שמעון שושן
שמעון שושן

שמעון שושן המתמודד לראשות ההסתדרות באשדוד: "עם כל הכבוד לשייב צריך רענון שורות"

שמעון שושן עובד ותיק בדואר ישראל, החליט להתמודד על ראשות ההסתדרות במרחב אשדוד מול היו"ר שרץ לקדנציה חמישית - חיים שייב. בראיון איתו הוא דוחה את הביקורת על גילו המתקדם ("לא הגיל קובע"), מספר על עופר עיני ("הוא הקסים אותי"), ולא רואה שום אפשרות אחרת מאשר ניצחון בבחירות ("מעולם לא הפסדתי בבחירות")

פורסם בתאריך: 20.5.22 11:41

     

ב-24 לחודש תתקיימנה הבחירות להסתדרות הכללית. על ראשות מרחב אשדוד, שכולל בנוסף לאשדוד גם את יבנה, קריית מלאכי, גן יבנה והמועצות האזוריות באר טוביה וגדרות, מתמודדים: חיים שייב תושב אשדוד היו"ר המרחב המכהן המתמודד לקדנציה חמישית מטעם סיעת "עוגנים" – בראשות ארנון בר דוד, ושמעון שושן (62) תושב יבנה מטעם סיעת "כולנו סלע" בראשות עופר עיני, יו"ר ההסתדרות לשעבר שמבקש לשוב לתפקידו.

שושן נשוי אב לארבעה וסב ל-6 נכדים הוא יו"ר מועצת סניף הליכוד ביבנה, חבר הנהלת הליכוד העולמית וחבר ועדת הכספים בהסתדרות הציונית העולמית. לרגל הבחירות הוא בחל"ת מחברת "דואר ישראל" בה הוא עובד 35 שנים, נכון לעכשיו מתפקיד מנהל מחלקת מיון דואר במרכז הדוורים ברחובות והסביבה.

שושן סבור שיש להגביל את כהונת נבחרי הציבור בכל התחומים לשתי קדנציות בלבד "עם כל הכבוד לשייב אחרי ארבע קדנציות צריך שינוי וריענון השורות, אדם חדש שיעשה שינוי. אם אבחר אכהן עד שתי קדנציות", הוא מצהיר.

ארנון בר דוד וחיים שייב. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

"צריך שינוי". ארנון בר דוד וחיים שייב. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הוא נגוע בחיידק הפוליטיקה, מודע לכך שעומד בפניו אתגר גדול ומשוכנע שינצח "מעולם לא הפסדתי בבחירות, אפילו לא באלה לקנטרי ביבנה". עקב כהונתו בתפקידו ניהולי אין לו אומנם רקע של ועד עובדים אך במהלך כל שנות עבודתו סייע לעובדיו "עשיתי זאת בשקט והצלחתי", הוא אומר.

מרחב אשדוד כולל 55 ישובים, מגוון רחב של מפעלים, רשתות מסחר, מוסדות, עסקים פרטיים, עובדי מדינה ועובדי רשויות מקומיות. פעילות המרחב מתמקדת, בין היתר, בנושאי איגוד מקצועי-ייצוג והגנה על עובדים יחד עם ועדיהם אל מול הנהלת מקום העבודה. "כשאכנס לתפקיד אלמד אותו תוך כדי תנועה ובעזרת השם אני מקווה להצליח" הוא אומר.

עופר עיני. צילום: משה מילנר/לע"מ

"אני מאמין בדרכו". עופר עיני. צילום: משה מילנר/לע"מ

את הרשימה שהוא עומד בראשה הוא מגדיר כמצוינת מאחר שהיא מאוישת בבעלי ניסיון שיש להם קבלות, נציגי ציבור חדורי מוטיבציה. לדברי שושן ההסתדרות הפקירה את העובדים שנפגעו בשנתיים האחרונות ושכרם נשחק, ויש צורך בהסתדרות שתיאבק עבור שכר טוב יותר ותנאים ראויים לכולם. כדי לשפר את תנאי העובדים והגמלאים העלאת שכרם ומעמדם, צריך להחזיר את הכוח להסתדרות והעוצמה לעובדים וליצור מציאות טובה יותר עבורם. לשם כך, הוא אומר, צריך להחליף את ההנהגה הארצית והמקומית.

למי שטוענים שהוא מתקרב לגיל הפנסיה ושאולי עדיף מועמד צעיר יותר שרץ למרחקים ארוכים הוא אומר "לא הגיל קובע אלא מה שהאדם מביא אתו". לשאלה למה צריך את עופר עיני בחזרה? הוא עונה: "אני מכיר אותו מזה חודשיים והוא הקסים אותי. אני מאמין בדרכו, הוא מדבר בגובה העיניים ודואג לפרטים הקטנים של העובדים".

אבי אבן חיים

אבי אבן חיים

ברשימתו של שושן דמויות מוכרות: אבי אבן חיים מועמד לתפקיד מ"מ יו"ר המרחב אותו העדיף על פני תפקיד יו"ר המרחב וזאת כדי שיוכל להישאר לעבוד בנמל אשדוד, בו הוא עובד מזה 21 שנים. לדבריו הוא ושושן מהווים שילוב מנצח. שאיפתו היא שהמרחב יהיה פתוח לכולם, שתהיה שקיפות, שהארגון יתנהל בצורה דמוקרטית ושהעובדים לא יפחדו להביע את דעתם פן יבולע להם. מאחר שכיהן בוועדי העובדים בנמל יש לו ניסיון רב בתחום. לדבריו בזמנו עיני סגר הסכם בנמל שבר דוד יכול היה רק לחלום עליו. "השאיפה שלי שלכל השכירים תהיה הגנה ושכר כמו שלי, שיהיה להם ביטחון תעסוקתי. על בשרי למדתי שבלי מאבקים אין שינויים. תופעת עובדים מסוג ב' ו-ג' היא תופעה פסולה שסיעת 'כולנו סלע' רואה חשיבות רבה במיגורה", אומר אבן חיים.

דב קרן. צילום: אבי אבן חיים

דב קרן. צילום: אבי אבן חיים

נציג נוסף מהנמל ברשימה הוא אבישי אברמוביץ, שעובד בנמל 17 שנים, וכיהן גם הוא בוועד העובדים. דמות מוכרת נוספת הוא דב קרן, לשעבר מזכיר הסתדרות הפקידים (המעו"ף) במרחב וטוען משפטי מטעם האיגוד המקצועי בביה"ד לעבודה. למרות שפרש לפני 8 שנים לגמלאות הוא המשיך לסייע בהתנדבות, בתחומים שהיה אמון עליהם, לעובדים שהמשיכו וממשיכים גם כיום לעלות אליו לרגל. התנאי שלו להצטרפות לרשימה היה שאם סיעתו תזכה בבחירות במרחב אשדוד הוא יעבוד כ-5-6 שעות בשבוע והשכר שאמור להיות משולם לו ייתרם לעמותה שתיבחר. חבריו של קרן לרשימה גאים בהצטרפותו אליה ובערך המוסף שהוא מעניק לה "הוא אדם יקר, משכמו ומעלה ואני לומד ממנו הרבה", אומר שושן.

כאמור ערך לאחרונה מכון דיאלוג בפיקוח פרופ' קמיל פוקס סקר טלפוני שקבע במישור הארצי שוויון בין עיני לבר דוד. הסקר הטלפוני כלל 500 נשאלים, חברי הסתדרות מרחבי הארץ.

  • על השאלה: "באיזו מידה לדעתך חשובה הסתדרות חזקה" ענו 85% "חשובה ודי חשובה". 7% ענו: "ככה ככה". 6% ענו: "לא כל כך חשובה ולא חשובה כלל". 6% ענו: "לא יודע".
  • על השאלה: "האם לדעתך מעמד העובדים נחלש או התחזק בשנים האחרונות" ענו 50% כי "מעמד העובדים נחלש", 28% ענו ש"מעמד העובדים התחזק" ואילו 22% ענו "לא יודע".
  • 72% הכירו את עיני ומחצית מהנשאלים הכירו את בר דוד.
  • על השאלה: מי מבין השניים "לדעתך יכול לעמוד טוב יותר מול האוצר (אביגדור ליברמן) ולהשיג הישגים לעובדים", ענו 40% שעיני יכול יותר ו-40% ענו "לא יודע". 20% ענו שלדעתם בר דוד יכול יותר.

רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר