התדרוך המשטרתי היום. צילום: עיריית אשדוד
התדרוך המשטרתי היום. צילום: עיריית אשדוד

לאור חשש ההורים: מאבטחים יוצבו במוסדות חינוך הסמוכים לאתרי בניה באשדוד

המצב הביטחוני מדאיג את הציבור כולו ובעיקר את ההורים. לאור זאת הוחלט על מספר צעדים לחיזוק הביטחון בעיר, ובמרכזם הצבת מאבטחים בכניסה לבתי הספר הסמוכים לאתרי בנייה. היום נעצרו מספר שב"חים בעיר

פורסם בתאריך: 30.3.22 20:00

     

הפיגועים בשבוע האחרון שבהם נרצחו 11 בני אדם בבאר שבע, חדרה ובני ברק, מחייבים את כלל המערכות העירוניות באשדוד כמו ברחבי מדינת ישראל, לנקוט בכל הפעולות הנדרשות, בשת"פ מלא עם תחנת המשטרה וזאת על מנת להגביר את הביטחון בעיר ואת תחושת הביטחון של התושבים.

בעיריית אשדוד הוחלט כי "מוקד רואה" הפועל במוקד העירוני, על 750 מצלמותיו, יתרכז כולו במשימות הביטחון בלבד, והתצפיתנים קיבלו הוראה לדווח על כל אדם חשוד. וזאת, כצעד משלים למחסומי המשטרה בכניסות והיציאות של העיר.

מוקד הבקרה והשליטה. צילום: עיריית אשדוד

מוקד הבקרה והשליטה. צילום: עיריית אשדוד

כמו כן, פרסה משטרת אשדוד באופן נרחב ברחבי העיר כוחות משטרה גלויים וסמויים, וכן כוחות תגבור נוספים שהתקבלו. בתוך כך, החל משעות הבוקר המוקדמות, מקיימים השוטרים ברחבי העיר, מבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים, ועד כה אותרו מספר חשודים שנעצרו / עוכבו לחקירה.

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי נפגש היום עם מפקד תחנת המשטרה באשדוד סנ"צ אילן שושן ועם קב"ט העיר אריה איטח, לדיון המשך להגברת הצעדים להגברת הביטחון נוכח ההסלמה.

על פי ההחלטות שהתקבלו בישיבה, יגויסו מאבטחים, ויוצבו שני מאבטחים ליד כל מוסד חינוכי שנמצא ליד אתר בניה. הקבלנים יחויבו להעביר בכל יום דיווח על העסקת בני מיעוטים, והצבת מאבטח מטעמם בכל אתר בניה. כל עובדי התפעול והביטחון העירוני בתיגבור של מתנדבים יופיעו מהיום בפומבי עם אפודים.

ד"ר לסרי הורה כבר בשבוע שעבר על הגברת הסיורים בעיר, ואתמול אף ביטל את קיומו של השוק העירוני לאחר הפיגוע בבני ברק ונוכח יום האדמה. "נגביר נראות ברחוב באמצעות שוטרים, עובדי עירייה ומתנדבים. מדובר במאמץ לאומי המשותף לכולנו", אמר ראש העירייה, "המשטרה תתגבר את כל יחידותיה, וכל הפעילות תתבצע בתיאום ובשיתוף גורמי העירייה במוקד אחוד שנפעיל במרכז השליטה והבקרה העירוני".

ראש העירייה, הקב"ט ומפקד התחנה. צילום: עיריית אשדוד

ראש העירייה, הקב"ט ומפקד התחנה. צילום: עיריית אשדוד

בישיבה של מטה החירום העירוני התקבלו גם ההחלטות הבאות:

  • רמת הכוננות של כל גופי העיריה להפעלה מיידית, תהיה ברמה הגבוהה ביותר, תוך הפעלת כל גורם אפשרי להגברת תחושת הביטחון בעיר – אנשי אגף הביטחון, מאבטחים של חברות שמירה, עובדי עירייה, פעילי מנהלות ומתנדבים, כלל עובדי התפעול עם אפודים, ומיקוד הפעילות במרכזי קניות ובילוי, ומוסדות חינוך.
  • סיוע למשטרה בטיפול בשב"חים (שוהים בלתי חוקיים) והרחקתם מהעיר.
  • ביקורת יומית של המשטרה והעירייה בכל אתר בניה על מצבת העובדים, כדי לוודא שכולם עם רשיון, ודרישה מהקבלנים להציב מאבטח מטעמם.
  • הגברת האבטחה בבית העלמין במהלך לוויות ובייחוד בראש חודש ניסן, בו רבים עולים לפקוד את יקיריהם.

תגבור בנוכחות במרחב הציבורי

בנוסף – בשטח יפעלו מחלקת המתנדבים, מנהלות רובע, פיקוח עירוני, פיקוח על החנייה, פיקוח על הבנייה, איכות הסביבה, סיירת הורים, שיטור, עירוני והביטחון העירוני לצד משטרת אשדוד. הכוחות יפעלו בנראות מקסימלית במקומות הומי אדם, כולל סמוך לבתי ספר וגני ילדים, ויצוידו באפודים ובאמצעי בולטות נוספים.

הקב"ט אריה איטח ציין כי מדובר בצעדים המתכללים את כל הגורמים בעיר כדי ליצור מעטפת ביטחון ולאפשר שגרת חיים באשדוד: "אנו פועלים בצורה מיטבית כדי למנוע אירועי פח"ע ולהתריע על כל חשד להיתכנות לאחד כזה. המתנדבים הם מכפילי כוח לכל יחידות העירייה והמשטרה. אנו קוראים לכל תושב שמבחין במשהו חשוד לפנות ישירות למוקד ולמסור פרטים מדויקים".

ראש העירייה: "הורים ותושבים יקרים, נקלענו למצב אשר יכול להימשך זמן רב ואני מבין את דאגתכם. היום ביטלנו את השוק והוריתי לבצע כל שניתן על מנת להעניק את המעטפת הבטחונית הנדרשת בכל העיר, בדגש על מוסדות החינוך והמרחב הציבורי. אנא, גלו עירנות ודווחו למוקד העירוני 106 או למוקד 100 על כל חשד או חשוד. אם ברצונכם לסייע ולהתנדב אתם מוזמנים להודיע למוקד העירוני. זו העת לגלות את כוחה וחוסנה של אשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר