוב בפסגה. במנהל החינוך מסבירים כי ההישג מתעצם לאור המאבק הבלתי מתפשר בנשירה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "מערכת החינוך באשדוד עובדתית המובילה בישראל"

פורסם בתאריך: 1.6.22 19:40

     

נתונים רשמיים של משרד החינוך שוב מציבים את מערכת החינוך העירונית של אשדוד בפסגה מבחינה ארצית. הנתונים בדקו את מדד החינוך היישובי בין השנים תשע"ח-תש"פ, הכוללים את הזכאות לבגרות, מצטיינים בבגרות, ניגשים ל-5 יחידות לימוד באנגלית ובמתמטיקה, שמירה על טוהר הבחינות, מניעת נשירה, גיוס ושירות לאומי, שילוב ומעורבות באלימות. הנתונים מתייחסים לכל רשות שבה יש מעל 1,000 תלמידים הלומדים בכיתות י"ב בתיכונים הנמצאים בניהול הרשות המקומית.

הדוח הוא עיבוד נתוני משרד החינוך כולל מלבד אשדוד את מודיעין מכבים רעות (מקום שני), פתח תקווה (שלישי), כפר סבא, רמת גן, נתניה, חולון, ואת הערים הגדולות בישראל: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, באר שבע, וראשון לציון.

ד"ר לסרי. צילום: לירון מולדובן

מפירוט הדוח על פי הסעיפים שנבדקו ומבוססים על נתוני האמת של משרד החינוך, עולה כי אשדוד מובילה במדד הניגשים לחמש יחידות מתמטיקה, ונמצאת במקום השני במדד הניגשים לחמש יח"ל אנגלית, הזכאות לבגרות, המצטיינים בבגרות ובמניעת אלימות. הדוח מציב את אשדוד בנוסף במקום הרביעי בטוהר הבחינות, חמישית במלחמה בנשירה, תשיעית בגיוס ושירות לאומי (בנים ובנות) ועשירית בשילוב.

אשדוד במקום הראשון

במערכת החינוך ציינו כי הנתונים הם המשך תרגום החזון החינוכי העירוני ויישומו בבתי הספר בעיר, תוך עידוד למידת המקצועות המותאמים למאה ה-21 ובהם מתמטיקה ואנגלית. במנהל החינוך אף ציינו את המלחמה העיקשת בנשירה: "אנחנו מעניקים גם סיוע אישי במסגרת בית הספר, ולא מוותרים על אף תלמידה או תלמיד".

אריה מימון בביה''ס אחדות. צילום: דור גפני

ראש מינהל החינוך, אריה מימון. צילום: דור גפני

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "ההישג משותף להורים, לילדות והילדים, להנהגה והצוותים החינוכיים העושים לילות כימים למען הלומדים. אנחנו גאים בכל הגורמים המרכיבים את הפאזל החינוכי באשדוד. העבודה המאומצת של ראש מנהל החינוך אריה מימון ועובדי המנהל לאורך השנים, האכפתיות של צוותי החינוך והמעטפת העירונית כולה, שמתייחסת אל כל ילדה וילד כאילו מדובר בילדים הפרטיים שלהם, הם המתכון להצלחה. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ונמשיך להשתפר היכן שנדרש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר