לאחר הנחיתה בישראל. צילום: דוברות זק"א
לאחר הנחיתה בישראל. צילום: דוברות זק"א

צעירה מאשדוד חולצה מאוקראינה כשהיא מורדמת ומונשמת

צעירה ישראלית, שהיא ומשפחתה נסעו לאוקראינה, חלתה שם ומצבה הידרדר. היא הועברה לפולין ומשם בטיסת חילוץ רפואי של זק"א, הצלה אייר ומד"א, היא הגיעה לישראל

פורסם בתאריך: 3.5.22 11:19

     

מספר חודשים לפני פרוץ המלחמה, נסעה משפחה מאשדוד למחוז רובנו שבאוקראינה, זאת בעקבות עסקיו של אביו. אחת מבנות המשפחה, נערה בת 18 אף השתלבה שם אוניברסיטה ובקונצרטים בינלאומיים של שירה.

עם פרוץ המלחמה התנדבה הנערה במרכז פליטים היא החלה לפעול במשימות סיוע הומוניטרי ועזרה לזולת. אלא שלפני מספר ימים היא חלתה בדלקת זיהומית קשה שהתפשטה בגופה, מצבה הרפואי התדרדר במהירות והיא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מקומי כשמצבה מוגדר כקשה והיא מונשמת ומורדמת.

לאור חשש להדרדרות במצבה, פנו הוריה למתחם הסיוע של זק"א בקישינב, בבקשה לחלצה מאוקראינה כדי להציל את חייה. בהתגייסות מהירה, נרתם מנכ"ל הצלה אייר-Hatzolah Air בישראל אהרון אדלר לבקשת ארגון זק"א והעמיד מטוס-אמבולנס טיפול נמרץ להעברת הצעירה מאוקראינה לבית החולים שערי צדק בישראל.

הצוותים בנתב"ג ליד המטוס. צילום: דוברות זק"א

הצוותים בנתב"ג ליד המטוס. צילום: דוברות זק"א

מרגע שהתקבלה ההחלטה הרפואית על הטסת הצעירה באופן בהול לישראל, פעלו יחד להצלחת המשימה, מר אנטון שבינר ראש המשל"ט הבינלאומי במשרד ראש הממשלה ולצידו מר בוריס טרייגרמן נציג המשל"ט במולדובה וקונסולית ישראל באוקראינה לילך אטיאס עם צוות השגרירות כדי לתאם את מעברי הגבולות והכניסה לשדה התעופה בפולין. במקביל פעלו בארגון יד ישראל של הרב משה פימה למימון והתאמת האמבולנס עם הרופאים מביה"ח באוקראינה עד לשדה התעופה בפולין, כולם כל אחד במשימותיו הובילו לתוצאה המקצועית המהירה שאפשרה הטסת הצעירה ארצה.

"מרגע קבלת הקריאה פעלנו במהירות בכדי להציל את חייה של הנערה שנמצאת במצב מסכן חיים", סיפר נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א אוקראינה, "רופאי בית החולים המקומי ציינו שאין באפשרותם לסייע והסיכוי היחיד להצלתה הוא בהטסה מהירה לבית חולים בישראל. פעלנו מסביב לשעון להצלחת המשימה והעברתה מאוקראינה לישראל. בנתב"ג חיכו צוות טיפול נמרץ של מד"א וצוותי זק"א, הנערה הועברה בניידת טיפול הנמרץ לבי"ח שערי צדק שם נערכו לבואה, בתפילה להחלמתה במהירות".

הצוותים בנתב"ג. צילום: דוברות זק"א

הצוותים בנתב"ג. צילום: דוברות זק"א

אהרון אדלר מנכ"ל ארגון הצלה אייר-Hatzolah Air: "מדובר במשימה מורכבת וייחודית שזכתה להצלחה בזכות העבודה המשותפת. יחד עם צוות רופאים מסור העברנו בבטחה את הנערה לביה״ח שערי צדק בישראל, מספיק להביט בעיניה של האמא שהתלוותה בטיסה כדי להבין שעשינו את המעשה הנכון – הצלת חיי אדם כפשוטו. כחיילים בשדה הקרב אנו פועלים יחד עם צוות מתנדבים מקצועי של רופאים ופרמדיקים בברכתו של יו״ר הארגון מר אלי רואו בכל ימות השנה, בהטסות רפואיות מורכבות ברחבי העולם ובפרט עכשיו בהטסות חילוץ מאוקראינה לחולים מורכבים ופצועים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר