פגיעה ישירה בבניין. צילום ארכיון: תיעוד מבצעי כבאות והצלה
פגיעה ישירה בבניין. צילום ארכיון: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

חבר המועצה לסרי: למה תושבי אשדוד לא זוכים למיגון מהממשלה כמו תושבי אשקלון?

אוכלוסיות מעוטות יכולות מאשקלון יזכו לקבל מענקים לבניית ממ"דים, אחרים יקבלו הלוואות בתנאים נוחים. חבר המועצה, עו"ד אופרי לסרי תוהה ודורש מראש העירייה תשובות, מדוע אשדוד לא זוכה לתנאים כמו של העיר השכנה?

פורסם בתאריך: 3.4.22 17:35

     

בחודש שעבר, אישרה ממשלת ישראל את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, למימון תכנית רחבה בהיקף של 330 מיליון שקלים למיגון העיר אשקלון.

במסגרת התוכנית יינתן מימון מלא לבניית ממ"ד עבור אוכלוסיות מעוטות יכולת, מקלטים ומרחבים מוגנים ברחבי העיר יעברו הליכי מיגון ושיפוץ, יינתנו הלוואות בריבית מופחתת לכלל תושבי אשקלון לצורך בניית ממ"ד וכן יוקמו מרכז חוסן חדש ומרכז לטיפול בטראומה על ידי בעלי חיים. התוכנית גובשה בשיתוף שר האוצר אביגדור ליברמן.

כשחבר המועצת העיר עו"ד אופיר לסרי שמע על כך, הוא תהה מדוע אשדוד אינה זכאית לתוכנית דומה? לכן הוא הגיש שאילתה בנושא לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי.

עו"ד אופיר לסרי

עו"ד אופיר לסרי

"אשדוד נמצאת בטווח ה-40 ק"מ ומהווה יעד קרוב ומועדף לירי של טילים ארוכי טווח מעזה לישראל, לרבות בשל המתקנים האסטרטגיים המצויים בתחומה של העיר", נכתב ברקע השאילתא, "במכתב ששיגרת לאחר מבצע 'שומר החומות' אל רוה"מ דאז בנימין נתניהו, ציינת כי נורו אל העיר 253 טילים כאשר מתוכם 142 כוונו לשטחים בנויים בעיר ו-13 טילים פגעו פגיעה ישירה בתוך שטחים בנויים. רק בנס נמנע אסון גדול. באשדוד קיימים מעל 827 בניינים ללא ממ"ד או מיגון ההולם את רמת הסיכון של ירי טילים, בין היתר מתגוררים במבנים אלה קשישים, חולים, בעלי צרכים מיוחדים וכו', כדבריך הכתובים".

לכן, מבקש חבר המועצה לסרי לקבל תשובות ל-3 שאלות:

א. מדוע העיר אשדוד לא נכללה בתכנית?
ב. האם פנית לראש הממשלה ו\או לשר האוצר בנושא ומה הייתה תגובתם?
ג. מה בכוונתך לעשות לאור העדפת הממשלה למגן רק את העיר אשקלון?

השאילתה תעלה בישיבת מועצת העיר הקרובה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר