שמעון כצנלסון. צילום: פבל
שמעון כצנלסון. צילום: פבל

תחקיר כאן 11: האם סגן רה"ע כצנלסון תמך בתוכנית המלונות בחוף לידו תוך ניגוד עניינים?

על פי התחקיר, רעייתו של כצנלסון שותפה במסעדה הסמוכה למלונות ועשויה להרוויח מקידום התוכנית. כצנלסון דוחה את הטענות הללו ואומר כי הוועדה רק אישרה תוכנית לתוספת למלון מה שלא אמור להשפיע על המסעדה וכי בקרוב תשלים אשתו את מכירת חלקה במסעדה כך שהיא לא תיהנה מהמלונות. צפו בתחקיר המלא

פורסם בתאריך: 4.4.22 23:31

     

אחת מתוכניות הבנייה שמעוררת מחלוקת באשדוד, היא התוכנית להגדלת אחוזי הבנייה במלונות בחוף בלידו. זה גרר מאבקים ציבוריים, הפגנות, ישיבות ועררים.

תחקיר של העיתונאית יפעת גליק מכאן 11 בדק את המקרה הזה. מה שהתגלה בתחקיר מעורר סימני שאלה על התנהלותו של יו"ר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, שמעון כצנלסון, סגן ראש העירייה במהלך אישור התוכנית.

הפגנה נגד הבנייה. צילום: אשדוד רוצה שינוי

הפגנה נגד הבנייה. צילום: אשדוד רוצה שינוי

מהתחקיר עולה כי רעייתו של כצנלסון, היא שותפה במסעדת "קלמה" הסמוכה, מי שעשויה ליהנות מהתיירות במלונות הללו בחוף. מה שעוד התברר כי כצנלסון לא אמר על כך מילה בזמן הדיונים, ולא יצא מהדיונים כפי שמתבקש כאשר ישנו ניגוד עניינים.

"היה קטע שדיברו שאם יש מישהו בניגוד עניינים אז כדאי שיגיד והוא לא אמר שום דבר", סיפרה חברת המועצה הלן גלבר בכתבה.

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון אמר בכתבה: "כל אחד ממקבלי ההחלטות בוועדה, שיש לו קשר עסקי ישיר עם בן משפחה מדרגה ראשונה לאדם שעושי ליהנות מהטבה כזאת או אחרת בעקבות שינוי תוכניות או קבלת תוכניות בוועדה הוא צריך להכריז על זה כבר בתחילת הישיבה. בוודאי שלא להימצא בישיבה ובוודאי שלא להצביע".

צפו בכתבה המלאה:

תגובת אינג' שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר אשדוד ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשעבר:

אני דוחה לחלוטין את כל הרמיזות והטענות הפסולות שאתם מעלים אשר אין בהן כל אמת. העובדות לאמיתן הן כדלקמן:

1. לשמעון כצנלסון אין כל קשר עסקי או חברי עם חברת אופק השקעות, הבעלים והיזמים של בתי המלון.
2. אני, שמעון כצנלסון, הצהרתי בהסדר ניגוד עניינים שערכתי קודם למינויי כיו"ר הוועדה עוד בדצמבר 2018, כי לאשתי בעלות ב-25% מהזכויות בחברה בעלת המסעדה.
3. הועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשותי דנה ואישרה הגדלה של מספר החדרים במלון והוספת קומה טכנית, דבר שממילא חסר חשיבות לעניין המסעדה.
4. בכל מקרה, החברה בעלת המסעדה שוכרת את המקום המשמש כמסעדה ועל כן להרחבת מספר החדרים במלון אין ולא יכולה להיות כל השלכה על זכויותיה או עסקיה.
5. מדובר במלון שבנייתו תסתיים בעוד כמה שנים, כך שבכלל לא ברור אם המסעדה תשאר באותו מקום, כשחוזה השכירות של המסעדה יפוג בעוד כשנה.
6. אציין כי בכל מקרה אשתי החליטה למכור את זכויותיה במסעדה כבר בשנת 2019 ובתוך זמן קצר תושלם המכירה, כך שממילא לא תצמח לה כל תועלת מהעניין של בתי המלון.
7. זאת ועוד, חשוב להדגיש, כי האישור של הרחבת מספר חדרי המלון כלל לא נעשה בוועדה המקומית, אלא עבר למליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בראשות ראש העיר ושם התקבלה ההחלטה לאשר את הגדלת מספר החדרים במלון.
8. לסיכום, אין ולא היה כל קשר בין אישור הגדלת מספר החדרים שניתן ע"י מליאת הועדה המקומית לבין המסעדה.
9. יודגש כי כל רמיזה או טענה אחרת יש בה משום הוצאות לשון הרע ופגיעה בשמי הטוב ללא כל הצדקה ואני שומר על כל זכויותיי בעניין זה.
10. לבסוף, יודגש כי בסביבה הקרובה מתוכננים בנוסף עוד 3 בתי מלון לפחות. חלקם אושרו לאחרונה וחלקם מצויים בהליכי אישור.
11. אני, סגן ראש העיר אשדוד שמעון כצנלסון, גאה בכך שבחמש השנים הקרובות מתוכננים לקום בעיר 11 בתי מלון חדשים. חבל שאתם משמשים ככלי שרת בידם של יריבים פוליטיים הפועלים משיקולים זרים ובלתי ענייניים להטיל עלי מורא מלמלא את תפקידי הציבורי לקידום, פיתוח ושגשוג של העיר אשדוד ותושביה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר