יתוש. צילום ארכיון:הגר סבטי, רט"ג
יתוש. צילום ארכיון:הגר סבטי, רט"ג

בשל הזרמת שפכים מבאר טוביה לנחל לכיש: "מפגע יתושים שעלול לסכן את תושבי אשדוד"

פורסם בתאריך: 30.5.22 19:27

     

בזמן האחרון סובלים תושבים רבים באשדוד ממכת היתושים שפקדה את העיר. התלונות מגיעות מאזורים שונים בעיר ומדובר במפגע חסר תקדים. "עצוב מאוד שהילדים שלי צריכים לקום עם עקיצות לא אחת ולא שתיים אלה 10-15 בכל הגוף כל יום", התלוננה תושבת רובע ו' והיא ממש לא היחידה.

במכתב ששלח גד עופר – מנהל מחלקת תשתית ופיקוח באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה הוא מציין כי הסיבה לזה היא הזרמת מי הקולחין של מועצה אזורית באר טוביה לנחל לכיש.

הזרמת השופכין של מועצה אזורית באר טוביה לנחל לכיש

הזרמת השופכין של מועצה אזורית באר טוביה לנחל לכיש

"בנחל לכיש מוזרמים מזה 9 חודשים קולחים באיכות ירודה ביותר ממאגרי חצור ומט"ש תימורים, הקולחים המוזרמים בעלי עומס אורגני גבוה ואינם מתאימים להשקיה בלתי מוגבלת", כתב עפר, "עם עליית הטמפרטורה בחודשי האביב נוצר במהירות בית גידול ליתושים ובניטור השבועי התחלנו לראות התפתחות יתושים רבה מאד. אנו מתמודדים כעת עם מפגע יתושים חמור שטרם חווינו באזור אשדוד. מפגע ברמה העלולה לסכן את בריאות תושבי אשדוד".

עדכון לנושא הטיפול במפגע היתושים

כמו כן, בשבוע שעבר התקיים דיון בנושא אצל ראש מנהל תפעול מר שלמה רוטנברג בהשתתפות אנשי מקצוע במטרה לתת מענה לבעיה הגדולה שנוצרה. גד עפר, שלקח חלק בדיון עדכן שמתקיימת פעילות במטרה לתת מענה למפגע וגם השבוע הנוכחי ימשיכו בריסוס במטרה למגר את נחלי היתושים.

בעיריית אשדוד אומרים כי הם פועלים בכוחות משותפים עם איגוד ערים לאיכות הסביבה למיגור הבעיה וההערכה היא שבקרוב מאוד תחל ירידה משמעותית בנושא. כמו כן מציינים בעירייה כי יש לדאוג גם בשטחים הפרטיים בטיפול במקורות מים עומדים, אשר מהווים מקור דגירה ליתושים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר