הרצאות המחלקה לתרבות הדיור
בניין עיריית אשדוד. צילום: פבל

הרשות המקומית היחידה בארץ: אשדוד תקבל פרס על שקיפות שלטונית

פרס שר המשפטים לשקיפות שלטונית לשנת 2022 יוענק בין היתר לעיריית אשדוד וזאת בפעם השנייה. בין הנימוקים: שידור חי של ישיבות המועצה בפייסבוק; הנגשת פרוטוקולים של ועדות העיר; הנגשת מידע אודות התקציב העירוני ועוד

פורסם בתאריך: 17.5.22 15:03

     

אחת לשנתיים מעניק שר המשפטים פרס לשקיפות שלטונית, לרשויות ציבוריות וממונים על העמדת מידע, אשר וועדה מיוחדת מצאה כי הובילו שינוי משמעותי שגרם להפצת מידע, הנגשתו או לשינוי ושיפור בתהליך מסירת המידע מכוח חוק חופש המידע.

הפרס השנה יינתן לעיריית אשדוד, לפרויקט החקיקה הלאומי של הכנסת וכן לאגף מערכות מיד של משרד הבריאות. צוות השופטים בוועדה בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, כלל את פרופ' קרין נהון, מרצה בכירה בתחום הפוליטיקה של המידע ובנושאי חברה וטכנולוגיה מאוניברסיטת רייכמן, כנציגת האקדמיה, ואת עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, כנציגת החברה האזרחית.

בבחירת הזוכים ניתן משקל לחשיבות הציבורית בפעילותה של הרשות להנגשת מידע; היקף השינוי שנוצר בזכות פעילותה של הרשות; החידוש שנוצר בעקבות פעילותה של הרשות; שימוש מושכל בטכנולוגיות חדשות להנגשת המידע על ידי הרשות ונסיבות מיוחדות עמן התמודדה הרשות. הצוות הגיש את המלצותיו לשר המשפטים, גדעון סער, והענקת הפרסים תתקיים בתאריך 24/5/2022 בגן הבוטני בירושלים.

בנימוקי השופטים בנוגע לעיריית אשדוד נכתב כי היא זוכה בפרס השקיפות זו הפעם השניה וזאת כיוון שהינה ממשיכה באופן עקבי וראוי לציון בקו המצביע על הכרה בערך השקיפות וביצוע פעולות משמעותיות עבור תושבי העיר. בין פעולות אלו ראתה הוועדה לנכון לציין במיוחד את הפעולות הבאות: הנגשת הקלטות השמע של המועצה וקיום שידור חי בפייסבוק; הנגשת פרוטוקולים של ועדות העיר; הנגשת מידע אודות התקציב העירוני (רגיל ופיתוח); שיקוף תכניות העבודה; העמדת מידע לטובת התושבים מתוך "המוקד הרואה"; הצגת נתונים סביבתיים משמעותיים; מידע אודות תמיכות ועוד.

עו"ד שלומי בילבסקי, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע: "אני מברך את הזוכים על ההישג שבזכייתם בפרס שר המשפטים לשקיפות שלטונית לשנת 2022. הזוכים השכילו להבין שכיום מידע הוא 'הזהב החדש' ושהציבור מצפה מהם לפעול באופן יזום להנגיש מידע בעל ערך ציבורי, מחקרי וכלכלי, שכן המידע, בסופו של דבר, שייך לציבור וצריך לחזור אליו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר