משה בן זקן. צילום: פבל
משה בן זקן. צילום: פבל

"ניחוח רע של מינוי מקורבים": ארגון הקבלנים באשדוד נגד משה בן זקן

חודשיים אחרי שכיהן כראש מטה הבחירות של ראש התאחדות הקבלנים, מונה משה בן זקן מאשדוד לתפקיד מנכ"ל הקרן לעידוד ענף הבניה. בארגון הקבלנים באשדוד תוקפים את המינוי בחריפות. מהקרן נמסר בתגובה כי מדובר במשרת אמון שאינה מצריכה מכרז

פורסם בתאריך: 12.4.22 20:54

     

ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים העלה לפני ימים אחדים להחלטת הקרן לעידוד ענף הבניה שהוא משמש כנשיאה, את מינויו של משה בן זקן כמנכ"ל, חודשיים בלבד לאחר שבן זקן שימש שכמנהל הקמפיין האישי שלו לבחירתו לקדנציה נוספת כנשיא התאחדות בוני הארץ (הקבלנים).

בעקבות כך ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה שלח מכתב חריף לסרוגו באמצעות עו"ד אסף ביטון, בו נטען בין היתר כי מדובר בניגוד עניינים ומראית עין פסולה.

משה בן זקן, הוא פעיל פולhטי מוכר מאוד מאשדוד, הוא עבד לצד פוליטיקאים מהליכוד כמו מירי רגב והיה ממארגני הליכודיאדה באילת. בבחירות שהתקיימו לראשות התאחדות בוני הארץ, היה בן זקן ראש מטה הבחירות של ראול סרוגו שגם נבחר לתפקיד.

בעותק מהמכתב שנשלח למבקר הפנים, היועץ המשפטי, חברי ההתאחדות וליו"רים של כל ארגוני הקבלנים המקומיים נכתב: "לקראת הבחירות האחרונות שהתקיימו בחודש 2022/02 בהן התמודדת לנשיאות התאחדות בוני הארץ, שכרת מנהל קמפיין בשכר, את מר משה בן זקן. עובדה זו לא מנעה ממך בכובעך הנוסף כנשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה לישראל לקדם ולהעלות לפני מספר ימים להחלטת הקרן את מינויו של אותו משה בן זקן כמנכ"ל הקרן בראשה אתה כאמור עומד, כל זאת תוך פחות מחודשיים מסיום תפקידו כראש מטה הבחירות שלך ובניגוד עניינים ומראית עין פסולה מעיקרא".

במכתב, מבקש הארגון לדעת האם יצא מכרז לתפקיד מנכ"ל הקרן? אם לא באיזה דרך יצאה קריאה להגשת המועמדות לתפקיד? האם הייתה רשימת קריטריונים או תנאי סף שפורסמו לתפקיד המנכ"ל? אם כן, מה היו התנאים והיכן פורסמו? האם בוצע סינון / ראיונות מקדימים לתפקיד מנכ"ל הקרן? ומי ביצע אותם?

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דוד אסייג

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד. צילום: פוטו דויד אסייג

עוד מבקשים לדעת כמה מועמדים הגישו בסך הכל את מועמדותם לתפקיד? באיזה מנגנון/מוסד התקבלה ההחלטה על מינויו של משה בן זקן כמנכ"ל הקרן והאם הובאו להחלטה ולהצבעה גם מועמדים נוספים שהגישו את מועמדותם לתפקיד?האם בטרם קבלת ההחלטה ביצעת כנשיא התאחדות בוני הארץ גילוי נאות בפני כלל החברים לעניין קשריך עם מר משה בן זקן?

כמו כן, מבקשים לדעת מה השכר שקיבל מר משה בן זקן כמנהל קמפיין הבחירות האחרונות של מר ראול סרוגו כנשיא ההתאחדות ומה עתיד להיות שכרו של מר משה בן זקן כמנכ"ל הקרן תחתיו של מר ראול סרוגו כנשיא הקרן?

בסיכום המכתב נטען כי המינוי "מדיף ניחוח רע של מינוי מקורבים בבחינת 'העדפת קשרים על פני כישורים' לתפקיד ציבורי כה משמעותי", תוך דרישה להודיע
בחוזר על בחינה מחדש של מינוי מנכ"ל הקרן ופתיחתו לכל המועמדים בצורה שקופה, הגונה וניטראלית באמצעות ועדה חיצונית שתרכז ותחליט בעניין מינוי כה משמעותי זה.

מהקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל נמסר: "על פי תקנון הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל, משרת מנכ"ל הקרן הינה משרת אמון של נשיא הקרן, המביא את המלצתו למינוי לאישור הוועד המנהל של הקרן. כך בוצעו מינויי מנכ"לי הקרן בעבר וכך נעשה גם הפעם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר