יקב מרשה
משפחת חביביאן - יקב מרשה. צילום: ליאורה זיתון

עצמאי בשטח: הכירו את העסקים הקטנים והמשפחתיים מהאזור שניצחו את הקורונה

כנגד כל הסיכויים, בתקופת קורונה ועם יוקר מחייה ותחרות מול רשתות הענק, ישנם בתי עסק קטנים ומשפחתיים מהאזור הפועלים במרץ מהבית ומוכרים תוצרת מקורית משובחת, בעבודת יד ובמחירים מצוינים

פורסם בתאריך: 27.5.22 16:47

     

אין ספק שתקופת הקורונה שנראה כי חלפה לה, היכתה ללא רחם במגזר העסקי. המכות שהנחיתו הסגרים והמגבלות במשך שנתיים פגעו בעסקים רבים ועבור חלקם זאת הייתה מכת מוות. מנגד, היו גם עסקים קטנים ומשפחתיים שאמנם שילמו מחיר מסוים בתקופת המגפה אך שרדו אותה והם ממשיכים עדיין לפעול מהבית או מהמושב שממנו הם פעלו עד כה. אז הנה כמה עסקים כאלה מהאזור שלנו, שכדאי להכיר.

גלידת JUNAM

ספרי על עצמך.
"אופיר נסימי, בת 24, תושבת גבעת עזר. בצבא שרתתי כמדריכה בהנדסה קרבית, וכיום אני סטודנטית שנה שנייה למנהל ושיווק במכללה למנהל".

גלידה junam ג'ונם

גלידה junam

איך הגעת לתחום?
"לפני כשלוש שנים טיילתי בדרום אמריקה והגעתי בארגנטינה למקום שנקרא אל בולסון, שם ישנה 'החווה הישראלית' – מקום של ישראלים עם גלידות בטעמים מאד מיוחדים והתאהבתי! תמיד הייתי אופה לחברים ולמשפחה, אך לא באופן מקצועי. התקשרתי משם הביתה והודעתי – כשאחזור לארץ אתחיל לייצר גלידה! במשך כשנה התחלתי לייצר מתכונים באופן עצמאי, לקרוא באינטרנט ולטעום בכל מיני מקומות בארץ, עד שעליתי על מתכון שעבורי הוא המנצח. הכנתי גלידות לחברים ולמשפחה ובכלל חיפשתי עבודה תוך כדי התואר. כך כבר כמה חודשים אני מייצרת גלידה משובחת מחומרים טבעיים בלבד עם משלוחים לכל אזור באר טוביה ואשדוד".

גלידה junam ג'ונם

גלידה junam

כיצד הקורונה השפיעה על המכירות?
"לקורונה אין השפעה. הייחוד שלי הוא שבניגוד לרשתות הגדולות, הגלידה שלי אינה תעשייתית והטעם שונה. אני מעדכנת בטעמים חדשים או נוספים בתחילת כל שבוע בפייסבוק ובאינסטגרם, מקבלת הזמנות והגלידה מגיעה בסופ"ש. השם ג'ונם זו מילה פרסית שמשמעותה- נשמתי, שני הוריי מפרס ותמיד סבתי קראה לנו ג'ונם. זה השם שהכי מבטא אותי, ואני משקיעה את כל נשמתי בגלידה, בטעמים, בצבעוניות המיוחדת, בעיצובים ובאריזה".

מחירים ודרכי יצירת קשר:

החל מ-85 ש"ח לקילו גלידה.

באינסטגרם: JUNAM

בפייסבוק: JUNAM

נייד: 050-9007756

שירה רגב: פריטי עבודת יד לתינוקות

ספרי מעט על עצמך.
"שירה רגב, בת 50 פלוס ואימא יחידנית לבן, גדלתי וחיה כיום בכפר וורבורג, למדתי תפירה ותדמיתנות בשנקר, ולאחר 20 שנות מגורים בתל אביב כגרפיקאית בעיתון העיר חזרתי לכפר וורבורג. עובדת כיום בחברת הייטק ביבנה וממשיכה לנהל את עסק הסריגה שלי".

פריטי עבודת יד של שירה רגב

פריטי עבודת יד של שירה רגב

איך הגעת לתחום?
"אני סורגת מגיל 7 לעצמי סוודרים, מעילים וגם לכל בני המשפחה נעלי בית, חותלות, צעיפים. דודה שלי זכרה לברכה לימדה אותי לסרוג. הייתי מוקסמת מהדבר הזה, איך מחבילת צמר סורגים סוודר… ובכלל אהבתי את פעולת קשקוש המסרגות. השתתפתי בקורס יזמות ופתחתי עסק מהבית עם חנות אינטרנטית ב etsy.com, אתר בינלאומי למכירת יצירות, והתמקדתי במתנות לתינוקות. הקמתי גם חוגי סריגה בבית וקייטנות לכל הגילאים, (גם בן אחד נרשם) למרות שזה דור טכנולוגי שכמעט ולא עוסק במלאכת יד, הן מאד אהבו את התחום. לא קל היה להביא אנשים כי העברתי חוגים ממקום לא מרכזי כידוע. בנוסף אני מבצעת תיקוני מדים לחיילים ולחיילות. כיום אני כל פעם סורגת משהו חדש, מפרסמת את היצירות שלי וממשיכים להזמין ממני עבודות סריגה".

פריטי עבודת יד של שירה רגב

פריטי עבודת יד של שירה רגב

כיצד הקורונה השפיעה על המכירות?
"הזמינו כרגיל מתנות סרוגות בעיקר בחורף, כי בקיץ זה פחות נמכר".

מחירים ודרכי קשר:

לפי ביקוש – בין 60 ₪ לכובע/נעליים לתינוק/ת. אפודה 150 ש"ח, בובה 160 ש"ח.

נייד: 054-4794224

אינסטגרם: regevshira

פייסבוק: shira regev

בירה מצליח

ספר מעט על עצמך.
"ניר מצליח, בן 41 מבית עזרא, מנהל מחסן בחברת חורי הפצה ביבנה, נשוי לאיילת מצליח, מאמנת אישית ועסקית, ואב לשניים".

בירה מצליח

בירה מצליח

איך הגעת לתחום?
"אני חובב בירות כבר זמן רב ותמיד אהבתי לשתות בירה. כל הזמן נמשכתי לנושא של ייצור בירה. תמיד רציתי לבשל את הבירה שלי, ורק השנה החלטתי לצאת עם זה לפועל וגם למכור. אני מייצר הכל בתנאים ביתיים בחצר הבית ואנחנו מוכרים את הבירה מפה לאוזן. הבירה שלנו היא עם העדפה לייצר את הבירה הקלאסית והטובה, ללא תוספת של יותר מדי טעמים, אלא זו בירה חיטה בווארית, שיבולת שועל. ממה שיוכלו להעיד כל אלו שקנו את הבירה, זה שהם מאד מרוצים ומשבחים ומזמינים שוב, כך שזה לא נופל מ, ואולי עולה על הבירות המפורסמות".

בירה מצליח

בירה מצליח. צילום: אבי כהן

כיצד הקורונה השפיעה על המכירות?
"אנשים מחפשים בקורונה את המותגים הביתיים, הם כן קונים ורוצים לעזור לעסקים הקטנים".

מחירים ודרכי יצירת קשר:

בקבוק 330 מ"ל  10 ש"ח, שישייה 50 ש"ח.

ניר – 052-6548631

פייסבוק: ניר מצליח

s&s רעיון למתנה

ספרי מעט על עצמך.
"סיגל אטדגי, בת 51 בעלת המותג s&s present, בעלת תואר ראשון בניהול משאבי אנוש ותואר שני במינהל עסקים, תושבת אשדוד, נשואה ואמא ל-3 ילדים. בעבר עבדתי 25 שנה במשרד עורכי דין מוכר באשדוד, כמנהלת אדמיניסטרטיבית".

s&s רעיון למתנה

צילום: שמעון אטדגי

איך הגעת לתחום?
"לאחר סיום הלימודים החלטתי לצאת לדרך חדשה ולפתוח עסק עצמאי בעידודו ותמיכתם של בעלי והילדים. העסק של בגדי ים, כפכפים, מגבות, תיקים וצעיפים התחיל לצמוח, ופיתחנו מוצרים חדשים וייחודים. שיווקתי אותם תחילה בחנויות בבתי מלון יוקרתיים. לאחר כשנה פתחתי חנות ביפו, בשוק הפישפשים, כאשר פלח השוק העיקרי היה תיירות נכנסת".

s&s רעיון למתנה

צילום: שמעון אטדגי

כיצד הקורונה השפיעה על המכירות?
"המכירות היו טובות עד שהתפרצה מגפת הקורונה. בחודשים הראשונים, בין הסגר הראשון והשני, עדיין היו מכירות אבל מחודש לחודש הם הלכו וירדו. לאחר עשרה חודשים לתוך מגפת הקורונה החלטתי לסגור את החנות ולעבור לעבודה מהבית פיתחתי את האתר www.sandspresent.com, השקעתי בפרסום ובשיווק העסק. כרגע זה עדיין רחוק בהשוואה למכירות שהיו לפני הקורונה, אבל עדיין אני אופטימית ומאמינה שהעסק יצליח".

מחירים ודרכי יצירת קשר:

החל מ-49 ש"ח לכפכפים שהם חלק מסט מתנה בעיצוב מזלות, ועד ל-550 ש"ח לתיקי עור.

לרכישה באמצעות האתר: www.raayon-lematana.com

בפייסבוק: s&s women present

באינסטגרם: sandspresents

נייד: 052-8594571

יקב מרשה

ספרי קצת על עצמך.
"אושרית חביביאן, תושבת זרחיה, בת 44 נשואה לאורן, מהנדס בבית החולים תל השומר ואמא לארבעה. אני הנדסאית תעשייה וניהול, עבדתי שנים רבות כקניינית רכש וכעשור במכללת אחווה. כרגע אני עובדת במשרה חלקית במרכז היום לקשיש".

יקב מרשה

יקב מרשה. צילום: לוייד שרודר

איך הגעת לתחום?
"תוך כדי העבודה בעלי החליט  שהוא רוצה להקים יקב, כי הוא אהב את רעיון הכנת היין. זה היה חלומו, והוא שכנע את אביו, שאול חביביאן שהוא בעל המשק, לעקור את הקלמנטינות ולנטוע כרם. בשנת 2006 נטענו את הכרמים הראשונים. בהתחלה חששתי ולא רציתי בזה, כי מדובר בהשקעה כספית גדולה ובמשך ארבע שנים רק נוטעים. זה נשמע לי הכי לא מציאותי, אבל אני מאמינה שגם אם זה כרוך בהוצאות – חלום צריך להגשים! אז הלכנו על זה.

"אנחנו מייצרים יינות אדומים, לבנים, יבשים וגם רוזה. התחלנו מאלף בקבוקים לשנה וכיום אנחנו מייצרים 12 אלף בקבוקים ואפילו מוכרים למסעדות, חנויות ויש הזמנות מרשתות השיווק, קיבלנו גם הזמנה לרכישה מארצות הברית ומסין ואנחנו מארגנים גם ימי ביקור ביקב. הבציר וכל הייצור הוא בגדול עבודה ידנית עונתית כאשר הכורם הוא חמי שאול.  מקור השם מרשה הוא על שם תל מרשה, שהייתה עיר היסטורית גדולה מתקופת המקרא וייצרה יין".

כיצד הקורונה השפיעה על המכירות?
"לצערי לרעה. לא הגיעו כלל מבקרים ולא ערכנו אירועים, הכל היה בירידה תלולה כולל המכירות ונפגענו מהקורונה".

מחירים ודרכי יצירת קשר:

החל מ-70 ש"ח לבקבוק, וישנם גם מארזים שונים עם אפשרות לשלב שמן זית , דבש, פותחנים למינהם וגימיקים כמו משאבות וואקום.

אתר: maresha.co.il

פייסבוק: יקב מרשה

נייד: 052-5695927


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר